25.01.2021

Щодо діяльності централізованих бухгалтерій

Витяг із листа Мінсоцполітики від 08.11.2013 № 1006/13/155-13

Із набранням чинності Законом України «Про службу в органах місцевого самоврядування» керівні працівники і спеціалісти ОМС набули статусу посадових осіб. Централізовані бухгалтерії утворюються за рішенням сільських, селищних, міських рад для ведення бухгалтерського обліку в бюджетних установах і організаціях (закладах освіти, охорони здоров’я тощо). Ці бухгалтерії є самостійними бюджетними установами, до органів місцевого самоврядування не належать. Ліквідація (реорганізація) централізованих бухгалтерій має провадитись радами, які їх утворили, з дотриманням вимог ст. 40 КЗпП України. Відповідно до ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» лише на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання затвердження, за пропозицією сільського, селищного, міського голови, структури виконавчих органів ради, загальної чисельності апарату ради та її виконавчих органів, витрат на їхнє утримання. У разі потреби до штатного розпису сільських, селищних, міських рад у встановленому порядку може бути введено посади спеціалістів з бухгалтерського обліку (головний спеціаліст, спеціаліст тощо). Бухгалтерів централізованої бухгалтерії, які звільняються у зв’язку з ліквідацією цієї бухгалтерії, може бути прийнято на вакантні посади спеціалістів у сільську раду з дотриманням вимог чинного законодавства. Відповідно до п. 7 Типових штатних нормативів дошкільних навчальних закладів, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 04.11.2010 р. № 1055, якщо бухгалтерський облік ведеться не централізовано, то у штати дошкільних навчальних закладів вводиться штатна одиниця посади бухгалтера (головного бухгалтера). <...>

Директор Департаменту О. Товстенко