06.01.2025

Несвоєчасна ПН від постачальника: що з ПДВ-розподілом?

Ведемо подвійну діяльність (оподатковувану і пільгову). За придбаннями «подвійного призначення» розподіляємо ПДВ за ст. 199 ПКУ. Деякі податкові накладні надходять від постачальників із запізненням — зареєстрованими несвоєчасно. Коли (у якому періоді) за ними треба проводити розподіл і нараховувати розподільчі ПЗ?

Коли нараховувати розподільчі ПЗ?

Розподільчі ПЗ за придбаннями «подвійного призначення» нараховують, щоб частково компенсувати ПК (у частині, що припадає на неоподатковувану діяльність). Тому

необхідність ПДВ-розподілу (нарахування розподільчих ПЗ за ст. 199 ПКУ) настає тільки в тому періоді, коли виникло право на ПК. Тобто тільки після того, як ПН постачальником зареєстрована

При цьому період реєстрації ПН може бути визначений платником за даними, відображеними в Електронному кабінеті (лист ДПСУ від 27.01.2023 № 186/ІПК/99-00-21-03-02-06).

Тому якщо здійснені придбання «подвійного призначення», але ще немає вхідної зареєстрованої ПН постачальника або вона складена з помилками, то розподіляти ПДВ (нараховувати розподільчі ПЗ) покупцеві не треба. А в тому випадку, якщо ПН зареєстрована постачальником несвоєчасно, в періоді такої несвоєчасної реєстрації ПН (коли в покупця з’явилися підстави для віднесення сум вхідного ПДВ до складу ПК) і треба провести розподіл — нарахувати розподільчі ПЗ.