04.10.2007

Участь у виставках оподатковується податком з реклами

Лист від 08.12.2005 р. № 12060/6/15-0316

Участь у виставках оподатковується податком з реклами

Лист Державної податкової адміністрації України
від 08.12.2005 р. № 12060/6/15-0316

(витяг)

 

Державна податкова адміністрація України розглянула лист <...> щодо деяких питань оподаткування і повідомляє.

Відповідно до підпункту 5.2.1 пункту 5.2 статті 5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» (далі — Закон) до складу валових витрат включаються суми будь-яких витрат, сплачені (нараховані) протягом звітного періоду у зв’язку з підготовкою, організацією, веденням виробництва, продажем продукції (робіт, послуг) та охороною праці.

Законом України «Про рекламу» визначено, що реклама — це інформація про особу чи товар, поширена в будь-якій формі та будь-яким способом і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару.

Згідно з підпунктом 5.4.4 ст. 5 Закону до валових витрат платника податку відносяться витрати на проведення передпродажних та рекламних заходів щодо товарів (робіт, послуг), які продаються (надаються) такими платниками податку.

Частиною 2 статті 2 Закону України «Про рекламу» визначено, що дія цього Закону не поширюється на відносини, пов’язані з розповсюдженням інформації, обов’язковість розміщення та оприлюднення якої визначено іншими законами України.

Частиною 7 статті 8 Закону України «Про рекламу» визначено, що розміщення інформації про виробника товару та/або товар у місцях, де цей товар реалізується або надається споживачу, не вважається рекламою.

Отже, розповсюдження інформації, обов’язковість розміщення та оприлюднення якої визначено законами України, та розміщення інформації про виробника товару та/або товар у місцях, де цей товар реалізується або надається споживачу, не належить до реклами, але належить до підготовки та організації ведення виробництва, і тому витрати з розповсюдження та розміщення такої інформації відносяться до валових витрат підприємства згідно з підпунктом 5.2.1 пункту 5.2 статті 5 Закону.

Щодо обкладення місцевими податками і зборами підприємства, яке готується взяти участь у виставці для реклами продукції, то відповідно до статті 11 Декрету Кабінету Міністрів України від 20.05.93 № 56-93 (зі змінами та доповненнями) об’єктом податку з реклами є вартість послуг з установлення та розміщення реклами.

Платниками податку з реклами є юридичні особи та громадяни.

Податок з реклами сплачується з усіх видів оголошень та повідомлень, що передають інформацію в комерційних цілях за допомогою засобів масової інформації, преси, телебачення, афіш, плакатів, рекламних щитів, інших технічних засобів, майна та одягу; на вулицях, магістралях, майданах, будинках, транспорті та в інших місцях.

Граничний розмір податку з реклами не має перевищувати 0,1 відсотка вартості послуг за розміщення разової реклами і 0,5 відсотка за розміщення реклами на тривалий час.

Податок з реклами сплачується при оплаті послуг з установлення та розміщення реклами.

Виходячи з наведеного

участь підприємства у виставках є одним з видів рекламних заходів. Вартість участі у виставках є об’єктом обкладення податком з реклами і нараховує його та сплачує до бюджету організатор виставки.

<...>

Заступник голови Б. Горбанський