16.08.2021

Актуальне запитання. Про тривалість щорічної основної відпустки вихователя-методиста закладу дошкільної освіти

Як визначати тривалість щорічної основної відпустки вихователя-методиста закладу дошкільної освіти, у тому числі й у випадку, якщо він працює з інклюзивними групами?

Порядок надання щорічної основної відпустки тривалістю до 56 календарних днів керівним працівникам навчальних закладів та установ освіти, навчальних (педагогічних) частин (підрозділів) інших установ і закладів, педагогічним, науково-педагогічним працівникам та науковим працівникам затверджений постановою КМУ від 14.04.1997 № 346 (далі — Порядок). У розділі I додатка до Порядку визначена тривалість щорічної основної відпустки педагогічних працівників закладів дошкільної освіти. Так, тривалість щорічної основної відпустки для вихователя-методиста закладу дошкільної освіти загального типу становить 42 календарних дні, для вихователя-методиста дошкільної освіти компенсуючого типу — 56 календарних днів. У примітці 1 до цього розділу зазначено, що вихователю-методисту закладу дошкільної освіти загального типу надається щорічна основна відпустка тривалістю 56 календарних днів, якщо вони обслуговують групи, в яких не менш як 50 % дітей, які потребують корекції фізичного і психічного розвитку, або якщо в цих закладах укомплектовано не менш як 50 % таких груп.

В закладах дошкільної освіти групи для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, — це спеціальні групи, групи компенсуючого типу, порядок комплектування яких затверджений спільним наказом Міносвіти і Міністерства охорони здоров’я України від 27.03.2006 № 240/165. Згідно з п. 8 Порядку комплектування інклюзивних груп у дошкільних навчальних закладах, затвердженого спільним наказом Міносвіти і Міністерства охорони здоров’я України від 06.02.2015 № 104/52, інклюзивні групи у закладах дошкільної освіти створюються для забезпечення умов дітям з особливими освітніми потребами, у тому числі дітям з інвалідністю, для розвитку та навчання спільно зі своїми однолітками. Наповнюваність інклюзивної групи в закладі дошкільної освіти загального типу становить до 15 осіб, з них — 1 — 3 дитини з особливими освітніми потребами, у тому числі з інвалідністю. Тобто інклюзивні групи — це не групи для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, а звичайні групи, в яких спільно зі своїми однолітками здобувають освіту діти з особливими освітніми потребами. У закладі дошкільної освіти, в якому дванадцять груп, з яких вісім — інклюзивні, тривалість щорічної основної відпустки вихователя-методиста становить 42 календарних дні. Додамо, що на цьому наголошувало й Міносвіти у своєму листі від 13.05.2021 № 4.5/1141-21.