10.06.2010

ПДВ. Відображаємо в Реєстрі отриману ПН на пільговий товар «без ПДВ»

Відповідь на запитання

Відображаємо в Реєстрі отриману ПН на пільговий товар «без ПДВ»

 

Підприємство — платник ПДВ (аптечний заклад) отримало від постачальника пільговий товар «без ПДВ» (лікарські засоби, пільга згідно з п.п. 5.1.7 Закону про ПДВ). Товар планується реалізовувати покупцям в аптечній мережі. Як відобразити податкову накладну, що надійшла на нього, у Реєстрі?

(м. Донецьк)

 

Насамперед, нагадаємо, що пільгові поставки від платників ПДВ також супроводжуються виписуванням податкової накладної. Так, згідно з

п.п. 7.2.2 Закону про ПДВ та п. 10 Порядку № 165 у разі поставки товарів (послуг), звільнених від оподаткування згідно із Законом про ПДВ та іншими нормативно-правовими актами, у податковій накладній у розділі VI за графою 10 робиться відмітка «Без ПДВ» із посиланням на відповідний пункт (підпункт) звільняючого нормативно-правового акта. Як випливає із запитання, таку податкову накладну на придбані лікарські засоби й отримало підприємство, а отже, її слід внести до розділу I «Отримані податкові накладні» Реєстру.

При заповненні Реєстру нескладно помітити, що він побудований за принципом схожості з декларацією. Так, зокрема, у розділі I Реєстру (за аналогією з розділом II «Податковий кредит» декларації) операції купівлі заносяться залежно від

цілей (напрямів) подальшого використання придбаних товарів, послуг відповідно: використання в господарській (оподатковуваній або неоподатковуваній) діяльності, не в господарській діяльності, для поставки послуг за межами України. Отже, для заповнення Реєстру важливо враховувати, в якій діяльності в подальшому використовуватимуться товари (послуги), що придбаваються. Оскільки пільговий товар, що надійшов, як зазначається в запитанні, призначено для подальшого продажу покупцям (а отже, він зі збереженням ПДВ-пільги згідно з п.п. 5.1.7 Закону про ПДВ братиме участь у пільгових, звільнених від ПДВ операціях, тобто пільговій діяльності), то податкову накладну, що надійшла на нього, підприємство відобразить у розділі I Реєстру так:

— у звичайному порядку за такою податковою накладною заповнить графи 1 — 8, переносячи при цьому до графи 8 Реєстру з податкової накладної «пільгову» суму, без ПДВ;

— ураховуючи використання товару в пільговій діяльності, заповнить далі відповідно графу 11 Реєстру, поставивши при цьому поруч у сусідній графі 12 відмітку «х» (

п. 9.10 Порядку № 244).

Зауважимо: оскільки в цьому випадку придбані пільгові товари, призначені для подальшої пільгової діяльності, потрапляють до рядка 11.2 декларації з ПДВ, у додатку 5 до декларації вони не відображаються. Нагадаємо, що особливості заповнення Реєстру отриманих та виданих податкових накладних докладно розглядалися в тематичному номері газети «Податки та бухгалтерський облік», 2010, № 8; див. також про це

лист ДПАУ від 13.03.2010 р. № 5119/7/16-1617 та статтю «Реєстр отриманих та виданих податкових накладних: рекомендації від ДПАУ» // «Податки та бухгалтерський облік», 2010, № 31.

 

Людмила Солошенко, економіст-аналітик