22.02.2021

Актуальне запитання. Про повноваження у сфері державної реєстрації бізнесу та нерухомості

У зв’язку зі зміною адміністративно-територіального устрою підкажіть, як змінились повноваження у сфері державної реєстрації бізнесу та нерухомості? Може є якесь роз’яснення?

Змістовну відповідь на це запитання можна знайти у листі Мін’юсту від 29.01.2021 № 717/8.4.4/32-21. Компетентний орган зазначив, що дійсно в умовах зміни адміністративно-територіального устрою змінюються суб’єкти владних повноважень. До прикладу, наразі йде процес реорганізації районних державних адміністрацій. Так, перехід повноважень, прав та обов’язків (публічно-владне правонаступництво) райдержадміністрацій, що припиняються, до райдержадміністрацій новоутворених районів здійснюється у разі:

— існування райдержадміністрації в адміністративному центрі новоутвореного району та приєднання до неї райдержадміністрацій, що припиняються, ліквідованих районів — з моменту утворення комісії з реорганізації райдержадміністрації, що припиняється (далі — комісія з реорганізації);

— утворення на території новоутвореного району райдержадміністрації, в адміністративному центрі якого була відсутня така райдержадміністрація, — з моменту державної реєстрації райдержадміністрації як юридичної особи публічного права та утворення комісії з реорганізації.

При цьому слід зауважити, що в райдержадміністрацій, до яких здійснюється таке приєднання, як були повноваження у сфері державної реєстрації бізнесу та нерухомості, так і залишаються. Повноваження у сфері державної реєстрації бізнесу та нерухомості продовжують здійснювати і виконавчі органи сільських, селищних, міських рад та нотаріуси.