03.07.2025
Питання припинення та «відновлення» тютюнових / РЕС, алкогольних та пальних ліцензій зараз регулює ст. 46 Закону № 3817. Якщо до 2025 року підстав для припинення дії ліцензій було не надто багато, то з 1 січня, коли почали діяти усі «ліцензійні» норми Закону № 3817, таких підстав значно побільшало. Наразі їх аж 48. Звісно, побільшало й випадків припинення дії ліцензій податківцями. А оскільки в ліцензійному полі з 1 січня діють нові правила, то звідти й «ростуть ноги» зацікавленості читачів щодо нової процедури відновлення ліцензій.
Питанням «відновлення» дії ліцензій, які було припинено, присвячена ч. 9 ст. 46 Закону № 3817 (обидва її абзаци). Уточнимося: мова йде не про відновлення старих, а про отримання нових ліцензій на ті ж види діяльності (тому «відновлення» ми взяли в лапки).
Закон залежно від виду ліцензії та виду порушення-підстави для зупинення ліцензії передбачає різні варіанти «реанімації» ліцензованої діяльності / отримання нової ліцензії.
Для зручності умовно розділимо зупинені ліцензії на 3 групи:
1) ліцензії на роздрібну торгівлю алконапоями, тютюновими виробами, РЕС та пальним, а також ліцензії на зберігання пального;
2) ліцензії на виробництво та/або оптову торгівлю спиртом етиловим, спиртовими дистилятами, алкогольними напоями, тютюновими виробами, РЕС та пальним;
3) ліцензії на виробництво спирту етилового та/або біоетанолу, припинені на підставах пп. 47 та 48 ч. 2 ст. 46 Закону № 3817.
Для кожної з цих груп зупинених ліцензій передбачені свої умови і строки щодо подання ексліцензіатом заяви на придбання нової ліцензії. Давайте поглянемо, які.