21.04.2022

Як оформити призупинення дії трудового договору та як вести бухгалтерський облік призупинення дії трудового договору

Роз’яснення Головного управління Держпраці в Одеській області від 12.04.2022

Призупинення дії трудового договору передбачено статтею 13 Закону України № 2136-ІХ «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану».

Дія трудового договору може бути призупинена у зв’язку з військовою агресією проти України, що виключає можливість надання та виконання роботи.

Ініціатором призупинення дії трудового договору можуть бути як роботодавець, так і працівник.

Якщо ініціатором є працівник, то йому потрібно написати заяву та повідомити про це роботодавця письмово або в електронній формі з використанням технічних засобів електронних комунікацій.

Якщо ініціатором є роботодавець, то в усіх випадках потрібно видати наказ про призупинення дії трудового договору.

У наказі про призупинення дії трудового договору потрібно зазначити підставу (заява працівника) або причини неможливості надання роботи (відсутність замовлень, зупинка виробництва, бойові дії, пошкодження виробництва внаслідок бойових дій тощо). Також у наказі зазначити умови оплати праці із збереженням заробітної плати або без збереження заробітної плати, також зазначити умови відшкодування заробітної плати, гарантійних та компенсаційних виплат на час призупинення дії трудового договору.

Працівника обов’язково потрібно ознайомити з наказом усіма можливими засобами (поштою, електронною поштою, телефоном тощо).

Щодо того, як табелювати працівника, з яким призупинено трудовий договір, то в типовій формі № П-5 немає прямого умовного позначення зупинення трудового договору, тому можна використовувати позначки «ІН» — інший невідпрацьований час (передбачений законодавством (виконання державних і громадських обов’язків, допризовна підготовка, військові збори, донорські, відгул тощо)), «ІВ» — інші види неявок, передбачені колективними договорами, угодами, або «І» — інші види неявок.