26.03.2018

Норми витрати палива можуть змінюватися протягом маршруту

Лист Мінінфраструктури від 29.01.18 р. № 900/25/10-18

У листі, що коментується, Мінінфраструктури пояснило правила розрахунку норм витрат палива при виконанні транспортної роботи. А саме воно нагадало, що визначати кількість витраченого палива на роботу автотранспорту можна відповідно до тимчасових, тимчасових індивідуальних та постійних базових лінійних норм витрат палива.

При цьому базові лінійні норми витрат палива затверджені наказом Мінтранспорту від 10.02.98 р. № 43 (далі — Норми № 43), а тимчасові та тимчасові індивідуальні розробляються ДП «ДержавтотрансНДІпроект».

Водночас при експлуатації автівок у різних умовах (зокрема у різних погодних умовах) розмір витрати палива буде відрізнятися від лінійних норм. Тому щоб можна було визначити реальні нормативні витрати палива при роботі в певних умовах до лінійних норм, витрати палива застосовують низку коригуючих коефіцієнтів. Їх вичерпний перелік шукайте в Нормах № 43.

При цьому, на думку Мінінфраструктури, щоб підприємство могло застосовувати ці коригуючі коефіцієнти, воно повинне:

1) прописати в наказі по підприємству розміри коригуючих коефіцієнтів до норм витрат палива, що будуть застосовуватися при зміні певних умов перевезень;

2) при настанні таких умов водій транспортного засобу має задокументувати в первинному документі цей факт і тим самим проінформувати про необхідність застосування коригуючих коефіцієнтів.

При цьому Мінінфраструктури наголошує, що умови експлуатації можуть змінитися і протягом певної частини маршруту. Тому вони радять застосовувати коригуючі коефіцієнти окремо на частину маршруту, який характеризується певними умовами експлуатації (снігові замети, ожеледиця тощо). Про зміну умов, які вимагають коригування норм витрат палива, інформує водій у подорожніх листах та/або інших документах, порядок використання яких затверджений наказом керівництва підприємства.