30.04.2009

Коригування та виправлення помилок. Коригування податку з реклами

Відповідь на запитання

Коригування податку з реклами

 

У березні 2009 року рекламне агентство в межах договору на надання послуг з розміщення реклами отримало передоплату. Водночас уже у квітні 2009 року договір було розірвано, а передоплату повернено. Чи потрібно в такій ситуації коригувати суму податку з реклами? Як це коригування відобразиться в податковому розрахунку за квітень 2009 року, якщо в поточному звітному періоді виручку за надання рекламних послуг підприємство не отримувало (зобов’язання з податку з реклами дорівнюють нулю)?

(м. Харків)

 

Податок з реклами є місцевим податком, при цьому основні принципи його нарахування та сплати встановлено

Декретом № 56-93. Згідно зі ст. 11 зазначеного документа об’єктом податку з реклами є вартість послуг з установлення та розміщення реклами. Причому сплачується цей податок під час оплати перелічених послуг.

Механізм сплати податку з реклами до місцевого бюджету в

Декреті № 56-93 не визначено, тому місцеві органи самоврядування встановлюють його самостійно. Так, у розділі IV чинного Положення про порядок обчислення і сплати податку на рекламу в м. Харкові, затвердженого рішенням XXI сесії Харківської міської ради народних депутатів 1 скликання від 20.09.93 р., зазначається, що податок з реклами сплачують рекламодавці під час оплати послуг за виготовлення та розміщення реклами. У свою чергу рекламні агентства забезпечують окремий облік сум податків, що надійшли, і перерахування таких сум до місцевого бюджету. Крім цього, вони складають та подають до податкового органу податкові розрахунки з податку з реклами.

У ситуації, що розглядається, виконавець (рекламне агентство) цілком справедливо нарахував зобов’язання з податку з реклами в періоді отримання передоплати та відповідно зазначив їх у розрахунку з податку з реклами за березень 2009 року. Однак уже у квітні 2009 року договір було розірвано, а передоплату повернено. Виходить, що

об’єкт оподаткування, що виник на дату отримання передоплати за рекламні послуги, перестав існувати. А отже, виконавець (рекламне агентство) має відкоригувати нараховані та відображені в розрахунку за березень зобов’язання з податку з реклами. Зробити це можна шляхом зменшення значення ряд. 01 «Утримано податку вповноваженою особою — платником податку за базовий податковий (звітний) період» розрахунку податку з реклами за квітень 2009 року на суму зайво сплаченого податку.

Однак слід урахувати такий момент: у поточному звітному періоді (квітні) виручку за надання рекламних послуг підприємство не отримувало (тобто зобов’язання з податку на прибуток дорівнює нулю), у зв’язку з цим значення ряд.

01 розрахунку після зменшення виявиться від’ємним.

Цілком можливо, що представники податкової інспекції будуть проти такого порядку заповнення розрахунку податку з реклами. Тому, щоб уникнути непорозумінь, рекомендуємо подати уточнюючий розрахунок (УР)* до розрахунку податку з реклами за березень 2009 року. Заповнено його буде так:

— у ряд.

01 УР знайде відображення підсумкова сума податку з реклами за березень (тобто зменшена на суму податку, що припадає на повернену передоплату);

— у ряд.

02 (УР) зазначається сума податку, відображена в ряд. 01 раніше наданого розрахунку за березень;

— у ряд.

04 УР відобразиться сума переплати;

— у ряд.

03 і 05 проставляється прокреслення.

* За формою, затвердженою наказом ДПАУ від 24.12.2003 р. № 624.

Звертаємо увагу: такий порядок зменшення податкового зобов’язання є не зовсім коректним, адже підприємство не зробило помилки в Податковому розрахунку податку з реклами за березень 2009 року. У зв’язку з цим разом з уточнюючим розрахунком рекомендуємо подати пояснювальну записку, в якій буде викладено причини виконаного коригування.

Залишається зазначити, що питанням, пов’язаним з поданням звітності з податку з реклами, було присвячено статтю «Звітуємо щодо податку з реклами» // «Податки та бухгалтерський облік», 2008, № 74. Інші актуальні питання, присвячені цьому податку, було розглянуто в газеті «Податки та бухгалтерський облік», 2007, № 80.

 

Марина Ковенко, економіст-аналітик