20.05.2013

Заповнення декларації з плати за землю

Стаття

Заповнення Декларації з плати за землю

 

Хто зобов’язаний подавати Декларацію?

 

Згідно з п. 286.2 ПК подавати податкову Декларацію з плати за землю зобов’язані «платники плати за землю (крім фізичних осіб)». При цьому нагадаємо, що плата за землю справляється (п. п. 14.1.147 ПК):

або у формі земельного податку;

або у формі орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності. Підкреслимо, платою (податком) за землю може вважатися виключно орендна плата за землі, що перебувають у державній або комунальній власності. Орендна плата за землі приватної власності не підпадає під дію розд. XIII ПК і регулюється умовами договору.

Нижче детальніше зупинимося на кожному з платежів.

 

Плата за землю

Земельний податок

Орендна плата за землю

! За одну й ту саму ділянку не може одночасно справлятися і земельний податок, і орендна плата

Платники

власники земельних ділянок, земельних часток (паїв);
постійні землекористувачі (п. 269.1 ПК).
! Крім того, виходячи з норм п. 287.8 ПК обов’язок сплати земельного податку, а також подання Декларації з нього виникає у власників нежитлових приміщень (їх частини) у багатоквартирних будинках.
Від сплати земельного податку і, відповідно, подання Декларації з плати за землю звільняються:
1) платники єдиного податку — за земельні ділянки, що використовуються ними для здійснення підприємницької діяльності (п.п. 4 п. 297.1 ПК). В Узагальнюючій податковій консультації № 1051 податківці зазначили, що єдиноподатники-орендодавці також звільняються від сплати земельного податку та подання Декларації з плати за землю за земельні ділянки, на яких знаходяться надані в оренду об’єкти;
2) платники фіксованого сільськогосподарського податку — за земельні ділянки, що використовуються ними для ведення сільськогосподарського товаровиробництва (п.п. «б» п. 307.1 ПК)

орендарі земельних ділянок державної та комунальної власності (п. 288.2 ПК).
Платники єдиного податку сплачують орендну плату за земельні ділянки державної
та комунальної власності і подають Декларацію з плати за землю в загальному порядку,
як і інші платники

Підстави для нарахування плати за землю

дані державного земельного кадастру (п. 286.1 ПК)

договір оренди земельної ділянки державної або комунальної власності (п. 288.1 ПК)

Момент виникнення зобов’язань зі сплати плати за землю

Із дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою (п. 287.1 ПК). Право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування виникають з моменту державної реєстрації цих прав (ст. 125 ЗК).
Винятки:
1) у разі переходу права власності на земельну ділянку від одного власника до іншого протягом календарного року податок сплачується (абз. 2 п. 286.5 ПК):
— попереднім власником — за період з 1 січня цього року

З дати реєстрації договору оренди земельної ділянки.
Якщо особа розпочинає використання земельної ділянки на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади та договору оренди, за яким не здійснювалася державна реєстрація, то податкові зобов’язання зі сплати орендної плати виникають з дня укладення договору оренди (розділ 200.01 ЄБПЗ).

до початку того місяця, в якому він утратив право власності на зазначену земельну ділянку;
— новим власником — починаючи з місяця, в якому в нього виникло право власності;
2) при переході права власності на будівлю, споруду (їх частину) податок на земельні ділянки, на яких розташовані такі будівлі, споруди (їх частини), з урахуванням прибудинкової території, сплачується на загальних підставах з дати державної реєстрації права власності на нерухоме майно (п. 287.6 ПК)

У разі припинення або розірвання договору оренди земельної ділянки державної (комунальної) власності орендар повинен сплатити орендну плату за фактичний період перебування землі у користуванні у поточному році, тобто до дати повернення земельної ділянки орендодавцю (відповідному органу виконавчої влади чи відповідній сільській, селищній, міській раді), що підтверджується актом приймання-передачі земельної ділянки (розділ 200.02 ЄБПЗ)

 

Чи можуть подавати Декларацію з плати за землю філії?

Згідно з пп. 14.1.34 і 14.1.73 ПК власниками земельних ділянок, а також орендарями земель державної та комунальної власності, а отже, і платниками плати за землю, можуть бути тільки юридичні та фізичні особи. Філії та представництва не є юридичними особами (ч. 3 ст. 95 ЦК). Тому податкові Декларації з плати за землю до державних податкових інспекцій за місцем знаходження земельних ділянок має подавати головне підприємство. Такої думки дотримуються й податківці (консультація в розділі 200.05 ЄБПЗ).

Запитання: Чи можуть відокремлені підрозділи (філії) ЮО подавати податкові декларації з плати за землю (земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності)?

Коротка відповідь: Ні, податкові декларації з плати за землю до державних податкових інспекцій за місцем знаходження земельних ділянок повинні подавати платники плати за землю — юридичні особи.

Фізособи-підприємці

Вище ми вже зазначили, що згідно з п. 286.2 ПК Декларацію з плати за землю зобов’язані подавати всі платники плати за землю, крім фізичних осіб. Нарахування фізичним особам сум податку проводиться органами державної податкової служби, які видають платникові до
1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку (ст. 286.5 ПК).

Чи поширюється це правило на фізосіб-підприємців?

Податківці з приводу подання Декларації з плати за землю підприємцем зараз дотримуються такої позиції:

1. Земельний податок. Правила сплати земельного податку для фізичних осіб — підприємців як на загальній системі, так і на єдиному податку, на думку податківців, залежать від того, використовується ділянка (нерухомість, розташована на ній) у підприємницькій діяльності чи ні. Причому використовується ділянка в підприємницькій діяльності чи ні, податківці пропонують визначати виходячи з того, на кого оформлено право-
встановлюючі документи на земельну ділянку:

— на звичайну фізичну особу;

чи

— на фізичну особу — підприємця.

Якщо документи оформлено на звичайну фізичну особу, то нарахування земельного податку здійснює орган ДПС, який видає платникові до
1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення плати за землю за встановленою формою.

Якщо документи оформлено на фізичну особу — підприємця, то підприємець повинен самостійно розрахувати суму податку та подати податковому органу Декларацію з плати за землю.

При цьому зазначимо, що Мін’юст у роз’ясненні, викладеному в листі від 11.01.2007 р. № 19-32/2, зазначає, що ЦК не розрізняє такого суб’єкта права власності, як фізична особа — підприємець. Суб’єктом права приватної власності відповідно до ст. 325 ЦК є фізичні особи. Таким чином, як зазначено в роз’ясненні, право власності на нерухоме майно повинно реєструватись за фізичною особою, а не за фізичною особою — підприємцем.

Якщо слідувати тому, що правовстановлюючі документи оформляються на фізичну особу, а не на фізичну особу — підприємця, то виходить, що сплачувати земельний податок підприємці повинні в тому самому порядку, що і звичайні фізичні особи. Тобто підприємцю податківці самостійно надсилають податкове повідомлення-рішення про внесення плати за землю як звичайній фізособі. Проте в цьому випадку, наприклад, підприємці — платники єдиного податку не зможуть скористатися своєю пільгою зі сплати земельного податку, установленою п.п. 4 п. 297.1 ПК.

Роз’яснення в розділі 200.05 ЄБПЗ

Запитання: У яких випадках ФОП повин-на подавати податкову декларацію з плати за землю?

Коротка відповідь: Фізична особа — підприємець подає до органу ДПС за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію з плати за землю (далі — податкова декларація), у разі якщо земельна ділянка використовується для провадження господарської діяльності (магазин, СТО тощо) на підставі документів, визначених у ст. 19 Закону України від 1 липня 2004 року № 1952-IV «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», із змінами та доповненнями (далі — Закон № 1952), та оформлених на фізичну особу — підприємця.

Якщо документи, визначені у ст. 19 Закону № 1952, оформлені на фізичну особу, то нарахування плати за землю (земельного податку або орендної плати) здійснює орган ДПС, який видає платникові до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення плати за землю за встановленою формою.

Крім того, фізична особа — підприємець, яка використовує земельні ділянки для провадження господарської діяльності, не подає до органу ДПС за місцезнаходженням земельних ділянок податкову декларацію, у разі якщо документи, визначені у ст. 19 Закону № 1952, не оформлені на фізичну особу — підприємця. У такому випадку нарахування земельного податку здійснюється органом ДПС фізичній особі.

2. Орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності. Що стосується орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, то правила її сплати податківці бачать такими самими, як і щодо земельного податку:

— якщо договір оренди землі укладено на підприємця для цілей підприємницької діяльності, то подавати звітність обов’язково, а орендна плата сплачується щомісячно;

якщо договір оренди такої землі укладено на звичайну фізичну особу для непідприємницьких цілей, орендну плату потрібно сплачувати в порядку, установленому для фізичних осіб (орган ДПС видає платникові до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення плати за землю за встановленою формою).

Аналогічні роз’яснення надано податківцями в газеті «Праця і зарплата» від 27 лютого 2013 р. № 8(828), с. 23 і в газеті «Податковий, банківський, митний КОНСУЛЬТАНТ», від 5 листопада 2012 р. № 45 (888), с. 4.

 

Чи подавати Декларацію з плати за землю, якщо платник має право на пільгу зі сплати земельного податку, унаслідок чого земельний податок не нараховується?

Якщо підприємство має право на пільги зі сплати земельного податку, установлені ст. 282 ПК, унаслідок чого земельний податок не справляється, то воно все одно має подавати Декларацію з плати за землю.

 

Правила подання Декларації

 

Для зручності необхідні відомості, які слід ураховувати при поданні Декларації, надаємо в таблиці на с. 25.

Роз’яснення в розділі 200.05 ЄБПЗ

Запитання: Чи звільняються від подання податкових декларацій з плати за землю ЮО, які мають право на пільги щодо сплати земельного податку або земельні ділянки, що не підлягають оподаткуванню на підставі ст. 283 ПКУ?

Коротка відповідь: Юридичні особи, які мають право на пільги щодо сплати земельного податку або земельні ділянки, що не підлягають оподаткуванню, не звільняються від обов’язку подання податкових декларацій за земельні ділянки, з яких земельних податок не справляється через застосування податкових пільг.

 

№ з/п

Характеристика, що розглядається

Земельний податок

Орендна плата за землі державної та комунальної власності

1

2

3

4

1

За якою формою подається Декларація?

Форма податкової Декларації є єдиною як для земельного податку, так і для орендної плати за землі державної та комунальної власності.
Затверджена вона наказом ДПАУ від 24.12.2010 р. № 1015.
! Суб’єкт господарювання, який є одночасно платником земельного податку та орендної плати, має подати до органу державної податкової служби за місцем знаходження земельної ділянки окремо податкову Декларації з плати за землю щодо земельного податку, окремо щодо орендної плати (роз’яснення в розділі 200.5 ЄБПЗ).
Декларація має 2 додатки:
— додаток 1 — «Відомості про наявні земельні ділянки» — подається всіма платниками плати за землю та в усіх випадках подання Декларації;
— додаток 2 «Відомості про пільги на земельний податок з наявних площ земельних ділянок» — подається в тому випадку, якщо платник має право на пільгу

2

Що додається до Декларації?

При поданні першої Декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з Декларацією подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки. Надалі така довідка подається тільки в разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі (п. 286.2 ПК).
Подати довідку про нормативну грошову оцінку землі потрібно й за нововідведеними земельними ділянками.
У всіх інших випадках довідка до Декларації не додається.
Якщо платник подає Декларацію в електронному вигляді, то довідки (витяги) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки подаються до органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки на паперових носіях (ЄБПЗ 200.05)

3

Куди подавати?

Органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки (п. 286.2 ПК).
Якщо платник має декілька земельних ділянок на території однієї сільської, селищної чи міської ради (код КОАТУУ один і той самий), то таким платником може подаватися одна земельна податкова Декларація.
Якщо ж землі знаходяться на території різних адміністративно-територіальних одиниць (коди органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням земельної ділянки за КОАТУУ різні), то платник податків зобов’язаний подати до кожної податкової інспекції за місцезнаходженням земельної ділянки окрему земельну Декларацію.

4

Періодичність подання

За вибором платника (пп. 286.2, 286.3 ПК) :
— або раз на рік. Декларація подається на поточний рік із розбиттям річної суми рівними частинами за місяцями (п. 286.2 ПК);
— або щомісячно (п. 286.3)

5

Строки подання

Якщо платник обрав періодичність подання Декларації:
раз на рік не пізніше 20 лютого поточного року. Подання такої Декларації звільняє від подання щомісячних Декларацій (п. 286.2 ПК);
щомісячно — протягом 20 календарних днів місяця, наступних за звітним. Подання щомісячних Декларацій звільняє платника від обов’язку подавати річну Декларацію не пізніше 20 лютого поточного року (п. 286.3 ПК).
Якщо протягом року суб’єкт господарювання уклав нові договори оренди або отримав право власності на нові земельні ділянки, то за нововідведеними земельними ділянками або за новоукладеними договорами оренди землі платник повинен подати нову податкову Декларацію протягом 20 календарних днів місяця, наступного за звітним (п. 286.4 ПК)*.
У разі зміни протягом року об’єкта та/або бази оподаткування платник плати за землю подає податкову Декларацію протягом 20 календарних днів місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися такі зміни (абз. 2 п. 286.4 ПК)

6

Спосіб подання

Декларація подається одним із таких способів (п. 49.3 ПК):
— особисто або через уповноважену особу;
— відсилається поштою з повідомленням про вручення та описом вкладення;
— засобами електронного зв’язку в електронній формі.
Платники податків, які належать до великих і середніх підприємств, повинні подавати податкові Декларації в електронному вигляді в обов’язковому порядку (п. 49.4 ПК)

* Не варто забувати про необхідність подання до податкового органу форми № 20-ОПП протягом 10 робочих днів після держреєстрації права власності або постійного користування земельною ділянкою або держреєстрації права оренди землі (п. 8.4 Порядку № 1588). Детальніше про подання ф. № 20-ОПП див. у статті «Форма № 20-ОПП: хто і коли повинен її подавати?» // «Податковий кодекс: консультації та коментарі», 2012, № 9 (33), с. 16.

 

Порядок заповнення Декларації

 

Для наочності порядок заповнення Декларації з плати за землю покажемо в таблиці.

 

Показник

Особливості заповнення

1

2

«Шапка» Декларації

Поле 1

1.1.Т
Порядковий номер за рік

Зазначається порядковий номер Декларації, що подається. Нумерація Декларацій ведеться послідовно наростаючим підсумком з початку року. Це зазначено в самій формі Декларації. Нумерація ведеться окремо за Деклараціями, поданими щодо земельного податку, та окремо щодо орендної плати. Більше того, за роз’ясненнями податківців (з розділу 200.05 ЄБПЗ), нумерація повинна вестися окремо за кожним типом Декларації (Звітна, Нова звітна, Уточнююча). Наприклад, якщо платник подає до органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки першу уточнюючу податкову Декларацію, де уточнюється податкове зобов’язання щодо земельного податку, то у графі «1.1 Т» проставляється «1». При поданні протягом року другої уточнюючої Декларації, де уточнюється податкове зобов’язання щодо земельного податку, у графі «1.1 Т» проставляється «2».
Якщо платник подає Декларації до декількох органів ДПС, то повинна вестися окрема нумерація Декларацій за кожним із таких органів

Земельний податок/Орендна плата

Податкові Декларації повинні подаватися окремо щодо земельного податку та окремо щодо орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності. Пояснюють це податківці тим, що податок на землю та орендна плата мають різні коди бюджетної класифікації, тому на них і повинні заповнюватися окремі Декларації. Отже, в шапці Декларації робиться відповідна позначка («Х») у клітинці «Земельній податок» або «Орендна плата»

Код типу Декларації/Тип Декларації

Проставляється позначка («Х») навпроти типу Декларації, що подається, а саме:

01 Звітна

позначка (Х) у цьому полі проставляється при заповненні:
— річної Декларації на поточний рік (якщо платник обрав спосіб подання Декларації — раз на рік);
— поточних щомісячних Декларацій (якщо платник обрав щомісячний спосіб подання Декларації). Зазначимо, що з 01.07.2012 р. з п. 286.3 ПК, що регулює право подання щомісячних Декларацій, було виключено згадку про «нову» звітну Декларацію. Тому суб’єкти господарювання, які щомісячно подають Декларацію з плати за землю, мають подавати звітну Декларацію (з відміткою в полі «Звітна»).
Це поле заповнюватиметься також при поданні Декларацій у середині року за нововідведеними земельними ділянками, якщо:
— суб’єкт господарювання на початку року не був платником плати за землю та протягом року отримав право власності (користування) на земельну ділянку. Як зазначено в ЄБПЗ (розділ 200.05), у цьому випадку платник «подає відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки (за власним вибором) або річну податкову Декларацію з плати за землю, або щомісячні Декларації за типом «Звітна»;

 

якщо суб’єкт господарювання отримав право власності (користування) на земельну ділянку в іншому населеному пункті, тобто виникає необхідність подання звіту до «нової» податкової за місцем знаходження земельної ділянки, до якої платник Декларацію ще не подавав. У цьому випадку Декларація буде «Звітна»

02 Нова звітна

Позначка (Х) у цьому полі проставляється у випадках:
якщо платник податку на поточний рік подав звітну Декларацію з плати за землю, а протягом року отримав право власності (користування) на іншу земельну ділянку в тому ж населеному пункті. У такій ситуації платник має надати нову звітну Декларацію (п. 287.4 ПК) за місцезнаходженням таких земельних ділянок з урахуванням показників звітної Декларації;
— зміни об’єкта та/або бази оподаткування (наприклад, зміни нормативної грошової оцінки землі, зміни умов договору оренди тощо). Нову звітну Декларацію згідно з абз. 2 п. 286.4 ПК платник плати за землю подає протягом
20 календарних днів місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися такі зміни

03 Уточнююча

Подається в тому випадку, якщо платник самостійно виявляє помилки, що впливають на раніше визначену суму податку попередніх звітних періодів, і при цьому помилки виникли з вини платника, тобто не пов’язані з коригуваннями у зв’язку зі зміною нормативної грошової оцінки землі, змінами умов договору оренди, придбанням або продажем земельних ділянок

Поле 2/Поле 3

Поле 2 «Для земельного податку» заповнюється, якщо Декларація подається із земельного податку.
Поле 3 «Для орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності» — якщо Декларація подається з орендної плати

за 20__ рік

Зазначається рік, за який подається Декларація. Якщо подається «Звітна» річна Декларація, то більше в полі 2/полі 3 нічого не заповнюємо

починаючи з

Заповнюється, якщо платник протягом року набув право власності на нововідведені земельні ділянки або уклав нові договори оренди. Тут необхідно зазначити дату придбання права власності на нововідведені земельні ділянки (такою є дата державної реєстрації цих прав — ст. 125 ЗК) або дату реєстрації договору оренди

з урахуванням уточнень з

Заповнюється, якщо платник уточнює податкові зобов’язання. Тут зазначається дата (число та місяць), з якої здійснюється уточнення показників. Заповнюючи це поле, необхідно враховувати, що дата проставляється арабськими цифрами, причому для чисел з однієї цифри спочатку проставляється «0». Наприклад, якщо уточнюються дані, починаючи з 5 вересня, то потрібно зазначити «05.09»

За________місяць

Заповнюють платники, які обрали щомісячний спосіб подання Декларації. Сюди вписується місяць, за який подається Декларація

Поле 4

Повне найменування (прізвище ім’я, по батькові) платника

Зазначається повне найменування підприємства (прізвище, ім’я, по батькові підприємця) згідно з реєстраційними документами (п. 48.3 ПК). При цьому скорочення організаційно-правової форми господарювання не допускається

Платник земельного податку…/платник орендної плати за землі державної або комунальної власності (орендар)…

Платники земельного податку ставлять позначку (Х) у полі «платник земельного податку».
Якщо Декларація подається з орендної плати, ставиться позначка (Х) у полі «платник орендної плати за землі державної або комунальної власності (орендар)…»

Поле 5

Код згідно з ЄДРПОУ або податковий номер

Зазначається присвоєний підприємству код ЄДРПОУ. Код з ЄДРПОУ є податковим номером платників податків (п.п. «а» п. 2.2 Порядку № 1588)

Поле 6

Реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта

Це поле заповнюють підприємці. У ньому підприємець зазначає свій індивідуальний податковий номер (ІПН) або паспортні дані, якщо він за своїми релігійними переконаннями відмовився від ІПН і має відповідну відмітку в паспорті

Поле 7

Код виду економічної діяльності (КВЕД)

Наводиться код того виду діяльності, який є для платника основним

Поле 8

Місцезнаходження (місце проживання) платника
Поштовий індекс
Міжміський код
Телефон
Факс
Електронна адреса

Зазначається податкова адреса платника. Такою згідно зі ст. 45 ПК є:
— для юридичних осіб — адреса, що міститься в ЄДРПОУ;
— для фізичних осіб — підприємців — адреса, за якою такого платника взято на облік як платника податків в органі ДПС.
Також у цьому полі платник зазначає поштовий індекс, телефон, факс та e-mail. Проте такі дані не належать до обов’язкових реквізитів Декларації

Поле 9

Найменування органу державної податкової служби за місцем розташування земельної(їх) ділянки(ок), до якого подається Декларація

Зазначається найменування податкового органу, до якого подається Декларація (згідно з п. 48.3 ПК — обов’язковий реквізит Декларації). Ще раз зазначимо, що Декларація подається за місцем знаходження земельної ділянки (п. 286.2 ПК). Якщо земельна ділянка знаходиться не за місцем основного обліку платника, то йому заздалегідь потрібно стати на облік у «чужій» податковій за місцем знаходження земельної ділянки (п. 8.3 Порядку № 1588)

Поле 10

Код органу місцевого самоврядування за місцезнаходженням земельної ділянки за КОАТУУ

Зазначається код органу місцевого самоврядування, на території якого знаходиться земельна ділянка, щодо якої подається Декларація

Основна частина Декларації

Колонка 2
«Категорія земель»

Зазначається цільове призначення землі. Дані беруться з правовстановлюючих документів на землю/договору оренди. Згідно зі ст. 19 ЗК землі України за основним цільовим призначенням підрозділяються на 9 категорій, а саме:
1. Землі сільськогосподарського призначення.
2. Землі житлової та громадської забудови.
3. Землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення.
4. Землі оздоровчого призначення.
5. Землі рекреаційного призначення.
6. Землі історико-культурного призначення.
7. Землі лісогосподарського призначення.
8. Землі водного фонду.
9. Землі промисловості, транспорту, зв’язку, енергетики, оборони та іншого призначення.
У колонку 2 виписується назва категорії, до якої належить земельна ділянка. Причому в Декларації наведено також розподіл категорій земель залежно від того, проведено їх нормативну грошову оцінку чи ні, а також залежно від місця розташування земельної ділянки (у межах чи за межами населеного пункту). Такий розподіл важливий для застосування ставок податку.
Так, наприклад, якщо платник має ділянку в межах населеного пункту (категорія земель — землі громадської забудови) і нормативну оцінку її не проведено, то він заповнює гр. 3.1 Декларації, а в колонці 2 зазначає «землі громадської забудови»

Колонка 3
«Площа земельної ділянки»

Зазначається площа земельної ділянки. Дані беруться з правовстановлюючих документів на землю/ договору оренди. У формі Декларації зазначено, що площа земельної ділянки в гектарах вказується з чотирма десятковими знаками, а в м2 — з двома десятковими знаками

Колонка 4
«Нормативна грошова оцінка одиниці площі земельної ділянки»

Зазначається нормативна грошова оцінка землі, якщо її проведено.
Земельний податок. Для того щоб дізнатися, чи проведено нормативну оцінку земель, підприємству необхідно звернутися з письмовою заявою до територіального органу Державного агентства земельних ресурсів із проханням надати витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земель щодо конкретної ділянки.

 

Згідно зі ст. 18 Закону про оцінку земель нормативна грошова оцінка проводиться:
— для земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів (незалежно від їх цільового призначення), — не рідше одного разу на 5 — 7 років;
— для земельних ділянок, розташованих за межами населених пунктів: сільськогосподарського призначення — не рідше одного разу на 5 — 7 років, а несільскогосподарського призначення — не рідше одного разу на 7 — 10 років.
Як передбачено п. 271.2 ПК, рішення місцевих рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок офіційно оприлюднюються відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін до неї (плановий період). Інакше новий розмір нормативної грошової оцінки застосовується не раніше початку бюджетного періоду, наступного за плановим періодом. Так, рішення щодо нормативної грошової оцінки земель, оприлюднені в період з 15.07.2012 р. по 15.07.2013 р., ураховуватимуться землекористувачами відповідно при розрахунку податкових зобов’язань з плати за землю тільки на 2014 рік.
! Нормативна грошова оцінка землі має бути уточнена станом на 1 січня поточного року на коефіцієнт індексації (це передбачено п. 271.1.1 ПК, а також самою формою Декларації). У 2013 році коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки дорівнює 1,0 (лист Держземагентства від 10.01.13 р. № 326/22/7-13).
Орендна плата.
Нормативна грошова оцінка землі береться з договору оренди земельної ділянки державної та комунальної власності. Вона також має бути уточнена на щорічний коефіцієнт індексації. Разом з цим, якщо у договорі оренди окремим пунктом зазначено, що орендна плата визначається з урахуванням індексів інфляції, орендарю необхідно звернутись до відповідного органу місцевого самоврядування (сільської, селищної, міської ради) або органу виконавчої влади, з яким укладено договір оренди землі, щодо перегляду умов договору оренди відповідно до вимог чинного законодавства України (роз’яснення в розділі 200.05 ЄБПЗ)

Колонка 5
«Ставка податку (грн. за 1 кв. м або % від нормативної грошової оцінки земельної ділянки…»

Земельний податок
Зазначається ставка податку.
Якщо нормативну грошову оцінку землі проведено, то ставка податку встановлюється у % від нормативної грошової оцінки землі.
Для земельних ділянок сільськогосподарських угідь ставка становить (п. 272.1 ПК):
— для ріллі, сінокосів, пасовищ — 0,1 % нормативної грошової оцінки землі;
— для багаторічних насаджень — 0,03 % нормативної грошової оцінки землі.
Для інших земельних ділянок, крім перелічених у ст. 276 ПК, — 1 % нормативної грошової оцінки землі.
До колонки 5 вписується розмір відсотка, наприклад «1 %».
Якщо нормативну грошову оцінку не проведено — ставка земельного податку визначається згідно зі ставками, установленими ст. 275 (береться колонка 2
таблиці), 277, 279 і 280 ПК.
Орендна плата (роз’яснення в розд. 200.05 ЄБПЗ):
якщо в договорі оренди землі визначено розмір орендної плати у відсотках від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, то у графі 5 зазначається встановлений договором відсоток;
— якщо в договорі оренди землі визначено розмір орендної плати в грошової формі (у сумі), то колонка 5 прокреслюється;
— якщо в договорі оренди землі розмір орендної плати визначено у кратному розмірі земельного податку (трикратний, чотирикратний тощо), то у графі 5 зазначається ставка земельного податку

Колонка 6
«Коефіцієнт до збільшення»

Земельний податок. Вписуються коефіцієнти підвищення земельного податку. Якщо коефіцієнт зазначено у відсотках, то колонка 6 не заповнюється, а заповнюється колонка 7. Наприклад, до колонки 6 слід вписати підвищуючі коефіцієнти для міст обласного значення (зазначені в п. 275.1 ПК), курортного значення (п. 275.2 ПК).
Орендна плата. Колонка 6 заповнюватиметься тільки в тому випадку, якщо згідно з угодою розмір орендної плати встановлюється у кратному розмірі земельного податку і до ставки податку застосовується підвищуючий коефіцієнт.
В інших випадках у колонці 6 проставляються прокреслення

Колонка 7
«Відсоток від суми земельного податку»

Вписуються підвищуючі коефіцієнти у вигляді відсотків від суми земельного податку. Такі коефіцієнти наведено в ст. 276 ПК.

Колонка 7/Колонка 8
«Річна сума земельного податку…»/
«Річна сума орендної плати»

Зазначається річна сума земельного податку (орендної плати). Причому, як зазначають податківці в консультації у розділі 200.05 ЄБПЗ, ці колонки повинні заповнюватися і в тому випадку, якщо платник обрав щомісячний спосіб подання Декларації. Пояснюється це тим, що податкове зобов’язання з плати за землю за звітний місяць визначається виходячи з річної суми зобов’язання.
Значення вказується у гривнях з двома десятковими знаками (з копійками).
Розрахунок річної суми земельного податку або орендної плати проводиться за кожною категорією земель окремо за кожною земельною ділянкою
в ряд. 1.1.1 — 4.2 табличної частини Декларації.
Важливо зазначити, що в Декларації немає спеціальних рядків, у яких можна було б відобразити пільгу із земляного податку. На наш погляд, у колонці 8 «Річна сума земельного податку…» слід зазначити суму, розраховану за даними гр. 2 — 7 за мінусом суми пільги, вказаної в колонці 14 додатка 2 до податкової Декларації з плати за землю

Колонки 10 — 21
«Січень…»

Містять розбиття річної суми земельного податку (орендної плати) за кожною земельною ділянкою за місяцями. Не виключено, що в результаті округлення показників, зазначених у гр. 10 — 21, їх загальна сума не відповідатиме сумі земельного податку або орендної плати, зазначеній у гр. 8 або гр. 9. Щоб виправити таку ситуацію, на наш погляд, потрібно відкоригувати (збільшити або зменшити на суму різниці) суму, зазначену у гр. 21 (за грудень)

Графа 5
«Нараховано земельного податку на 20__ рік, усього
(сума значень к. 10 — 21 р. 1.1.1 — 4.2)»

Цей рядок заповнюють тільки платники земельного податку. У ньому буде зазначено суму значень рядків 1 — 4 за кол. 8, а також кожною з колонок 10 — 21

Графи 6 — 12

Заповнюються в разі виправлення помилок (уточнення сум), допущених у Деклараціях за минулі періоди, які призвели до недоплати або переплати земельного податку, а також нарахування штрафів і пені. Детальніше порядок виправлення помилок розглянемо нижче

Графа 22
«Нараховано орендної плати за землі державної або комунальної власності на 20__ рік, усього»

Цей рядок заповнюють тільки платники орендної плати. У ній буде зазначено суму значень рядків 1— 4 за кол. 9, а також кожною з кол. 10 — 21

Графи 13 — 20

Заповнюються в разі виправлення помилок (уточнення сум), допущених у Деклараціях за минулі періоди, що призвели до недоплати або переплати орендної плати, а також нарахування штрафів і пені

Графа 21
Розкриття окремих результатів діяльності (пояснення)

У цьому рядку наводяться відомості про кількість сторінок, на яких надано додаткову інформацію до Декларації

 

Приклад. Підприємство має у власності земельну ділянку площею 500 м2 у місті (чисельність населення — 400 тис. осіб; місто обласного значення), в якому не проведено грошову оцінку земель (офіс; категорія земель — землі громадської забудови). 20 травня поточного року підприємство отримало у власність ще одну земельну ділянку площею 2000 м2 у межах того самого населеного пункту (категорія земель — землі промислового призначення).

Згідно з п. 286.4 ПК за нововідведені земельні ділянки або за новоукладеними договорами оренди землі платник плати за землю подає податкову Декларацію протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним.

Власники земель сплачують плату за землю з дня виникнення права власності на землю (п278.1 ПК). Державна реєстрація права власності здійснена 20 травня 2013 року. Тому земельний податок за нововідведеною ділянкою розраховується починаючи з 20 травня (12 днів травня) і до кінця року (червень — грудень).

Згідно з п. 276.1 ПК податок за земельні ділянки, зайняті виробничими будівлями та спорудами, справляється в розмірі 3 % суми земельного податку, обчисленого відповідно до ст. 274 і 275 ПК.

Оскільки земельна ділянка розташована в межах населеного пункту і нормативна грошова оцінка землі не проведена, для розрахунку суми земельного податку використовуємо ставки, установлені п. 275.1 ПК. Відповідно до п. 275.1 ПК ставка земельного податку за земельні ділянки, розташовані в межах населених пунктів, нормативну грошову оцінку яких не проведено, з чисельністю населення 400 тис. осіб складає 2,26 грн. за 1 кв. метр. Коефіцієнт, що застосовується у містах обласного значення з чисельністю населення 400 тис. осіб — 2,00.

Сума податку за травень становитиме, 8,75 грн. ((2000 м2 х 2,26 грн. х 2,00 х 3 %) : 12 : 31 х 12).

Сума податку за кожен місяць з червня по грудень: 22,60 грн. ((2000 м2 х 2,26 грн. х 2,00 х 3 %) : 12).

Виходячи з наявних даних заповнена частина Декларації виглядатиме таким чином (див. с. 32).

 

Відповідальність за порушення, пов’язані з платою за землю

 

1. Штраф за неподання Декларації з плати за землю

До власників землі та землекористувачів за неподання або несвоєчасне подання податкової Декларації з плати за землю (земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності) застосовуються санкції, установлені ст. 120 ПК.

За зазначене порушення передбачено накладення штрафу в розмірі 170 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. У разі повторного протягом року здійснення такого порушення особою, щодо якої застосовано штраф, передбачено накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

2. Штраф за порушення строків сплати податку на землю (орендної плати)

Штрафні санкції за порушення строків сплати податку, якщо платник податків не сплачує погоджену суму грошового зобов’язання протягом строків, визначених ПК (ст. 126 ПК):

— при затримці до 30 календарних днів включно, що настають за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, — у розмірі 10 % погашеної суми податкового боргу;

— при затримці більше 30 календарних днів, що настають за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, — у розмірі 20 % погашеної суми податкового боргу.

3. Пеня

Пеня за несвоєчасну сплату плати за землю. Строк сплати податку на землю/орендної плати за землі державної та комунальної власності становить 30 календарних днів після закінчення звітного місяця (п. 287.3 ПК). Після закінчення встановлених ПК строків погашення погодженого грошового зобов’язання на суму податкового боргу нараховується пеня.

Пеня нараховується на суму податкового боргу (уключаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) з розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки НБУ, чинної на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок більше, за кожен календарний день прострочення в його сплаті (ч. 1, 2 ст. 129 ПК).

Нарахування пені при самостійному нарахуванні суми грошового зобов’язання юридичною особою або підприємцем:

починається — з першого робочого дня, що настає за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов’язання (останнім днем є 30-й календарний день місяця, наступного за звітним місяцем);

закінчується — у день зарахування коштів на відповідний рахунок органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів (п.п. 129.3.1 ПК).

Пеня при самостійному виправленні помилок. У разі самостійного виправлення помилок, якщо такі помилки призвели до заниження податкових зобов’язань, також доведеться нарахувати пеню. Це випливає з п.п. 129.1.2 ПК. Нарахування пені в цьому випадку передбачено й самою формою Декларації. (гр 12 і гр. 20).

Згідно з п.п. 129.1.2 ПК у разі заниження податкових зобов’язань пеня нараховується платником податку в день настання граничного строку погашення податкового зобов’язання за весь період заниження. Нарахування пені закінчується в день погашення податкового зобов’язання (п.п. 129.3.1 ПК). Таким чином, пеня має нараховуватися за весь період заниження, починаючи з останнього дня граничного строку сплати податкового зобов’язання за період, в якому допущено помилку, і закінчуючи днем його погашення (включно). Розмір пені визначається з розрахунку 120 % річних облікової ставки НБУ, чинної на день заниження (абз. 2 п. 129.4 ПК).

Приклад розрахунку пені див. на с. 35.

 

1

Податкова декларація з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності)

Код типу декларації

1.1.Т

1

Порядковий номер за рік1

Х

Земельний податок

 

Орендна плата

Тип декларації

01

 

Звітна

02

Х

Нова звітна

03

 

Уточнююча

2

 

<...>

з/п

Категорія земель

Площа земельної ділянки

Нормативна грошова оцінка одиниці площі земельної ділянки або одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області з урахуванням коефіцієнта індексації

Ставка податку (грн. за 1 кв. м або % від нормативної грошової оцінки земельної ділянки; % від одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області)

Коефіцієнт до збільшення

Відсоток від суми земельного податку

Річна сума земельного податку, яка підлягає сплаті за даними платника

Річна сума орендної плати, яка підлягає сплаті за даними платника

1

2

3

4

5

6

7

8

9

<...>

3

Земельні ділянки у межах населених пунктів, нормативну грошову оцінку яких не проведено

3.17

Землі громадської забудови (з 01.01 по 03.01.2013 р.)*

500,00

Х

2,09

2,00

16,85

3.27

Землі громадської забудови (з 4.01 по 31.12.2013 р.)

500,00

Х

2,26

2,00

2656,11

3.37

Землі промисловості

2000,00

Х

2,26

2,00

3 %

166,95

<...>

5

Нараховано земельного податку на 20_13_ рік, усього (сума значень к. 10 — 21 р. 1.1.1 — 4.2)

2839,91

Х

 

Січень6

Лютий6

Березень6

Квітень6

Травень6

Червень6

Липень6

Серпень6

Вересень6

Жовтень6

Листопад6

Грудень6

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

<...>

Земельні ділянки у межах населених пунктів, нормативну грошову оцінку яких не проведено

16,85

 —

 —

 —

 —

 —

 —

 —

 —

 —

 —

 —

170,11

226,00

226,00

226,00

226,00

226,00

226,00

226,00

226,00

226,00

226,00

226,00

 

 

 

 

8,75

22,6

22,6

22,6

22,6

22,6

22,6

22,6

<...>

186,96

226,00

226,00

226,00

234,75

248,60

248,60

248,60

248,60

248,60

248,60

248,60

<...>

 

* Закон України від 20.11.2012 р. № 5503-VI, який запровадив нові підвищені абсолютні значення ставок земельного податку для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено, набув чинності з 04.01.2013 р. (тобто з дати офіційного опублікування). У зв’язку з цим земельний податок за січень повинен розраховуватися виходячи з двох складових: окремо за старими ставками, що діяли з 01.01.2013 р. по 03.01.2013 р. (включно), і окремо за новими ставками, що діють починаючи з 04.01.2013 р.

 

Виправлення помилок

 

Загальний порядок виправлення помилок, допущених у Деклараціях, урегульовано п. 50.1 ПК. Так, у разі якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених ст. 102 ПК) платник податків самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій Декларації (крім обмежень, визначених цією статтею), він зобов’язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової Декларації за формою, чинною на час подання уточнюючого розрахунку.

Подати уточнюючий розрахунок згідно з п. 102.1 ПК платник має право протягом 1095 днів, що настають за останнім днем граничного строку подання податкової Декларації, а якщо таку податкову Декларацію було подано пізніше, — за днем її фактичного подання.

Зверніть увагу, шляхом подання уточнюючого розрахунку виправляються помилки в Декларації, граничний строк подання якої закінчився. Також зазначимо, що Уточнюючим розрахунком виправляються помилки, які виникли з вини платника, тобто не пов’язані з коригуваннями у зв’язку зі зміною нормативної грошової оцінки землі, змінами умов договору оренди, придбанням або продажем земельних ділянок (у цих випадках подається нова звітна Декларація).

Подати уточнюючий розрахунок можна (п. 50.1 ПК):

— як самостійний документ. За такого способу подання Декларації в разі заниження податкових зобов’язань платник повинен сплатити «самоштраф» у розмірі 3 % від суми недоплати. Сплатити суму недоплати і штраф потрібно до подання уточнюючого розрахунку;

— як додаток до Декларації. У разі заниження податкових зобов’язань сума «самоштрафу» становитиме 5 % від суми недоплати.

Крім того, як ми вже зазначали вище, у разі самостійного виправлення заниження податкових зобов’язань п.п. 129.1.2 ПК передбачає нарахування пені на суму такого заниження за весь період заниження.

Це загальні правила виправлення помилок.

Проте звітність з плати за землю має свої особливості. Базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є рік (п. 285.1 ПК). При цьому базовий податковий (звітний) рік починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року (п. 285.2 ПК) Таким чином, Декларація подається не після закінчення року, а на поточний рік, тобто наперед. Сплачуються податкові зобов’язання при цьому щомісячно — протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем місяця (п. 287.3 ПК).

Це все позначається на порядку виправлення помилок.

Розглянемо ситуації.

Ситуація 1. Якщо уточнюються показники звітної Декларації на поточний рік, що містить дані, розраховані на майбутнє.

У ЄБПЗ (розділ 200.05) із цього приводу зазначено:

«Оскільки податковим періодом з плати за землю є податковий (звітний) рік, а сплата податкових зобов’язань здійснюється щомісячно, то для виправлення помилок, допущених у податковій Декларації на поточний рік, суб’єкт господарювання може подати ОДНУ уточнюючу податкову Декларацію з уточненням показників як за місяці, строк сплати податкових зобов’язань по яких минув, так і за місяці, строк сплати по яких не настав.

Розмежовувати майбутні та минулі періоди (місяці), за які виправляються помилки, потрібно орієнтуючись на строки подання щомісячної Декларації. Адже доки не закінчився граничний строк подання щомісячної Декларації за відповідний місяць (п. 286.4 ПК), дані про нарахований податок за цей місяць не можна вважати задекларованими, оскільки граничний строк подання місячної звітності за нього ще не минув.

У зв’язку з цим при виправленні помилок, що призвели до заниження податкових зобов’язань, штраф і пеню платник нараховує тільки за ті місяці, строк подання щомісячної звітності за якими минув, а за наступні місяці штрафні санкції та пеня не застосовуються (консультація в журналі «Вісник податкової служби Україні», 2011, № 20, с. 5 — 6).

Ситуація 2. Якщо виправляються помилки, допущені в минулих роках. При допущенні помилки в минулих періодах (у минулих роках або в місяцях, граничний строк подання місячної Декларації за які вже минув) виправляти дані, що вплинули на розрахунок податкового зобов’язання, суб’єкти господарювання повинні за загальним правилом шляхом подання Декларації з позначкою «Уточнююча» у полі 03 розділу 1
шапки. Звертаємо увагу, що в одній уточнюючій Декларації з плати за землю можна виправити помилку, допущену тільки в одній раніше поданій Декларації, тобто за кожен звітний рік окремо.

Ситуація 3. Якщо помилки виправляє платник, який обрав щомісячний спосіб подання Декларації. У цьому випадку платнику слід виправити тільки помилки, допущені за минулі періоди, шляхом подання однієї Уточнюючої Декларації. Виправляти помилки майбутніх періодів у цьому випадку йому взагалі не потрібно, оскільки платник нарахує податкові зобов’язання за майбутні періоди правильно.

Приклад. Підприємство має у власності земельну ділянку площею 1500 м2 (категорія земель — землі громадської забудови). Грошову оцінку земельної ділянки не проведено. Ділянка розташована в населеному пункті, чисельність населення — 400 тис. осіб. Платник подав податкову Декларацію на поточний рік у встановлений строк, тобто не пізніше 20 лютого 2013 року.

Проте 23 квітня 2013 року було виявлено, що при розрахунку суми земельного податку було допущено помилку — неправильно зазначено площу земельної ділянки (замість 1500 м2 зазначено 1400 м2). Уточнюючу Декларацію подано
23 квітня. Цього дня сплачено й недоплату і штраф.

Виходячи з наявних даних заповнена частина Уточнюючої Декларації виглядатиме таким чином:

 

1

Податкова декларація з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності)

Код типу декларації

1.1.Т

1

Порядковий номер за рік1

Х

Земельний податок

 

Орендна плата

Тип декларації

01

 

Звітна

02

 

Нова звітна

03

Х

Уточнююча

2

 

<...>

Одиниця виміру: гектари — з чотирма десятковими знаками;

м2 — з двома десятковими знаками;

гривні — з двома десятковими знаками

№ з/п

Категорія земель

Площа земельної ділянки

Нормативна грошова оцінка одиниці площі земельної ділянки або одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області з урахуванням коефіцієнта індексації

Ставка податку (грн. за 1 кв. м або % від нормативної грошової оцінки земельної ділянки; 
% від одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області)

Коефіцієнт до збільшення

1

2

3

4

5

6

<...>

3

Земельні ділянки у межах населених пунктів, нормативну грошову оцінку яких не проведено

3.17

Землі громадської забудови (з 01.01 по 03.01.2013 р.)

1500,00

Х

2,09

2,00

3.27

Землі громадської забудови (з 04.01 по 31.12.2013 р.)

1500,00

Х

2,26

2,00

<...>

5

Нараховано земельного податку на 2013 рік, усього (сума значень к. 10 - 21 р. 1.1.1 - 4.2)

 

 

 

 

68

Нараховано земельного податку на 2013 рік за даними раніше поданої декларації (р. 5 декларації, що уточнюється)

 

 

 

 

78

Нараховано до збільшення податкового зобов’язання по земельному податку на 2013 рік (позитивне значення (р. 5 - р. 6))

 

 

 

 

88

Розмір заниження (недоплата) податкового зобов’язання по земельному податку минулих податкових періодів

 

 

 

 

<...>

 

 

 

 

 

 

118

Сума штрафу ((к. 10-21 р. 8) х 3 % або 5 %)

 

 

 

 

129

Сума пені

 

 

 

 

 

Відсоток від суми земельного податку

Річна сума земельного податку, яка підлягає сплаті за даними платника

Річна сума орендної плати, яка підлягає сплаті за даними платника

Січень6

Лютий6

Березень6

Квітень6

Травень6

Червень6

Липень6

Серпень6

Вересень6

Жовтень6

Листопад6

Грудень6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

 

 

50,56

50,56

6725,32

510,32

565,00

565,00

565,00

565,00

565,00

565,00

565,00

565,00

565,00

565,00

565,00

 

 

6775,88

х

560,88

565,00

565,00

565,00

565,00

565,00

565,00

565,00

565,00

565,00

565,00

565,00

 

 

 

523,49

527,33

527,33

527,33

527,33

527,33

527,33

527,33

527,33

527,33

527,33

527,33

 

 

 

37,39

37,67

37,67

37,67

37,67

37,67

37,67

37,67

37,67

37,67

37,67

37,67

 

 

 

37,39

37,67

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1,12

1,13

 

 

 

0,50

0,24

<...>

 

Пояснення. Помилка призвела до заниження податкових зобов’язань за січень і лютий 2013 року. За березень 2013 року граничні строки сплати податкового зобов’язання не настали. Відповідно «самоштраф» і пеня нараховується тільки за січень і лютий.

Пеня нараховується за кожен випадок несвоєчасної сплати податкових зобов’язань окремо, тобто за недоплату податкового зобов’язання за кожен місяць варто нарахувати пеню окремо. Так, за даними прикладу пеню буде нараховано за день погашення податкового зобов’язання (23.04.2013 р.) за період заниження:

— з 01.03.13 р.* по 23.04.2013 р. (54 дн.) — 0,50 грн. (37,39 х 54 : 365 х 1,2 х 7,5 %);

— з 29.03.2013 р. по 23.04.2013 р. (26 дн.) — 0,24 грн. (3,67 х 26 : 365 х 1,2 х 7,5 %).

* Останній день сплати земельного податку за січень 2013 року.