25.01.2021

Щодо утворення місцевого фінансового органу

Витяг із листа Мінфіну від 09.12.2020 № 05130-09-10/38004

<...> Оскільки територіальні громади отримали абсолютно новий рівень як дохідних, так і видаткових повноважень, то органи місцевого самоврядування мають інституційно забезпечити якісне виконання таких повноважень та ефективне управління у сфері фінансів. Сільськими, селищними, міськими радами територіальних громад створюватимуться виконавчі органи. Структура та загальна чисельність виконавчого органу ради затверджується відповідною радою за пропозицією сільського, селищного, міського голови (ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»). Законом № 907 визначено, що місцевий фінансовий орган (далі — МФО) — установа, що відповідно до законодавства України здійснює функції зі складання, виконання місцевих бюджетів, контролю за витрачанням коштів розпорядниками бюджетних коштів, а також інші функції, пов’язані з управлінням коштами місцевого бюджету. Дана норма вводиться в дію з 01.01.2021. Тобто, починаючи з 2021 року МФО має функціонувати у статусі юридичної особи публічного права як окремий виконавчий орган сільської, селищної, міської ради і не може бути структурним підрозділом апарату ради. Щодо роботи з інформаційно-аналітичною системою управління плануванням та виконанням місцевих бюджетів «LOGICA» (далі — ІАС «LOGICA»), то Мінфіном надіслано Департаментам фінансів обласних державних адміністрацій рекомендації (лист від 19.11.2020 № 05120-08-6/35424 <...>) з проханням довести зазначені рекомендації до місцевих фінансових органів районних державних адміністрацій та виконавчих органів відповідних місцевих рад і забезпечити усіма учасниками бюджетного процесу реалізацію Плану заходів із впровадження в дослідну експлуатацію ІАС «LOGICA» <...> у разі нестворення громадами у 2020 році МФО як юридичної особи публічного права до ІАС «LOGICA» дані подаються сільськими, селищними, міськими головами територіальної громади, що забезпечують виконання функцій МФО.