25.02.2019

Вам не прийшла квитанція про прийняття ПН/РК до ЄРПН?

Як діяти платнику ПДВ, якщо протягом операційного дня йому не надіслано квитанції про прийняття, або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної (ПН) / розрахунку коригування (РК)?

Відповідно до п. 201.10 ПКУ при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку — продавець товарів/послуг зобов’язаний в установлені строки скласти ПН, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі — ЄРПН) та надати покупцю за його вимогою.

З метою отримання зареєстрованих ПН/РК платник податку складає запит в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилає його за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем до ДФС (пп. 21, 22 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 29.12.10 р. № 1246, далі — Порядок № 1246).

Підтвердженням прийняття ПН/РК до ЄРПН є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання ПН/РК в ДФСУ є дата та час, які зафіксовані у квитанції.

Якщо протягом операційного дня платнику не надіслано квитанції про прийняття, або неприйняття, або зупинення реєстрації ПН/РК, вони вважаються зареєстрованими в ЄРПН.

Згідно з п. 5 Порядку № 1246 ПН/РК приймаються до ЄРПН у разі дотримання вимог, установлених пп. 192.1, 2001.3, 2001.9, 201.1, 201.10 і 201.16 ПКУ. Згідно з Порядком обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженим наказом Мінфіну від 06.06.17 р. № 557, автор здійснює надсилання електронних документів з урахуванням установлених законодавством граничних строків для надання таких документів.

Відповідно до п. 3 Порядку № 1246 операційний день триває з 8 до 20-ї години.

Відповідно до п. 12 Порядку № 1246 після надходження ПН/РК до ДФСУ в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, зокрема:

• відповідності ПН/РК затвердженому формату (стандарту);

• чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку ПН/РК;

• дотримання пп. 192.1, 201.10 ПКУ;

• наявності помилок в обов’язкових реквізитах ПН/РК відповідно до п. 201.1 ПКУ;

• наявності суми ПДВ відповідно до пп. 2001.3, 2001.9 ПКУ (для ПН/РК, що реєструються після 01.07.15 р.);

• факту реєстрації / зупинення реєстрації / відмови в реєстрації ПН/РК з такими ж реквізитами;

• наявності підстав для зупинення реєстрації ПН/РК.

Автоматизована перевірка ПН/РК здійснюється у день надходження або не пізніше наступного робочого дня, якщо електронний документ надійшов після закінчення операційного дня або за одну годину до його закінчення.

Перша квитанція надсилається протягом двох годин з часу отримання ПН/РК контролюючим органом, в іншому разі — протягом перших двох годин наступного операційного дня.

Відповідно до п. 25 Порядку № 1246 через електронний кабінет (ЕК) шляхом перегляду в режимі реального часу платник має доступ до даних ЄРПН щодо складених ним чи його контрагентами ПН/РК.

З метою з’ясування, чому протягом операційного дня платнику податку не надіслано квитанції про прийняття, або неприйняття, або зупинення реєстрації ПН/РК, йому слід:

1) через ЕК переглянути в ЄРПН дані ПН/РК;

2) звернутись до Центру обслуговування платників податків за своїм місцезнаходженням чи на гарячу лінію за телефоном 0-800-501-007 (напрямок 0) з детальним описом ситуації;

3) якщо через 2 години після надсилання ПН/РК платнику податку не надійшла квитанція, в ЕК відсутні дані про реєстрацію ПН/РК та інспектор телефоном підтвердив відсутність надходження документа, то потрібно надіслати ПН/РК на реєстрацію в ЄРПН повторно.

За матеріалами ЗІР ДФСУ, категорія 101.17