20.09.2010

Публікація та оприлюднення інформації про держзакупівлі — дві сторони однієї медалі

Стаття

Публікація та оприлюднення інформації про держзакупівлі — дві сторони однієї медалі

 

Одним із ключових принципів здійснення держзакупівель є відкритість та прозорість на всіх стадіях їх проведення. Замовники реалізують цей принцип шляхом публікації інформації про закупівлі в державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель та її оприлюдненням на веб-порталі Уповноваженого органу. Звертаємо увагу, що публікація та оприлюднення такої інформації має низку організаційних особливостей. Допомогти замовникам виконати майже неможливо — дотриматися численних вимог законодавства, розберемося разом у цих хитросплетіннях.

Дмитро БРЮХОВИЧ, начальник відділу державних закупівель КП «Харківські теплові мережі»

 

Отже, замовники публікують та оприлюднюють інформацію про державні закупівлі (далі — Інформація) у порядку та терміни, установлені

ст. 10 Закону України «Про здійснення державних закупівель» від 01.06.2010 р. № 2289-VI (далі — Закон № 2289). Відповідно до наказу Міністерства економіки України від 28.07.2010 р. № 932:

— офіційним друкованим виданням з питань державних закупівель визначено інформаційний бюлетень «Вісник державних закупівель» (далі — ВДЗ);

— міжнародним інформаційним виданням з питань державних закупівель визначено міжнародне друковане видання «Announcer of the public purchasing»;

— веб-порталом Уповноваженого органу у сфері закупівель визначено офіційний загальнодержавний веб-портал «Державні закупівлі» за адресою в мережі Internet www.tender.me.gov.ua (далі — веб-портал).

Звертаємо увагу, що відповідно до

ст. 10 Закону № 2288 терміни для публікації Інформації у ВДЗ збігаються із термінами її оприлюднення на веб-порталі.

На допомогу замовникам пропонуємо їм самостійно заповнювати таблицю наведену нижче. Ця таблиця містить повний перелік Інформації та терміни, у які замовник повинен опублікувати та оприлюднити зазначену Інформацію. Тобто замовник (як правило, секретар комітету з конкурсних торгів) самостійно заносить до такої таблиці дату опублікування та оприлюднення Інформації (конкретного документа) та граничну дату — останній день, яким повинна відбутися публікація та оприлюднення такої Інформації.

Абзац 6 п. 2 ст. 10 Закону № 2289

покладає відповідальність за повноту та достовірність опублікованої та оприлюдненої Інформації на голову та секретаря комітету з конкурсних торгів, тож варто витратити певний час на заповнення такої таблиці. Це дозволить голові комітету (на практиці — його заступнику) підстрахувати секретаря та самому проконтролювати виконання вимог ст. 10 Закону № 2289, зокрема щодо термінів публікації та оприлюднення Інформації. Бо ж погодьтеся, що краще запровадити внутрішній контроль, ніж за вас у подальшому це зроблять посадові особи контрольно-ревізійного управління.

Слід пам’ятати, що Інформація, розміщена на веб-порталі, має бути ідентична Інформації, опублікованій у ВДЗ.

Стаття 10 Закону № 2289 із цього приводу передбачає виникнення таких ситуацій:

— у разі коли Інформація, розміщена на веб-порталі, містить відомості, що відрізняються від тих, які опубліковано у ВДЗ, автентичною вважається Інформація, опублікована у ВДЗ;

— у разі якщо дата оприлюднення та дата публікації Інформації не збігаються, дата публікації у такому випадку вважається визначальною.

Як кажуть у народі, що написано пером, того не вирубаєш і сокирою, мабуть, тому законодавець надав певних привілеїв саме друкованому виданню.

 

Публікація та оприлюднення інформації про державні закупівлі

Документ

Строк

веб-портал

Вісник (ВДЗ)

Граничний термін публікації та оприлюднення

Посилання на статтю
Закону № 2289

1

2

3

4

5

6

Оголошення про закупівлю (відкритих торгів, двоступеневих торгів попередньої кваліфікації, запит цінових пропозицій, інформація про застосування процедури закупівлі в одного учасника)

Після публікації у ВДЗ, не пізніше
30 днів до дня розкриття пропозицій

 

 

 

— Ст. 10, ч. 1, абз. 2;
— ст. 10, ч. 2

Обґрунтування застосування процедури в одного учасника

Одночасно з оголошенням про закупівлю

 

Не публікується

 

— Ст. 10, ч. 1, абз. 3;
— ст. 10, ч. 2

Відомості щодо рішення Уповноваженого органу про погодження або відмову у погодженні застосування процедури закупівлі в одного учасника

Не пізніш як через 15 роб. дн. з дати видачі листа-погодження

 

 

 

— Ст. 10, ч. 1, абз. 4

Документацію конкурсних торгів або кваліфікаційну документацію

Після публікації оголошення про закупівлю у ВДЗ, але не пізніш як за 30 днів до дня розкриття конкурсних або кваліфікаційних пропозицій

 

Не публікується

 

— Ст. 10, ч. 1, абз. 5

Зміни до документації конкурсних торгів або кваліфікаційної документації та роз’яснення до неї (у разі наявності)

Протягом 3 роб. дн. з дня прийняття рішення про внесення змін, але не пізніш як за 7 днів до дати розкриття конкурсних або кваліфікаційних пропозицій

 

Не публікується

 

— Ст. 10, ч. 1, абз. 6

Протокол розкриття пропозицій конкурсних торгів, цінових пропозицій, кваліфікаційних пропозицій

Протягом 3 роб. дн. з дня розкриття конкурсних, цінових або кваліфікаційних пропозицій

 

не публікується

 

— Ст. 10, ч. 1, абз. 7

Інформацію про відхилення пропозицій конкурсних торгів, цінових пропозицій, кваліфікаційних пропозицій та підстави такого відхилення у вигляді протоколу

Протягом 3 роб. дн. з дня прийняття такого рішення

 

не публікується

 

— Ст. 10, ч. 1, абз. 8;
— ст. 10, ч. 2;
— ст. 17, ч. 3;
— ст. 29, ч. 2; ст. 31, ч. 2, абз. 2

Повідомлення про акцепт пропозиції конкурсних торгів або цінової пропозиції

Протягом 3 роб. дн. з дня прийняття рішення про визначення переможця

 

 

 

— Ст. 10, ч. 1, абз. 9;
— ст. 10, ч. 2;
— ст. 31, ч. 2, абз. 2

Повідомлення учасників про результати процедури закупівлі

Протягом 3 роб. дн. з дня прийняття рішення про визначення переможця

 

 

 

— Ст. 10, ч. 1, абз. 10

Повідомлення про результати проведення попередньої кваліфікації

Протягом 3 роб. дн. після її завершення

 

 

 

— Ст. 10, ч. 1, абз. 11;
— ст. 10, ч. 2

Оголошення про результати процедури закупівлі

Після публікації у ВДЗ, але не пізніш як через 7 днів з дня укладення договору про закупівлю або прийняття рішення про відміну торгів чи визнання їх такими, що не відбулися

 

 

 

— Ст. 10, ч. 1, абз. 12;
— ст. 10, ч. 2;
— ст. 32, ч. 1

Повідомлення про відміну торгів чи визнання їх такими, що не відбулися, повідомлення про відміну процедури закупівлі в одного учасника (у разі наявності)

Протягом 3 роб. дн. з дати прийняття такого рішення

 

 

 

— Ст. 10, ч. 1, абз. 13;
— ст. 10, ч. 2

Звіт про результати проведення процедури закупівлі

Протягом 3 роб. дн. з дня його затвердження

 

не публікується

 

— Ст. 10, ч. 1, абз. 14

Інформацію про одностороннє розірвання договору про закупівлю (у разі наявності)

Протягом 5 роб. дн. з дня прийняття такого рішення

 

не публікується

 

— Ст. 10, ч. 1, абз. 15

 

Таким чином, у таблиці на с. 31 уточнено перелік документів та терміни, в які замовнику необхідно їх опублікувати та оприлюднити.

Звернемося до

абз. 7 ч. 3 ст. 8 Закону № 2289, відповідно до якого рішення органу оскарження підлягає обов’язковій публікації в державному офіційному друкованому виданні з питань держзакупівель. Однак зазначена норма не уточнює, хто саме подає на публікацію таке рішення — замовник чи власне Антимонопольний комітет України. Для роз’яснення ситуації знову звернемося до ст. 10 Закону № 2289, яка визначає вичерпний перелік документів для публікації та оприлюднення. Абзац 4 ч. 1 ст. 10 Закону № 2289 зобов’язує саме замовника публікувати та оприлюднювати відомості щодо рішення Уповноваженого органу про погодження або відмову у погодженні застосування процедури закупівлі в одного учасника.

 

Публікація у «Віснику державних закупівель» через веб-портал «Державні закупівлі»

Розглянемо тонкощі роботи із веб-порталом. Почнемо з того, що веб-портал має:

регламент роботи, який визначає організаційні та технічні умови функціонування веб-порталу (далі — Регламент);

Порядок подання замовниками інформації для публікації в інформаційному бюлетені «Вісник державних закупівель» через веб-портал «Державні закупівлі» (далі — Порядок);

Інструкцію подання, прийому, реєстрації та розміщення інформації про державні закупівлі в інформаційному виданні «Вісник державні закупівель» та на офіційному загальнодержавному веб-порталі «Державні закупівлі» (далі — Інструкція).

Проаналізуємо основні «робочі моменти» згаданих документів. Крім цього, наполегливо рекомендуємо замовникам особисто ознайомитися з ними. Безпосередньо це можна зробити на веб-порталі за адресою www.tender.me.gov.ua.

Замовник має можливість опублікувати Інформацію у ВДЗ за допомогою веб-порталу. Зазначений механізм регулюється

Порядком, який у свою чергу посилається на Інструкцію.

На перший погляд здається, що

Регламент, Порядок та Інструкція не розрізняють веб-портал «Державні закупівлі» та редакцію інформаційного бюлетеня «Вісник державних закупівель». Цю ситуацію повністю проясняє вже згадуваний нами наказ Мінекономіки від 28.07.2010 р. № 932, відповідно до якого на Державне госпрозрахункове видавничо-поліграфічне підприємство «Зовнішторгвидав» (далі — Підприємство) покладено функції здійснювати:

— видання офіційного друкованого видання з питань державних закупівель;

— видання міжнародного інформаційного видання з питань державних закупівель;

— наповнення веб-порталу Уповноваженого органу у сфері закупівель.

Тобто редакції ВДЗ та веб-портал це одна організація — ДП «Зовнішторгвидав»

з такою юридичною адресою: 01601, м. Київ, вул. Воровського, 22, тел./факс: (044) 234-59-45. Хоча організація одна, проте замовник має виконати вимоги ст. 10 Закону № 2289 і щодо публікації, і щодо оприлюднення інформації.

У ВДЗ інформація для друку розміщується таким чином:

 

За рубриками

За галузями

— Оголошення про проведення процедури закупівлі;
— Відомості щодо рішення Уповноваженого органу;
— Повідомлення про акцепт;
— Оголошення про результати процедури закупівлі;
— Рішення органу оскарження;
— Повідомлення про відміну торгів
чи визнання їх такими, що не відбулися, повідомлення про відміну процедури закупівлі в одного учасника (у разі наявності);
— Терміново в номер

— Будівництво, будівельні матеріали та спецтехніка;
— Комп’ютери та оргтехніка, програмне забезпечення;
— Господарчі товари і культурно-побутова продукція;
— Легка промисловість;
— Медицина та соціальна сфера;
— Наукові дослідження та розробки;
— Нерухомість та оренда;
— Енергетика, паливо, хімія;
— Поліграфія, друкарська справа;
— Сільське господарство;
— Харчова промисловість та громадське харчування;
— Технологічне обладнання, комплектуючі, технічне обслуговування, транспортні послуги;
— Товари, роботи, послуги;
— Консалтингові послуги, навчання;
— Метали та продукція металообробки;
— Житлово-комунальне та побутове обслуговування

 

Інформація для публікації

подається замовником особисто, телефаксом або через веб-портал (п.п. 6.2 п. 6 Інструкції).

Щоб розпочати роботу із веб-порталом, відповідно до Порядку

замовникам необхідно:

— надіслати на адресу редакції ВДЗ офіційного листа та надати відомості про склад комітету конкурсних торгів (додаток до офіційного листа);

— зареєструватися в редакції ВДЗ (мається на увазі — реєстрація на веб-порталі).

Інформація в електронному вигляді, яка надходить до редакції ВДЗ через веб-портал (далі — Електронна інформація), має бути заповнена відповідно до

Інструкції. Звертаємо увагу, що зазначена інформація перевіряється структурним підрозділом редакції ВДЗ на відсутність вірусів і відповідність вимогам чинного законодавства.

Реєстрація Електронної інформації, що надходить до редакції ВДЗ, здійснюється у тому ж порядку, що й вхідних документів на папері. Замовник має можливість одержувати відомості про стан Електронної інформації, що була передана, у розділі «Управління закупівлями» веб-порталу. На сьогодні існують такі варіанти інформування замовників про стан поданої Електронної інформації:

— Електронна інформація подана замовником — замовник отримує повідомлення про прийняття її до розгляду;

— Електронна інформація прийнята для публікації — замовник отримує вхідний номер;

— Електронна інформація не прийнята для публікації — замовник отримує повідомлення про причини неприйняття.

Звертаємо увагу, що відповідно до

п. 16 Порядку у разі публікації інформації про закупівлі у ВДЗ через веб-портал замовники зобов’язані у термін до двох календарних днів з дати отримання вхідного номера надіслати до редакції ВДЗ оригінал Електронної інформації. У разі неотримання редакцією ВДЗ від замовника у зазначений термін оригіналу та виявлення невідповідності Електронної інформації оригіналу в паперовому вигляді функція подання Електронної інформації блокується. У такому разі замовник на свою електронну адресу отримає повідомлення про блокування зазначеної функції.

 

Подання та приймання інформації

Інформація для публікації у ВДЗ та інформація для оприлюднення на веб-порталі подається секретарем комітету з конкурсних торгів замовника або іншою уповноваженою особою замовника.

 

Подання Інформації для публікації у «Віснику державних закупівель»

Подання Інформації для розміщення на веб-порталі «Державні закупівлі»

Особисто

Телефаксом

Через веб-портал

Особисто

Електронною поштою

1

2

3

4

5

 

 

У поточний номер Інформація подається:
08.30 — 16.00 — з понеділка по четвер до 12.00 — у п’ятницю

Інформація подається на електронних носіях

Замовник надсилає лист з Інформацією
для розміщення на веб-порталі (далі — Лист) на одну з електронних адрес Підприємства залежно від типу документа.
У Листі замовник зазначає:
1. Найменування Замовника.
2. Вхідний та/або номер оголошення про проведення процедури закупівлі.
3. Веб-сайт Замовника, на якому додатково розміщена відповідна інформація (у разі розміщення).
У темі Листа замовник обов’язково вказує:
1. Номер Бюлетеня, в який прийнято (опубліковано) оголошення про проведення процедури закупівлі;
2. Тип документа за скороченою формою (ОБГ — обґрунтування, ДКТ — документація, ЗДКТ — зміни до документації, РДКТ — роз’яснення до ДКТ, ЗЦП — запит цінових пропозицій, ПР — протокол розкриття, ІВ — інформація про відхилення, ПОВ — повідомлення про результати, ЗВІТ, ІРД — інформація про розірвання договору).
Електронну адресу Замовник обирає залежно від типу документа:
ДКТ, ЗДКТ, РДКТ, ЗЦП, ЗВІТ (service@tender.me.gov.ua або td2@tender.me.gov.ua)
ОБГ, ІРД (td1@tender.me.gov.ua)
ІВ, ПОВ (td3@tender.me.gov.ua)
ПР (td4@tender.me.gov.ua)

Замовник надсилає оригінал (копія відомості щодо рішення Уповноваженого органу про погодження або відмову у погодженні застосування процедури закупівлі в одного учасника, завірена печаткою замовника) на поштову адресу Підприємства протягом 2 роб дн з дня отримання підтвердження щодо прийняття Інформації для друку

Замовник надсилає копію оригіналу на поштову адресу Підприємства протягом 2 роб. дн. з дня отримання підтвердження щодо прийняття відповідної Інформації

Підтвердженням прийняття Інформації
є вхідний номер, що надається:

Підтвердженням прийняття Інформації є сквозний номер, що надається:

Інформаційним відділом

Відділом інформаційної підтримки

Інформаційним відділом

Відділом інформаційної підтримки

У разі проведення процедури закупівлі в одного учасника підтвердженням прийняття інформації та обґрунтування про застосування процедури закупівлі є штамп редакції ВДЗ із зазначенням дати прийняття, вхідного номера, номер ВДЗ та дати його публікації

Сквозний номер надсилається на електронну адресу замовника, з якої було направлено Листа протягом 1 роб. дн. Сквозний номер для певних типів документів: ДКТ — сквозний номер/1, ЗДКТ — сквозний номер/1/1, РДКТ — сквозний номер/1/р1, ЗЦП — сквозний номер/1, ОБГ — сквозний номер/1, ПР — сквозний номер/2, ІВ — сквозний номер/3, ПОВ — сквозний номер/4, ЗВІТ — сквозний номер/5, ІРД — сквозний номер/6

 

Прийом інформації для друку та для оприлюднення на веб-порталі здійснюється згідно з графіком прийому інформації Підприємства (далі — Графік), що готується та розміщується на веб-порталі щомісяця.

 

Публікація Інформації для публікації

Документ

Подання

Публікація

— Оголошення про проведення процедури закупівлі;
— Повідомлення про відміну торгів або визнання їх такими, що не відбулися;
— Повідомлення про відміну процедури закупівлі в одного учасника, що надійшли протягом

першого тижня поточного місяця

у третій понеділок поточного місяця

другого тижня поточного місяця

у четвертий понеділок поточного місяця

третього тижня поточного місяця

у перший понеділок наступного місяця або у п’ятий понеділок поточного місяця, якщо в поточному місяці п’ять понеділків

четвертого тижня поточного місяця

у другий понеділок наступного місяця або у перший понеділок наступного місяця, якщо у поточному місяці п’ять понеділків

— Відомості щодо рішення Уповноваженого органу про погодження або відмову в погодженні застосування процедури закупівлі (у разі застосування процедури закупівлі в одного учасника);
— Повідомлення про акцепт пропозиції конкурсних торгів або цінової пропозиції;
— Оголошення про результати проведення торгів;
— Повідомлення про результати проведення попередньої кваліфікації,
— Інформація про результати процедури запиту цінових пропозицій;
— Інформація про результати проведення процедури закупівлі в одного учасника;
— Рішення органу оскарження

з четверга попереднього тижня по середу поточного тижня

публікуються у ВДЗ, який виходить наступного понеділка

 

Інформація для публікації, що подається поза Графіком, може додатково прийматися та публікуватися у рубриці «Терміново в номер», виходячи з технологічних можливостей Підприємства. Публікацію такої Інформації Замовник оплачує на умовах термінового розміщення Інформації згідно з рахунком, що надає Підприємство.

Інформація для оприлюднення на веб-порталі, що відповідає встановленим вимогам, оприлюднюється на веб-порталі в наступному порядку:

 

Документ

Оприлюднення

— Оголошення про проведення процедури закупівлі;
— Відомості щодо рішення Уповноваженого органу про погодження або відмову у погодженні застосування процедури закупівлі в одного учасника;
— Оголошення про результати проведення торгів;
— Інформація про результати процедури запиту цінових пропозицій;
— Інформація про результати проведення процедури закупівлі в одного учасника;
— Рішення органу оскарження

У день публікації відповідної Інформації у ВДЗ

— Документація конкурсних торгів або кваліфікаційна документація;
— Обґрунтування застосування процедури закупівлі в одного учасника

У день публікації оголошення про проведення відповідної процедури закупівлі у ВДЗ

— Протокол розкриття пропозицій конкурсних торгів, цінових пропозицій, кваліфікаційних пропозицій;
— Інформація про відхилення пропозицій конкурсних торгів, цінових пропозицій, кваліфікаційних пропозицій та підстави такого відхилення у вигляді протоколу;
— Повідомлення про акцепт пропозиції конкурсних торгів або цінової пропозиції;
— Повідомлення учасників про результати процедури закупівлі;
— Повідомлення про результати проведення попередньої кваліфікації;
— Повідомлення про відміну торгів чи визнання їх такими, що не відбулися, повідомлення про відміну процедури закупівлі в одного учасника (у разі наявності);
— Звіт про результати проведення процедури закупівлі;
— Зміни до документації конкурсних торгів або кваліфікаційної документації та роз’яснення до неї (у разі наявності);
— Інформація про одностороннє розірвання договору про закупівлю (у разі наявності)

Протягом 2 роб. дн. днів із дати прийому відповідної Інформації Підприємством

 

Пункт 10 Інструкції

ще раз нагадує, що замовник несе відповідальність за достовірність та відповідність поданої Інформації вимогам законодавства. У разі невідповідності Інформації, поданої замовником нормам законодавства Підприємство має право не прийняти її та запропонувати доопрацювати. Після доопрацювання Інформація подається до Підприємства у порядку, встановленому Інструкцією.

Насамкінець, відзначаємо, що Закон № 2289 не має прямої норми щодо визнання договору про закупівлю недійсним у разі недодержання строків публікації та оприлюднення Інформації, або її публікації та оприлюднення не в повному обсязі. Однак замовникам не слід розслаблятися, оскільки недотримання вимог ст. 10 Закону № 2289 може привести до оскарження з боку пильних учасників та поставити під сумнів результати процедури закупівлі. Ураховуючи терміни перебігу процедур закупівель, замовники не можуть дозволити собі такої розкоші, як повторне проведення процедури закупівлі.