02.06.2025

Адміноскарження рішення про відмову в реєстрації податкової накладної

Щоб розблокувати ПН/РК, платник ПДВ має подати документи для її розблокування і, можливо, якщо потрібно, то й додаткові пояснення. Якщо в результаті розгляду таких документів регіональна комісія все одно відмовить у реєстрації ПН/РК, то підприємству не лишається іншого шляху, як оскаржити таке рішення. При здійсненні оскарження виникає ціла низка запитань. Відповіді на них шукайте далі.

Як оскаржуємо?

Платник ПДВ, який отримав від комісії регіонального рівня рішення про відмову у реєстрації ПН/РК, має право оскаржити його або в адміністративному або судовому порядку (п. 6 Порядку № 1165* та п. 4 Порядку оскарження № 1165**).

* Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений постановою Кабміну від 11.12.2019 № 1165.

** Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН, про неврахування таблиці даних платника ПДВ, про відповідність платника ПДВ критеріям ризиковості платника податку, затверджений постановою КМУ від 11.12.2019 № 1165.

Причому якщо платник ПДВ вирішив відразу йти до суду, то про адміноскарження йому слід забути. Адже рішення, яке було оскаржене в суді, не підлягає адміноскарженню (п. 4 Порядку оскарження № 1165).Тому якщо ви не хочете втрачати один із механізмів оскарження, то краще йти по порядку. Спочатку адміноскарження, а вже потім судове.

Куди подаємо скаргу?

Скаргу щодо рішення про відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН слід подати до центральної комісії при ДПСУ.

Річ у тому, що:

1) на сьогодні рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації ПН/РК приймають виключно регіональні комісії;

2) на це прямо вказує п. 25 Порядку № 1165.