04.11.2010

Пошта редакції. Отримали квитанцію № 2? Можете спати спокійно — ваш обов’язок з подання декларації виконано!

Відповідь на запитання

Отримали квитанцію № 2? Можете спати спокійно — ваш обов’язок з подання декларації виконано!

 

Декларацію з ПДВ було здано електронною поштою. Того ж дня було отримано квитанції № 1 і № 2 про успішне прийняття декларації та присвоєння їй реєстраційного номера. Через декілька місяців у неформальному режимі було отримано інформацію, що декларацію не прийнято. Інспектор порадив повторно надіслати декларацію та сплатити штраф у розмірі 170 грн. Як діяти?

(м. Чернівці)

 

Однозначно, дії податківців неправомірні (якщо не сказати жорсткіше), але про все по черзі. Почнемо з того, що для платника податків вирішальним є отримання квитанції № 2 (або квитанції про прийняття звіту в електронній формі). Це електронний документ, що підтверджує факт і час прийняття (неприйняття) звіту в електронній формі (

п. 2 Методрекомендацій № 827). Причому зауважте, на відміну від квитанції № 1, яка свідчить усього лише про передання звітності до органу ДПС, отримання ствердної квитанції № 2 вже говорить про те, що звітність первинно опрацьовано та включено до бази даних ДПС (п. 7.5 р. ІІІ Інструкції № 233). Якщо ж при складанні податкової декларації було допущено помилки, то платнику надсилається квитанція № 2 про неприйняття декларації. Оскільки у запитанні зазначено, що квитанція № 2 містила інформацію про прийняття декларації, то платника вже не може бути притягнуто до відповідальності за несвоєчасне подання звітності.

 

Віталій Смердов, економіст-аналітик