03.10.2011

Думка фахівців офіційних органів. Перевірка реєстрації податкової накладної

Стаття

Перевірка реєстрації податкової накладної

Яким чином можна перевірити отриману податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних?

 

Нагадаємо, що згідно з вимогами «Перехідних положень» Податкового кодексу України з 1 липня 2011 року платниками ПДВ — продавцями здійснюється реєстрація податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, в яких сума ПДВ в одній податковій накладній становить понад 100 тисяч гривень.

Водночас платники податків — покупці можуть перевірити наявність реєстрації такої податкової накладної в зазначеному Реєстрі.

Для формування запиту до Єдиного реєстру податкових накладних покупець може безоплатно отримати з офіційного сайту ДПА України («Платникам податків про електронну звітність»

«Програмне забезпечення» «ОПЗ-програмне забезпечення по формуванню та подачі платниками податків податкової звітності та реєстру отриманих і виданих податкових накладних до органів ДПС в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку») програму (разом з інструкцією зі встановлення), за допомогою якої можна перевірити в Єдиному реєстрі податкових накладних необхідну податкову накладну, отриману від продавця.

Зазначена програма дозволяє:

— формувати запит на отримання відомостей з Єдиного реєстру податкових накладних;

— переглядати відповідь щодо відомостей з Єдиного реєстру податкових накладних.

Щоб формувати запити та переглядати відповіді, після відкриття програми необхідно зверху ліворуч через «Довідники» відкрити «Довідник документів», а в ньому відмітити позначками-пташками два документи — «J13001 Запит про отримання відомостей з Єдиного реєстру податкових накладних» (у розділі 13 «Запити») і «J14001 Виписка з Єдиного реєстру податкових накладних» (у розділі 14 «Відповіді, довідки та повідомлення»). При цьому при виході з вікна «Довідник документів» обов'язково необхідно натиснути в ньому зверху праворуч на «Зберегти зміни».

Звертаємо увагу на те, що у фізичної особи — підприємця, яка є платником ПДВ, назви обох зазначених бланків будуть такими самими, як у юросіб, за винятком першої літери, адже звітність підприємців позначається буквою «F» (відповідні бланки у підприємців матимуть кодування F13001 і F14001).

Після цього потрібно створити новий документ, натиснувши зверху ліворуч на «Документ» «Новий…». У вікні, що з'явилося посередині екрану монітора, у рядку «Звітний документ» слід обрати необхідний документ, наприклад «J13001 Запит про отримання відомостей з Єдиного реєстру податкових накладних», після чого натиснути на кнопку «Підтвердити».

Необхідний бланк відкриється, і програма запитає: «Заповнити заголовок документа?». Якщо запитувач заздалегідь уніс свої дані до «Персональних параметрів», то можна сміливо натискати на «ОК». Більшість показників платника-покупця у зазначеному бланку буде заповнено автоматично.

Звертаємо увагу на одну відмінність при формуванні бланка «Запит щодо отримання відомостей з Єдиного реєстру податкових накладних» керівником юридичної особи та фізичною особою — підприємцем.

Коли запит формує керівник юридичної особи, то в кінці бланка Запиту програма автоматично виставляє і реєстраційний номер облікової картки керівника, і його ініціали та прізвище (хоча і розміщує їх у зворотному порядку — прізвище, а потім ініціали), а ось коли такий бланк Запиту створює фізична особа — підприємець, то в такому разі в кінці бланка програма не заповнює реєстраційний номер облікової картки керівника. І це правильно, оскільки ФОП не є керівником, і до того ж саме його дані зазначено в першому полі бланка, що називається «Платника податків — покупця» (на відміну від юридичної особи, адже в першому полі для такого випадку зазначено дані саме юридичної особи).

Проте фізичній особі — підприємцю необхідно буде самому заповнити те поле, що позначається «Підпис» (ініціали та прізвище). На жаль, програма це поле автоматично не заповнює. Сподіваємося, що в наступній версії розробники програми це передбачать.

Після заповнення параметрів Запиту необхідно здійснити його збереження. Звертаємо увагу, що збереження файлів-запитів здійснюється в папку, зазначену в персональних налаштуваннях як шлях для збереження файлів. Тому дуже важливо, щоб на початку роботи з програмою «Податкова звітність» (OPZ) однією з перших дій того, хто планує формувати запити та отримувати відповіді за відомостями з Єдиного реєстру податкових накладних, було заповнення «Персональних реквізитів» платника податків, адже саме в цей момент формуються шляхи збереження, друку та відправлення документів.

Далі сформований файл Запиту готується для передачі (з урахуванням вимог щодо ЕЦП) і передається до приймального шлюзу ДПС України на електронну адресу: zvit@sta.gov.ua.

Після передачі файлу Запиту про отримання відомостей з Єдиного реєстру податкових накладних від приймального шлюзу ДПС України на поштову скриньку платника податків надходить відповідь на запит.

Отриманий файл відповіді необхідно розшифрувати і перенести до папки, де розміщені електронні документи користувача (за умовчанням — це папка XML основного каталогу, в якій установлено ОПЗ).

Після переміщення файлу відповіді необхідно обов'язково здійснити синхронізацію документів.

Ну, а вже після цього можна проглянути відповідь. Для цього необхідно відкрити отриману відповідь (у списку наявних документів з'явиться гілка дерева для документа «Відомості з Єдиного реєстру податкових накладних» (з кодом J14001 — для юридичної особи, з кодом F14001 — для фізичної особи — підприємця), переходячи углиб якої, вибираємо необхідний файл відповіді).

 

Олександра Вінцевич,

Радник податкової служби III рангу