02.06.2025

Додаткові документи при розблокуванні податкових накладних: як не нашкодити

Після подання платником документів на розблокування податкової накладної (ПН) податківці можуть направити платнику повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів. З одного боку, це означає, що не все ще втрачено, а з іншого, — створює проблеми, якщо буде проігнороване таке повідомлення або порушено порядок надання цих додаткових документів. Поговоримо про те, як не потрапити в пастку з цим повідомленням.

Наразі (з 08.03.2023), якщо платник подав податківцям пакет документів для розблокування ПН, але податківці вважають, що їх недостатньо, то в теорії одразу відмовити в реєстрації ПН вони не можуть. Вони повинні спочатку надіслати платнику Повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів (п. 9 Порядку № 520*).

* Порядок прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений наказом Мінфіну від 12.12.2019 № 520.

З одного боку — це «плюс» для платника. Оскільки є можливість доподати необхідні документи. До того ж, на відміну від квитанції про зупинення реєстрації ПН, у Повідомленні податківці вже чітко зазначать, яких саме документів та інформації не вистачає.

Але з іншого — є «мінуси». Якщо платник з якоїсь причини не відреагує на це Повідомлення (не надасть відповіді), то податківці тільки на тій підставі, що платник не надав відповідь на Повідомлення, приймуть рішення про відмову в реєстрації ПН.

На що у зв’язку з цим потрібно звернути увагу?

Коли та як надходить Повідомлення

Якщо ми подали документи на розблокування ПН, то податківці можуть надіслати ще й Повідомлення про необхідність подання додаткових документів і пояснень (за формою додатка 2 до Порядку № 520). І наше завдання — його не прогледіти.