19.06.2017

Актуальне запитання. Про відшкодування зарплати кочегарам за опалення будівлі комунальної власності

На баланс сільської ради об’єднаної територіальної громади передано школу. І на сьогодні вийшло, що в одному приміщенні знаходяться одночасно дві установи – дитячий садок і школа. У штаті школи є кочегари. Як проводити відшкодування заробітної плати кочегарам, які опалюють і дитячий садок? Балансоутримувачем обох установ є сільська рада. Як прописати таке відшкодування та у якому розмірі воно має бути, адже відшкодування, як правило, проводиться при оренді?

Треба зауважити, що найкращим варіантом у цьому випадку є передача будівлі на баланс створеного органу управління освітою (управління, департаменту, відділу, сектору) в об’єднаній територіальній громаді (далі — ОТГ). Адже відповідно до листа Міносвіти від 30.12.15 р. № 1/9-633 ОТГ може утворити власний або спільний з кількома іншими ОТГ орган управління освітою чи делегувати відповідні повноваження одному із суб’єктів співробітництва.

Нагадаємо, що про нюанси створення органу управління освітою в ОТГ ми писали у квітневому номері газети на с. 41. Рекомендуємо ознайомитись.

У цьому випадку питання виплати заробітної плати кочегару буде знаходитись в компетенції цього органу.

В такому разі до трудових обов’язків кочегара слід додати, що він здійснює опалення усієї будівлі в цілому, аби бухгалтер здійснив правильне нарахування заробітної плати кочегару, який опалює будівлю.

Якщо в ОТГ не створено такого відділу освіти (з будь-яких причин), ситуація може вирішуватись наступним чином.

Бухгалтер сільської ради, яка є балансоутримувачем будівлі, має здійснити розподіл опалювальної площі по установах, що знаходяться в одній будівлі, та пропорційно закласти заробітну плату кочегарам.

Та в цьому випадку враховуйте такий нюанс. До створення ОТГ адмініструванням освітньої мережі в сільських регіонах України займались відділи освіти райдержадміністрації.

Тож питання щодо заробітної плати кочегара, який здійснює опалення будівлі, належало до їх компетенції. Але після об’єднання громади фінансування закладів освіти і самі заклади мають бути передані до ОТГ.

Тобто після цієї події вони фінансуються з бюджету такої ОТГ, а самі заклади після завершення процедури передачі належать до комунальної власності створеного ОТГ. Тож питання створення органу управління освітою в ОТГ є першочерговим в його діяльності.

Зауважимо: як правило, теплопостачання (газопостачання для опалення) розраховують згідно з узгодженим відсотковим розподілом обсягу спожитого бюджетною установою тепла (газу).

При цьому відсоток розподілу визначається як відношення площі відповідного приміщення та відповідної частки місць загального користування до опалювальної площі, вказаної в технічному паспорті будівлі.

Звичайно, краще за все встановити індивідуальні теплові лічильники для кожної установи окремо аби уникнути спірних ситуацій. Але якщо для цього не передбачено відповідного фінансування, краще користуватись зазначеним вище способом та прописати його в обліковій політиці бюджетної установи.

До речі, саме такий спосіб й використовують у порядках відшкодування витрат балансоутримувача на утримання орендованого нерухомого майна та надання комунальних послуг орендарю.

Дякуємо за допомогу у підготовці матеріалу начальнику відділу комунальної власності та земельних відносин Чугуївської міської ради Харківської області Віталію Чоломбитько.