13.03.2014

Установлюємо тарифний розряд соціальному педагогу дошкільного навчального закладу

Відповідь на запитання

Установлюємо тарифний розряд соціальному педагогу дошкільного навчального закладу

 

Антоніна КЛИМЕНКО, начальник Управління соціально-економічного захисту ЦК Профспілки працівників освіти і науки України

Особа працює в дитячому садочку соціальним педагогом і паралельно навчається у вищому навчальному закладі.

Перша освіта — повна вища за спеціальністю «Педагогіка і методика середньої освіти. Географія.» Здобула кваліфікацію вчителя географії та основ економіки, організатора краєзнавчо-туристичної роботи. Оплата праці в дитсадку здійснюється за 9-м тарифним розрядом.

Чи підвищиться тарифний розряд після закінчення вищого навчального закладу?

(запитання з електронної пошти редакції: ot@id.factor.ua)

 

Відповідно до п. 4.1 Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 06.10.2010 р. № 930 (далі — Типове положення), атестація на відповідність займаній посаді з присвоєнням кваліфікаційних категорій проводиться щодо соціальних педагогів, які мають повну вищу педагогічну освіту за освітньо-кваліфікаційним рівнем спеціаліста або магістра зі спеціальності соціальна педагогіка.

Пунктом 4.8 Типового положення передбачено, що педагогічні працівники, які не мають повної вищої освіти й працюють на посадах педагогічних працівників, після отримання відповідної повної вищої освіти атестуються на присвоєння кваліфікаційної категорії «спеціаліст другої категорії» за наявності стажу роботи на педагогічній посаді не менше двох років; «спеціаліст першої категорії» — не менше п’яти років; «спеціаліст вищої категорії» — не менше восьми років.

За педагогічними працівниками, які отримали другу повну вищу педагогічну освіту й перейшли на посаду за отриманою спеціальністю, зберігаються присвоєні попередньою атестацією кваліфікаційні категорії. Атестація таких працівників здійснюється не пізніше ніж через два роки після переходу на іншу посаду.

Тож якщо після закінчення вищого навчального закладу соціальним педагогом буде здобуто кваліфікацію зі спеціальності соціальна педагогіка, то такому працівникові за цією посадою може бути присвоєно за наслідками атестації більш високу кваліфікаційну категорію, яка залежатиме від результатів педагогічної роботи.

Слід також зазначити: п. 4.10 Типового положення встановлено, що педагогічні працівники з повною вищою педагогічною або іншою повною вищою освітою, які до набрання чинності законами України «Про дошкільну освіту» від 11.07.2001 р. № 2628-III, «Про загальну середню освіту» від 13.05.99 р. № 651-XIV, «Про професійно-технічну освіту» від 10.02.98 р. № 103/98-ВР, «Про вищу освіту» від 17.01.2002 р. № 2984-III працювали й продовжують працювати у навчальних та інших закладах не за фахом, атестуються на відповідність займаній посаді з присвоєнням кваліфікаційних категорій та педагогічних звань як такі, що мають відповідну освіту.

Закон України «Про дошкільну освіту» набув чинності з 2 серпня 2001 року.

Це означає, що якщо педпрацівника, який має повну вищу освіту за спеціальністю «Педагогіка і методика середньої освіти. Географія» було прийнято на посаду соціального педагога в дошкільний навчальний заклад до 2 серпня 2001 року, то він вважається таким, що має відповідну освіту.