10.11.2008
Щодо справляння страхових внесків
Лист виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 16.09.2008 р. № 01-43-1853
Виконавча дирекція Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності розглянула лист про справляння страхових внесків до Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі — Фонд) та повідомляє.
Порядок нарахування та утримання страхових внесків до Фонду визначається законами України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням» від 18.01.2001 р. № 2240 (далі — Закон № 2240) та «Про розмір внесків на деякі види загальнообов’язкового державного соціального страхування» від 11.01.2001 р. № 2213 (далі — Закон № 2213).
Відповідно до статті 1 Закону № 2213 та статті 21 Закону № 2240 страхові внески на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, нараховуються на суми фактичних витрат на оплату праці найманих працівників, що включають витрати на виплату основної та додаткової заробітної плати, інші заохочувальні і компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, які визначаються згідно з нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до Закону України «Про оплату праці», та підлягають обкладанню податком з доходів фізичних осіб. Статтею 6 Закону № 2240 встановлено, що загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню підлягають особи, які працюють на умовах трудового договору (контракту).
Відповідно до вищевикладеного виконавча дирекція Фонду вважає, що
з виплат, які були нараховані працівнику за час його роботи на підприємстві, сплачуються внески на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням*.* Коментар див. у газеті «Податки та бухгалтерський облік», 2008, № 89, с. 10. —
Прим. ред.Директор С. Санченко