25.12.2014

Новини та події

Чого очікувати від функціонування Уряду в майбутньому

КМУ постановою від 09.12.2014 р. № 695 затвердив Програму своєї діяльності. Розглянемо і ми основні соціально-економічні вектори його діяльності, запропоновані цією Програмою:

— нова політика державного управління: скорочення кількості держслужбовців на 10 %, відповідне збільшення заробітної плати (2015 — 2016 роки); оновлення державних кадрів, розроб­лення та сприяння прийняттю у новій редакції Закону України «Про державну службу» (I квартал 2015 року);

— нова економічна політика: скорочення кількості податків з 22 до 9 (I квартал 2015 року, ср. ); легалізація заробітної плати шляхом зменшення навантаження на фонд оплати праці; поетапне зменшення розміру ЄСВ з 41 до 15 % (I квартал 2015 року); посилення відповідальності за виплату заробітної плати «в конвертах» (перше півріччя 2015 року);

— нова соціальна політика: створення справедливої соціальної системи пенсійного забезпечення, скасування спеціальних пенсій; продовження оподаткування високих пенсій; розвиток недержавного пенсійного страхування, запровадження накопичувальної системи пенсійного страхування (перше півріччя 2015 року); об’єднання фондів державного соціального страхування (2015 рік); розроблення та сприяння прийняттю Трудового кодексу України (2015 рік); трансформація і модернізація мережі лікарень та створення єдиної трирівневої системи (місцеві лікарні — регіональні лікарні — національні референтні центри) (2017 рік); реформування дошкільної, середньої, професійно-технічної, позашкільної освіти згідно з європейськими стандартами.

Ось такий «спекотний» період нас очікує! За всіма цими нововведеннями та удосконаленнями стоїть внесення змін до вже існуючих нормативно-правових актів або ж розроблення нових. Підкреслимо, що згадана Програма — це лише нариси для подальших змін нормативної бази, її доповнення. Тож фундаментально про ці ініціативи ми з вами поговоримо вже після появи офіційно затверджених документів або як мінімум їх проектів.

 

Зарплатні проекти бюджетників: куди податися

У протокольному рішенні КМУ від 11.09.2014 р. № 76 йшлося про укладання із виключно державними банками договорів щодо виплати зарплати працівникам бюджетної сфери. І ось Мінфін у листі від 05.11.2014 р. № 31-14020-10-10/28162 відреагував на це. Він визнав, що розрахунки із виплати зарплати працівникам бюджетних установ (організацій, закладів) можуть проводитися не тільки в державних банках (тобто вони можуть обслуговуватися і в комерційних банках).

Підстава для такого висновку: виплата заробітної плати працівникам бюджетних установ здійснюється за їх письмовою згодою через уповноважені банки, які визначаються за результатами відкритого конкурсу (п. 1 постанови КМУ від 22.04.2005 р. № 318). На цей час, як повідомляє Мінфін, за результатами проведених конкурсів уповноваженими є 69 банків, до яких, зокрема, належать і державні банки.

Також із роз’яснень Міністерства напрошується висновок, що рішення Уряду все ж таки справедливе для суб’єктів господарювання державного сектору економіки, які мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави.

 

Штатна чисельність перукарів у терцентрі: думка Мінсоцполітики

Типові штатні нормативи чисельності працівників територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) затверджені наказом Мінпраці від 10.06.2010 р. № 134. У них сказано, що посаду перукаря (1 штатна одиниця) вводять до штатного розпису терцентру при кількості осіб, які потребують різних видів допомоги, від 500 і більше.

Проте у згаданих Типових штатах не уточнено, на яку саме дату слід визначити кількість осіб, які потребують допомоги, для введення посади перукаря. Свою думку із цього приводу Мінсоцполітики висловило у листі від 17.11.2014 р. № 879/13/155-14.

Відомство вважає: показник чисельності осіб, які обслуговуються, визначається щорічно на початку року під час складання тарифікаційного списку за звітними даними минулого року і протягом поточного року не переглядається. При цьому мається на увазі, що 500 і більше осіб за рік обслуговуються у відділенні терцентру, а не у перукаря. Отже, якщо за даними, наприклад, 2013 року у відділенні надано різних видів допомоги (послуг) 500 і більше особам, то правомірним є введення 1,0 повної штатної одиниці перукаря.