19.02.2018

Отримавши квитанцію № 2, не варто розслаблятися

Чи має право контролюючий орган після отримання квитанції № 2 надіслати лист платникові податків про невизнання звітності?

Подання документів в електронній формі здійснюється платниками відповідно до норм:

Закону України «Про електронні документи і електронний документообіг» від 22.05.03 р. № 851-IV;

Закону України «Про електронний цифровий підпис» від 22.05.03 р. № 852-IV;

ПКУ;

Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Мінфіну від 06.06.17 р. № 557 (далі — Порядок № 557).

Так, якщо заглянути в п. 12 розд. II Порядку № 557, то можна переконатися, що квитанція № 2 дійсно є підтвердженням про прийняття (реєстрацію) або повідомленням про неприйняття в контролюючому органі електронного документа.

Але! Не варто забувати і про існування п. 49.11 ПКУ. Згідно з цією нормою у разі подання платником податків податкової декларації, заповненої з порушенням вимог пп. 48.3 і 48.4 ПКУ, контролюючий орган зобов’язаний надати такому платникові податків письмове повідомлення про відмову в прийнятті його податкової декларації із зазначенням причин такої відмови протягом 5 робочих днів з дня отримання.

Більше того, податкова декларація, направлена платником податків, вважається неподаною, якщо (п. 49.15 ПКУ):

• така декларація заповнена з порушенням норм пп. 48.3 і 48.4 ПКУ;

• контролери надіслали платникові податків письмову відмову в прийнятті декларації.

Тому фіскали доходять висновку: вони мають право надіслати платникові письмове повідомлення про відмову в прийнятті його податкової декларації із зазначенням причин такої відмови навіть після отримання платником податків квитанції № 2.

За матеріалами ЗІР ДФСУ, категорія 135.03