01.11.2012

Розвал-сходження коліс авто: куди відносити витрати

Відповідь на запитання

Розвал-сходження коліс авто: куди відносити витрати

 

Як слід відобразити в обліку оплату робіт з регулювання установки коліс автомобіля — як витрати на техобслуговування чи як витрати на ремонт?

(м. Дніпродзержинськ)

 

Нагадаємо: відповідно до Правил № 792 та п. 1.3 Положення № 102 ремонтце комплекс операцій з відновлення справності або роботоздатності виробів та відновлення ресурсів виробів чи їх складових частин. Водночас у визначенні техобслуговування вказані документи різняться. Якщо Положення № 102 визначає як мету техобслуговування підтримку роботоздатності або справності виробу під час використання за призначенням, зберігання та транспортування, то Правила № 792 дотримання вимог, установлених експлуатаційною або сервісною документацією транспортного засобу, як умову забезпечення відповідності його експлуатаційних характеристик вимогам виробника та нормативних документів.

Нещодавно свою позицію з цього приводу висловило профільне відомство. У листі Міністерства інфраструктури України від 03.02.2012 р. № 1075/25/10-12 зазначається, що виконані роботи належать або до технічного обслуговування, або до ремонту на підставі переліків та порядку виконання робіт, регламентованих розробником (виробником) дорожніх транспортних засобів та їх складових, та/або за записами, розробленими в інструкціях з експлуатації та/або в сервісних книгах, а також в нормативних документах.

Із цього визначення можна зробити висновок, що Мінінфраструктури, імовірно, схиляється до визначення техобслуговування, наданого Правилами № 792, проте зважаючи на недостатню зрозумілість вважаємо за доцільне орієнтуватися на норми Положення № 102.

Роботи з регулювання (розвал-сходження) цілком підпадають під п. 4 додатка Б до Положення № 102: «Перевірити оглядом задній (середній) міст: правильність встановлення (без перекосу), стан і кріплення редуктора та колісних передач, стан і правильність установки балки передньої осі, кути установки передніх коліс. За потреби виконати регулювальні роботи». У п. 3.10 Положення № 102 зазначено, що в додатку Б наводиться перелік робіт, що належать до другого технічного обслуговування.

Таким чином, витрати на оплату робіт з регулювання (розвал-сходження) слід вважати витратами на техобслуговування. Відповідно до напряму використання автомобіля вони включаються до складу: собівартості товарів (робіт, послуг), адміністративних витрат або витрат на збут. При включенні до собівартості ці витрати відображаються в обліку в періоді отримання пов’язаного з ними доходу (п. 138.4 ПКУ), а в решті випадків — у періоді здійснення (п. 138.5 ПКУ).

 

Максим Нестеренко, економіст-аналітик