19.02.2009

Мінімальна заробітна плата. Типові форми первинного обліку документації зі статистики праці

Відповідь на запитання

Мінімальна заробітна плата

 

Типові форми первинного обліку документації зі статистики праці

 

Чи є обов’язковим застосування типових форм первинного обліку документації зі статистики праці, затверджених наказом Держкомстату України від 05.12.2008 р. № 489? Чи можна їх видозмінювати для зручності користування?

м. Харків

 

З 1 січня 2009 року набрав чинності

наказ Держкомстату України від 05.12.2008 р. № 489 «Про затвердження типових форм первинного обліку документації зі статистики праці», яким затверджено нові типові форми для ведення кадрового обліку, обліку використання робочого часу та розрахунків з працівниками із заробітної плати.

Цим

наказом істотно скорочено список типових форм первинної документації підприємства зі статистики праці. Тепер він складається з форм:

№ П-1 «Наказ (розпорядження) про прийняття на роботу»;

№ П-2 «Особова картка працівника»;

№ П-3 «Наказ (розпорядження) про надання відпустки»;

№ П-4 «Наказ (розпорядження) про припинення трудового договору (контракту)»;

№ П-5 «Табель обліку використання робочого часу»;

№ П-6 «Розрахунково-платіжна відомість працівника»;

№ П-7 «Розрахунково-платіжна відомість (зведена)».

Водночас не всі запропоновані форми зручні для користування підприємствами. У зв’язку з цим закономірно виникає запитання: чи можна видозмінювати зазначені типові форми і чи передбачено якусь відповідальність за використання інших, ніж типові, форм первинної документації підприємства зі статистики праці?

Насамперед необхідно з’ясувати наявність відповідальності за це.

Згідно зі

ст. 1863 КУпАП неподання органам державної статистики даних для проведення державних статистичних спостережень або подання їх недостовірними, не в повному обсязі, не за формою, передбаченою звітно-статистичною документацією, чи із запізненням; незабезпечення належного стану первинного обліку; порушення порядку ведення Єдиного державного реєстру підприємств і організацій України тягне за собою накладення штрафу на громадян — від трьох до п’яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, на посадових осіб та громадян — суб’єктів підприємницької діяльності — від десяти до п’ятнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Як бачимо, у цій статті

КУпАП ідеться про незабезпечення належного стану первинного обліку, але це зовсім інше, ніж використання не за затвердженою формою документів первинного обліку. Тому такий штраф застосувати в цій ситуації неможливо.

Більше того, згідно з

листом Держкомстату від 07.03.2007 р. № 14/2-25/149 старі типові форми первинного обліку документації зі статистики праці мали рекомендаційний характер. І хоча це стосується старих типових форм, на нашу думку, рекомендаційний характер мають і нові типові форми первинного обліку документації зі статистики праці.

 

Тетяна Онищенко, економіст-аналітик