16.04.2018
За загальним правилом датою виникнення права на віднесення сум ПДВ до ПК вважається дата тієї події, що відбулася раніше (п.п. 198.2 ПКУ):
• дата списання коштів з банківського рахунка на оплату товарів/послуг;
• дата отримання товарів/послуг.
У вашому випадку першою подією буде отримання послуг з ремонту офісного приміщення, а отже, і датою віднесення суми ПДВ до ПК.
При цьому включати ці суми до ПК покупець має право незалежно від того, чи почав він використовуватися придбані товари/послуги в оподатковуваних операціях і чи взагалі здійснює оподатковувані операції протягом податкового періоду (п. 198.3 ПКУ).
Утім, тут усе одно є обмеження. Так, щоб включити суми ПДВ до ПК, потрібно, щоб у покупця були в наявності належним чином оформлені підтвердні документи, перелічені у п. 198.6 ПКУ. До таких документів належать:
• зареєстровані в ЄРПН ПН/РК.
• митні декларації;
• інші документи, передбачені п. 201.11 ПКУ.
Як випливає із запитання, підприємство має в наявності своєчасно зареєстровану ПН, отриману із ЄРПН. А тому підприємство формально має право включати суми ПДВ, зазначені в ній, до ПК у місяці складання такої ПН навіть без акта про виконані роботи. Головне, щоб на момент перевірки такий акт був у замовника і дата його складання збігалася з датою складання ПН.
Хоча замовнику безпечніше зачекати з формуванням ПК, поки не отримає акт про виконані роботи.