22.08.2013

Пошта редакції. Підприємець на загальній системі навчає найманого працівника — чи є витрати?

Відповідь на запитання

Підприємець на загальній системі навчає найманого працівника — чи є витрати?

 

Чи може підприємець-загальносистемник віднести на витрати в податковому обліку витрати на навчання свого працівника?

(м. Керч)

 

Відповідно до п. 177.4 ПКУ до витрат підприємця, що перебуває на загальній системі оподаткування, відносяться витрати, що становлять витрати операційної діяльності згідно з розділом III ПКУ. Такі витрати мають бути безпосередньо пов’язані з отриманням доходу поточного періоду і документально підтверджено.

При цьому згідно з п. 138.1 ПКУ розділу III ПКУ витрати операційної діяльності визначаються згідно з пунктами 138.4, 138.6 — 138.9, підпунктами 138.10.2 — 138.10.4 пункту 138.10, пунктом 138.11 статті 138.

Проте можливість включення до податкових витрат витрат платника податків на навчання, професійну підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації працівників передбачена іншим підпунктом — п.п. 140.1.3 ПКУ, витрати якого згідно з класифікацією витрат з п. 138.1 ПКУ до витрат операційної діяльності не відносяться.

Отже, вартість навчання у зв’язку з професійною підготовкою, перепідготовкою і підвищенням кваліфікації працівників робочих професій, а також у випадку якщо законодавством передбачено обов’язковість періодичної перепідготовки або підвищення кваліфікації найманої особи, не включається до складу витрат фізичної особи — підприємця.

Таку ж думку висловлено в консультації в підкатегорії 104.05 ЄБПЗ на сайті Міндоходів.

 

Олександр Олішевко, економіст-аналітик