25.06.2009

Оформлення касових документів. Схема складання прибуткових і видаткових касових ордерів

Відповідь на запитання

Схема складання прибуткових і видаткових касових ордерів

 

Який порядок оформлення касових ордерів? Хто повинен виписувати касові ордери: касир чи бухгалтер? Як розподіляються обов’язки між ними в разі оформлення операцій касовими ордерами?

(м. Дніпропетровськ)

 

Особливості документального оформлення касових операцій обумовлено

гл. 3 Положення № 637.

Приймання готівки до каси підприємства провадиться за

прибутковими касовими ордерами (п. 3.3 Положення № 637), а видача готівки оформляється видатковими касовими ордерами і видатковими відомостями (п. 3.4 Положення № 637).

Обов’язки з виписування та оформлення касових ордерів покладаються на

бухгалтера, відповідального за облік касових операцій та роботу з касовими документами. Склавши касовий ордер, бухгалтер при цьому також передає його на підпис головному бухгалтеру та/або керівнику підприємства. Зауважимо: тоді як для оформлення ПКО достатньо тільки підпису головного бухгалтера, ВКО також має бути підписано ще і керівником підприємства. Виняток становить випадок, коли на документах, що додаються до РКО (заявах, рахунках тощо), стоїть дозвільний напис керівника підприємства — у такому разі його підпис на ВКО не є обов’язковим (п. 3.4 Положення № 637).

До передання до каси підприємства бухгалтер також реєструє касові ордери в Журналі реєстрації прибуткових та видаткових касових документів (за

типовою формою № КО-3 або типовою формою № КО-3а (за вибором підприємства), додаток 4 до Положення № 637).

Щодо

касира, то після отримання з бухгалтерії ПКО чи ВКО, він, у свою чергу, перевіряє правильність їх складання та виписування, здійснює за ними безпосередньо операції приймання (видачі) готівки, а також відображає записи за касовими ордерами в касовій книзі.

Докладніше послідовність дій бухгалтера і касира при оформленні касових операцій показана на рисунку.

 

 

Людмила Солошенко, економіст-аналітик