12.05.2011

Пошта редакції. Інвентаризація станом на 01.04.2011 р.

Відповідь на запитання

Інвентаризація станом на 01.04.2011 р.

 

Підприємець — платник єдиного податку, займається оптовою торгівлею. Станом на 01.04.2011 р. у нього є залишки товару. Чи слід йому проводити інвентаризацію? Які документи оформляти під час інвентаризації? Або підкажіть, як підтвердити залишки товару в такого підприємця?

 

У

Податковому кодексі немає норм, які б зобов'язували єдиноподатників якимсь чином підтверджувати залишки товарів на складі станом на 01.04.2011 р.*

* Єдина норма, що зобов’язала платників податків провести інвентаризацію на 01.04.2011 р., стосується лише тих, хто має намір нараховувати амортизацію на свої основні засоби (пункт 6 підрозділу 4 розділу ХХ ПКУ). Причому інвентаризувати вони зобов’язані саме основні засоби, а не товари. Зрозуміло, що фізосіб-єдиноподатників це не стосується.

Що стосується інших законодавчих актів, то у

статті 10 Закону про бухоблік ідеться про те, що підприємства (юрособи) зобов'язані періодично проводити інвентаризацію. Утім, як відомо, Закон про бухоблік не поширюється на фізосіб-підприємців, тому їм проводити інвентаризацію за власною ініціативою не потрібно.

Тим більше, що єдиноподатник і не має можливості провести інвентаризацію в повному розумінні цього слова, адже він не веде обліку товарів або грошових коштів, а отже, у нього немає облікових даних і ні з чим порівнювати результати інвентаризації.

 

Олеся Александрова, консультант газети «Податки та бухгалтерський облік»