18.08.2025

Податкові накладні: за рахунками чи за договором у цілому?

За договором (згідно з виставленим рахунком) покупець сплатив частковий аванс за товари А і В — склали за ними авансову податкову накладну (ПН). Проте далі покупець фактично забрав товари С і Д (за які йому був виставлений другий рахунок за тим же договором). Як складати податкові накладні? Чи треба на постачання товарів С і Д (тобто під кожен рахунок) складати нову ПН? Чи раз товари С і Д відвантажені в межах того самого договору і вписуються в отриманий аванс, то у складанні другої ПН немає необхідності? А скласти другу ПН доведеться, тільки коли відвантаження за договором вийдуть за отриманий аванс?

У такому разі на товари С і Д, що відвантажуються покупцеві згідно з укладеним договором, треба скласти нову ПН.

Адже, як відомо, ПДВ-облік орієнтований на першу подію. У зв’язку із цим за товарами податкові зобов’язання (ПЗ) з ПДВ виникають за першою подією: за отриманням оплати за товари або за відвантаженням (п. 187.1 ПКУ).