11.07.2011

Про скасування наказу

Наказ від 29.06.2011 р. № 782

Міністерства та відомства України

 

Про скасування наказу

Наказ від 29.06.2011 р. № 782

Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 30 червня 2011 р. за № 792/19530

(витяг)

 

Відповідно до Положення про Міністерство фінансів України, затвердженого Указом Президента України від 8 квітня 2011 року № 446,

НАКАЗУЮ:

1.

Скасувати наказ ДПА України від 31.03.2011 № 185 «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів ДПА України», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 7 червня 2011 року за № 686/19424.

<…>

Міністр Ф. Ярошенко



коментар редакції

Скасування нової форми звіту про РРО

Нещодавно ми повідомляли про набуття чинності з 01.07.2011 р. наказом ДПАУ «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів ДПА України» від 31.03.2011 р. № 185 (див. «Податки та бухгалтерський облік», 2011, № 51, с. 20). Ним фактично в новій редакції викладено Порядок реєстрації, опломбування та застосування РРО. Однак більша частина змін стосувалася періоду після 01.01.2012 р. Найбільш актуальним нововведенням є

оновлення форми № ЗВР-1. Її необхідно було використовувати для складання звіту про застосування РРО за червень, який суб'єкти господарювання повинні подати до 15 липня 2011 року.

Проте наказом, що коментується, який пройшов реєстрацію в Мін'юсті та набрав чинності 11.07.2011 р., Мінфін зазначений акт ДПАУ скасував (що само по собі дивно, оскільки зазначеним повноваженням наділено тільки Кабмін). У зв'язку з цим гостро постало питання про те,

за якою формою користувачам РРО подавати звіт за червень. У найбільш однозначній ситуації з точки зору законодавчого регулювання — ті суб'єкти господарювання, які подали звіт до 11 липня: до цієї дати слід було звітувати за формою, затвердженою наказом ДПАУ від 31.03.2011 р. № 185, хоча на практиці чимало податкових органів на місцях приймали звіти й за старою формою.

Після 11.07.2011 р., великою мірою, є формальні підстави говорити про

відсутність затвердженої форми звіту. Свого часу на підставі п. 2.33 розд. II Порядку подання нормативно-правових актів на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України та проведення їх державної реєстрації, затвердженого наказом Мін'юсту від 12.04.2005 р. № 34/5, згідно з яким визнання нормативно-правового акта таким, що втратив чинність, не відновлює дію актів, які, у свою чергу, було визнано ним такими, що припинили дію, Мін'юст робив висновок, що і втрата чинності нормативним актом про внесення змін до іншого нормативного акта не відновлює дію попередньої редакції зміненого нормативного акта (див. листи від 29.12.2007 р. № 31-34000-10-27/29371, від 12.01.2008 р. № 24-48-710).

Відсутність затвердженої форми звіту свідчить і про відсутність обов'язку його подавати. Однак ми впевнені, що з таким висновком не погодяться податкові органи. Тому рекомендуємо все ж

відзвітувати. Скористатися при цьому краще старою формою звітності, що діяла до 01.07.2011 р. (у редакції наказу ДПАУ від 01.12.2000 р. № 614). Хоча знову ж таки — ситуація така, що користувач РРО, який подав звіт за будь-якою з форм, особливо враховуючи їх несуттєву відмінність одна від одної, повинен вважатися таким, що виконав свій обов'язок з подання звітності про застосування РРО .

 

Олена Уварова