04.04.2022

Актуальне запитання. Яка є відповідальність під час воєнного стану за неподання повідомлення про прийняття працівника на роботу?

В установі наказом установлено простій у роботі на період воєнного стану. У зв’язку з цим немає можливості подати Державній податковій службі повідомлення про прийняття працівника на роботу. Яка є відповідальність під час воєнного стану за неподання такого повідомлення про прийняття працівника на роботу?

Для відповіді на це запитання звернемося до самої Державної податкової служби. Як було зазначено в листі Департаменту з питань праці Державної служби України з питань праці від 28.03.2022 № 1340/4/4.1-ЗВ-22, роботодавець повинен мати підтвердження свого намагання подати повідомлення про прийняття працівника на роботу.

Отже…

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 17.06.2015 № 413 «Про порядок повідомлення Державній податковій службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу / укладення гіг-контракту», відповідно до частини третьої статті 24 Кодексу законів про працю України та частини першої статті 23 Закону України «Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні» Кабінетом Міністрів України встановлено, що повідомлення про прийняття працівника на роботу / укладення гіг-контракту подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом (особою) чи фізичною особою (крім повідомлення про прийняття на роботу члена виконавчого органу господарського товариства, керівника підприємства, установи, організації) та/або резидентом Дія Сіті до територіальних органів Державної податкової служби за місцем обліку їх як платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за формою згідно з додатком до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором та/або до початку виконання робіт (надання послуг) гіг-спеціалістом резидента Дія Сіті засобами електронного зв’язку з використанням електронного підпису відповідальних осіб, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу.

За відсутності технічної можливості подання повідомлення про прийняття працівника на роботу / укладення гіг-контракту засобами електронного зв’язку в електронній формі таке повідомлення подається у формі документа на папері згідно з додатком разом із копією в електронній формі.

У разі відсутності можливості в роботодавця, із незалежних від нього обставин, подати до органів Державної податкової служби України чи її територіального органу повідомлення про прийняття працівника на роботу роботодавець повинен мати підтвердження намагання вчинити такі дії.

Водночас у Державній податковій службі та її територіальних органах оголосили простій відповідно до наказу від 24.02.2022 № 243-о «Про встановлення простою у роботі Державної податкової служби України та її територіальних органах». Наказ був виданий на підставі Указу Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні».

Державна податкова служба на своєму сайті повідомила, що зупинила проведення документальних, фактичних та камеральних перевірок, розпочатих до 24 лютого 2022 року, на період по останній день календарного місяця (включно), у якому завершиться дія воєнного стану, введеного Указом Президента. Таке зупинення перериває строк перевірки та не потребує ухвалення будь-яких додаткових рішень контролюючим органом. Документальні, фактичні та камеральні перевірки, які мали розпочатися після 24 лютого 2022 року, переносяться на період по останній день календарного місяця (включно), у якому завершиться дія воєнного стану, введеного Указом. Перебіг строків, установлених ст. 86 та 56 Податкового кодексу України, зупинено на період по останній календарний день місяця (включно), у якому завершиться дія воєнного стану, введеного Указом.