16.04.2018

В ІПН покупця «пропали» нулі: чи потрібно виправляти податкову накладну

Постачальник відправив на реєстрацію в ЄРПН податкову накладну (ПН), в якій «скорочений» ІПН покупця був доповнений двома нулями (попереду). Така ПН пройшла реєстрацію, але коли постачальник завантажив її з ЄРПН, то побачив, що в ІПН покупця не вистачає попереду двох нулів. Чи вважається така неточність помилкою?

На наш погляд, виправляти в такій ПН нічого не потрібно. На це є дві причини:

1. ПН пройшла перевірку системою, яка не виявила помилки в заповненні ІПН покупця.

Нагадаємо: в ЄРПН можна зареєструвати ПН лише при дотриманні низки вимог. Серед них — правильність заповнення обов’язкових реквізитів ПН (пп. 5 і 12 Порядку № 1246*). У тому числі ІПН продавця та покупця.

* Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затверджений постановою Кабміну від 29.12.10 р. № 1246.

Щоб перевірити точність заповнення цього реквізиту, система порівнює дані, зазначені в ПН, з даними Реєстру платників ПДВ.

Якщо за результатами перевірки система знаходить невідповідність, платникові ПДВ направляється квитанція № 1 про неприйняття такої ПН в ЄРПН із зазначенням відповідної причини.

Якщо ПН уже потрапила до ЄРПН, отже, система не знайшла помилок в заповненні ІПН покупця.

2. Порядок № 1307** вимагає не зазначати нулі, прочерки та інші знаки або символи в комірках ПН, які не підлягають заповненню.

** Порядок заповнення податкової накладної, затверджений наказом Мінфіну від 31.12.15 р. № 1307.

Тому навіть якщо в ПН, зареєстрованій в ЄРПН, не видно нулів перед ІПН покупця — вважати це помилкою не можна.