04.06.2007

Про механізм залучення грошових коштів громадян з метою житлового будівництва

Лист від 02.03.2007 р. № 8/8-163

Про механізм залучення грошових коштів громадян з метою житлового будівництва

Лист Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України від 02.03.2007 р. № 8/8-163

 

Міністерство будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України розглянуло звернення організації про залучення будівельною компанією грошових коштів фізичних осіб шляхом укладення прямих договорів на будівництво індивідуальних житлових будинків та повідомляє.

З 1 січня 2006 року набули чинності державні будівельні норми України ДБН В.2.2-15-2005 «Житлові будинки. Основні положення» (далі — Норми).

Ці норми поширюються на проектування нових та реконструкцію житлових будинків з відміткою рівня підлоги верхнього поверху до 73,5 м (як правило, до 25 поверхів включно при висоті поверху 2,8 м): одноквартирні та багатоквартирні, у тому числі спеціалізовані квартирні житлові будинки для осіб похилого віку і сімей з інвалідами та гуртожитки.

Вимоги цих Норм обов’язкові для юридичних і фізичних осіб — суб’єктів підприємницької діяльності на території України незалежно від форм власності та відомчої приналежності.

Відповідно до додатка Б ДБН В.2.2-15-2005 «Терміни та визначення понять» одноквартирний житловий будинок — це індивідуальний житловий будинок, що має прибудинкову ділянку.

Одноквартирні і багатоквартирні житлові будинки, у разі їх зведення, є об’єктами житлового будівництва.

Відповідно до частини третьої статті 4 Закону України «Про інвестиційну діяльність»

залучення грошових коштів фізичних і юридичних осіб з метою інвестування та фінансування спорудження об’єктів житлового будівництва здійснюється виключно через фонди фінансування будівництва, фонди операцій з нерухомістю, інститути спільного інвестування, недержавні пенсійні фонди, які створено і діють відповідно до законодавства, а також через випуск безпроцентних (цільових) облігацій, за якими базовим товаром є одиниця такої нерухомості.

Використання

інших механізмів залучення грошових коштів фізичних і юридичних осіб з метою інвестування та фінансування об’єктів житлового будівництва законодавством не передбачено.

Перший заступник міністра
А. Орлов



коментар редакції

При індивідуальному будівництві застосовні загальні обмеження на фінансування

Темі застосування обмежувальних положень ст. 4 Закону України «Про інвестиційну діяльність» при індивідуальному будівництві житла на сторінках газети приділялося вже достатньо уваги. У статті «Індивідуальне інвестування» (див. «Податки та бухгалтерський облік», 2007, № 9, с. 48) докладно розглядалося порушене в листі питання і підкреслювався факт існування потенційних загроз у частині

можливості поширення на будівництво індивідуальних житлових будинків вичерпного переліку дозволених джерел фінансування (фонди фінансування будівництва, фонди операцій з нерухомістю, інститути спільного інвестування, недержавні пенсійні фонди, цільові облігації).

Сьогодні маємо можливість ознайомитися з позицією профільного міністерства. Лист Мінбуду, що коментується, свідчить, що наші побоювання не безґрунтовні. Інакше кажучи, дія ст. 4 Закону України «Про інвестиційну діяльність»

зовсім не обмежується масовим (багатоквартирним) будівництвом. Отже, замовнику і підряднику слід уникати укладення договорів, що передбачають спорудження закінченого об’єкта житлового будівництва.

Дмитро Винокуров