21.03.2011

Новини законодавства. Нові правила в будівництві: чи стане будувати простіше?

Новини від 17.02.2011 р. № 3038-VI

Нові правила в будівництві: чи стане будувати простіше?

 

Закон України «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17.02.2011 р. № 3038-VI

(далі — Закон про містобудування) — це далеко не перша спроба спростити процедуру будівництва в Україні, відому своєю тривалістю та багатоетапністю. Суб’єктам будівельної діяльності потрібно буде тепер працювати в умовах, що дійсно істотно змінилися. Серед змін:

1.

Запровадження архітектурно-містобудівних рад як дорадчих органів, що діють на громадських засадах при центральному органі виконавчої влади з питань будівництва та при спеціально уповноважених органах містобудування і архітектури.

2.

Генеральні плани населених пунктів, плани зонування та детальні плани територій підлягають розгляду на громадських слуханнях і не можуть бути затверджені без їх проведення. Виняток зроблено тільки для вирішення питань про відчуження для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності земельних ділянок, інших об’єктів нерухомого майна, що на них розміщені, які перебувають у власності фізичних або юридичних осіб.

3.

Передбачено ведення містобудівного кадастру як державної системи зберігання і використання геопросторових даних про територію, адміністративно-територіальні одиниці, екологічні, інженерно-геологічні умови, інформаційні ресурси державних будівельних норм, стандартів і правил для задоволення інформаційних потреб у плануванні територій та будівництві, формування галузевої складової державних геоінформаційних ресурсів.

4. Названо основні стадії проектування та будівництва об’єктів власниками або користувачами земельних ділянок:

а)

отримання замовником або проектувальником вихідних даних. Для цього необхідно звернутися до виконавчих органів місцевої ради з відповідною заявою, відповідь на яку має бути надано протягом 10 робочих днів;

б)

розробка проектної документації та проведення в передбачених Законом про містобудування випадках її експертизи;

в)

затвердження проектної документації;

г)

виконання підготовчих та будівельних робіт. При цьому за загальним правилом для проведення підготовчих робіт досить повідомити відповідну інспекцію державного архітектурно-будівельного контролю. Виняток — роботи з винесення інженерних мереж та видалення зелених насаджень, для проведення яких замовник повинен зареєструвати декларацію про початок виконання підготовчих робіт. Такі дії здійснювати не потрібно за наявності дозволу на виконання будівельних робіт.

Право на виконання будівельних робіт замовник отримує на підставі одного з таких документів

(залежно від конкретної ситуації):

— повідомлення про початок виконання будівельних робіт, яке направляється Держархбудінспекції або її тероргану за місцезнаходженням об’єкта будівництва, — щодо об’єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта (забудова присадибних, дачних та садових земельних ділянок);

— декларація про початок виконання будівельних робіт, зареєстрована відповідною інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю, — щодо об’єктів будівництва, які належать до I — III категорій складності (віднесення об’єкта будівництва до тієї чи іншої категорії складності здійснюється проектною організацією та замовником будівництва);

— дозвіл на виконання будівельних робіт, виданий замовнику відповідною інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю, — щодо об’єктів будівництва, які належать до IV і V категорій складності (порядок визначення зазначених категорій складності встановлюється Кабміном).

5.

Спростилося прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, зокрема порядок проведення цієї процедури залежатиме від категорії складності побудованого об’єкта.

У цілому слід зазначити, що

Закон про містобудування відрізняє лаконічність, що, безумовно, створює враження порівняльної простоти передбачених ним процедур. Водночас багато що залежатиме від підзаконних актів, на які Закон посилається у великій кількості.