10.07.2025

Аптечка на підприємстві

Підприємство бажає створити аптечку першої допомоги. Як обліковувати аптечку на підприємстві? Чи обов’язково вона має бути, якщо це не виробниче підприємство?

Чи обов’язкова аптечка?

Обов’язкову наявність медичної аптечки на робочих місяцях вимагають деякі галузеві правила охорони праці. В основному це стосується виробничих підприємств, робота на яких пов’язана з ризиком травматизму працівників. Наприклад, вимоги забезпечити виробничі приміщення медичними аптечками можна знайти в: Правилах охорони праці для підприємств та організацій поліграфічної промисловості, затверджених наказом Держгірпромнагляду від 03.12.2007 № 287; Правилах охорони праці при термічній обробці металів, затверджених наказом Держгірпромнагляду від 18.12.2007 № 315; Правилах охорони праці для нафтохімічних підприємств, затверджених наказом Держгірпромнагляду від 03.07.2008 № 156 та ін.

А ось

для всіх інших суб’єктів господарювання не існує нормативного документа з охорони праці, який би зобов’язував підприємства мати медичні аптечки на робочих місцях

Втім, наприклад, Держпраці у листі від 18.11.2016 № 11506/1/4.4-ДП-16, аналізуючи норми Закону про охорону праці*, доходить висновку, що аптечка має бути у всіх роботодавців. Однак зазначимо, що прямої норми, яка в зобов’язувала всіх без винятку роботодавців мати аптечку на робочих місцях, немає.

* Закон України «Про охорону праці» від 14.10.92 № 2694-XII.