02.04.2018

Скорочений час реєстрації ПН та інші новації у веденні ЄРПН

Постанова КМУ від 21.02.18 р. № 204 «Про внесення змін до Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних»

Постановою, що коментується, Кабмін вніс зміни до Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 29.12.10 р. № 1246 (далі — Порядок № 1246).

Час роботи ЄРПН. Скорочено тривалість операційного дня ЄРПН — часу, протягом якого здійснюється прийняття податкових накладних (ПН) / розрахунків коригування (РК) та їх реєстрація або блокування.

Нагадаємо. До цього ЄРПН працював у будь-який день (незалежно від того, робочий він, святковий чи вихідний) з 0-ї до 23-ї години.

Відтепер ЄРПН прийматиме від платників ПДВ ПН / РК тільки в робочі дні з 8-ї до 20-ї години.

Крім того, у випадку, коли 15-те число або останній день місяця (граничні строки реєстрації ПН за першу і другу половину місця) припадають на вихідний, святковий або неробочий день, такі дні будуть вважатися операційними днями.

Отже, платники ПДВ зможуть реєструвати ПН/РК протягом місяця у робочі дні, 15-го числа та в останній календарний день місяця з 8-ї до 20-ї години.

У зв’язку із скороченням часу, виділеного протягом дня для реєстрації ПН, технічне обслуговування та регламентні роботи, що потребують зупинки ЄРПН, податківцям заборонено проводити протягом операційного дня ЄРПН. Вони зобов’язані робити це у іншу частину доби. Звичайно ж, крім аварійних випадків.

Реєстрація заблокованих ПН. Порядок № 1246 також привели у відповідність до нових правил блокування ПН*.

* Детальну інформацію про ці новації читайте у статті «Друге пришестя системи блокування податкових накладних» цього номера.

По-перше, у п. 17 Порядку № 1246 прибрали згадку про те, яка інформація має бути зазначена у квитанції про блокування ПН/РК. Там просто зазначено, що після блокування ПН формується квитанція про зупинення реєстрації ПН/РК і що вона одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю).

Воно і не дивно. Детальний опис інформації, яка має бути вказана у квитанції про блокування ПН/РК, міститься у п. 13 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 21.02.18 р. № 117**. Зокрема, у ній зазначається інформація про причини блокування ПН/РК (конкретний критерій ризиковості, на підставі якого зупинено реєстрацію) і пропозиція щодо надання платником ПДВ пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію ПН/РК.

** Див. матеріал «Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» цього номера.

По-друге, у п. 19 Порядку № 1246 розширено перелік подій, у день настання однієї з яких відбуватиметься реєстрація заблокованої ПН/РК:

прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію ПН;

набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію ПН/РК (у разі надходження до ДФС відповідного рішення);

неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації ПН/РК.

Зверніть увагу на останній пункт. Якщо податківці у відведені для них строки не зареєструють рішення про реєстрацію чи відмову у реєстрації ПН (такі ситуації раніше часто траплялись), то заблоковані ПН/РК повинні автоматично зареєструвати.

Наприклад, якщо ПН буде заблокована, а платник ПДВ подасть документи на її розблокування і при цьому податківці не зареєструють своє рішення (не важливо, позитивне чи негативне) протягом 5 (7) робочих днів з дня надходження пояснень і документів, то відповідно до нових правил така ПН буде зареєстрована в ЄРПН. Це має підштовхнути податківців до більш швидшого прийняття рішення щодо наданих «розблокувальних» документів.

Постанова, що коментується, чинна з 24.03.18 р.