10.04.2025

Допомога на поховання: як оформити та оподаткувати

У разі смерті працівника та/або його родичів роботодавець може призначити та виплатити допомогу на поховання від ПФУ. Хто має право отримати таку страхову виплату, на підставі яких документів та в якому порядку, про все це розповімо у нашій статті.

Кому надають

Допомога на поховання, яку може призначити і виплатити роботодавець за рахунок ПФУ, є одним із видів страхових виплат за страхуванням у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності (ч. 1 ст. 13 Закону про соцстрахування*).

* Закон України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 23.09.99 № 1105-XIV.

Така допомога надається у наступних випадках.

1. У разі смерті застрахованої особи (тобто самого працівника).

Виняток становлять ті застраховані особи, які (ч. 1 ст. 13 Закону про соцстрахування):

— на момент смерті отримували пенсію (за віком, як особи з інвалідністю тощо). Виплати на їх поховання проводяться за рахунок коштів інших видів соцстрахування (відповідно до Закону № 1058*);

— померли внаслідок нещасного випадку на виробництві. У цьому випадку витрати на поховання здійснюються відповідно до Порядку № 1468**.

* Закон України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003 № 1058-IV.

** Порядок проведення витрат на поховання у разі смерті потерпілого від нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання, затверджений постановою КМУ від 30.12.2022 № 1468.