12.05.2011

Новини законодавства. Як підтверджуватиметься підприємницький статус після скасування свідоцтва про держреєстрацію

Новини від 07.04.2011 р. № 3205-VI

Як підтверджуватиметься підприємницький статус після скасування свідоцтва про держреєстрацію

 

Верховна Рада України прийняла, а Президент України підписав

Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо скасування свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи та фізичної особи — підприємця» від 07.04.2011 р. № 3205-VI (далі — Закон № 3205).

З дати набуття чинності цим

Законом свідоцтво про державну реєстрацію скасовується.

У зв'язку з цим

Законом № 3205 вносяться зміни, у тому числі, до Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755-VI та до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 р. № 2464-VI, що стосуються документів, які підтверджують підприємницький статус фізичної особи.

Так, підприємці, які працюють на загальній системі оподаткування,

для необкладення їх доходів податком на доходи фізичних осіб у джерела виплати повинні надати виписку або витяг з Держреєстру. У Законі № 3205 нічого не зазначено про можливість надання копій виписки та витягу з Держреєстру. Сподіваємося, що ДПАУ все-таки дозволить використовувати копії цих документів, адже метою скасування свідоцтва про держреєстрацію було спрощення, а не ускладнення ведення бізнесу.

Щоб винагорода, яка виплачується за цивільно-правовим договором на виконання робіт (надання послуг), не обкладалася єдиним соціальним внеском у джерела виплати, підприємець повинен підтвердити, що вид діяльності за договором зазначено у витягу з Держреєстру. У цьому випадку, на нашу думку, підприємцю досить надати копію такого витягу.

Строк дії виписки та витягу з Єдиного державного реєстру не обмежений

. Виписка видається безоплатно тільки в окремих випадках, у загальному ж випадку отримати виписку можна буде тільки за плату (17 грн.). Отримання витягу з Держреєстру коштує 51 грн.

Для наочності перелік документів, які повинні надати суб'єкту господарювання підприємці залежно від системи оподаткування, на якій вони перебувають, та від виду укладеного з ними цивільно-правового договору, наведемо в таблиці. При цьому виходитимемо з того, що надавати оригінал виписки з Держреєстру підприємцю дешевше.

 

Система оподаткування

Вид цивільно-правового договору

на виконання робіт
(надання послуг)

купівлі-продажу, оренди

Підприємець на загальній системі оподаткування

1. Виписка з Держреєстру.
2. Копія довідки з податкового органу про види діяльності та систему оподаткування.
3. Копія витягу з Держреєстру.

1. Виписка з Держреєстру.
2. Копія довідки з податкового органу про види діяльності та систему оподаткування.

Підприємець на єдиному податку

1. Копія виписки з Держрєєстру*.
2. Копія Свідоцтва про сплату єдиного податку.
3. Копія витягу з Держреєстру.

1. Копія виписки з Держрєєстру.
2. Копія Свідоцтва про сплату єдиного податку.

* Вважаємо, що копії виписки та витягу з Держреєстру — еквівалентні, але, щоб уникнути конфліктів з контролюючими органами, краще мати копії обох документів.

 

Закон від 07.04.2011 р. № 3205-VI опубліковано в газеті «Голос України» від 06.05.2011 р. № 81 та набув чинності з 7 травня 2011 року.