04.04.2011

Поштова скринька. Чи можна з 01.01.2011 р. підприємцю-загальносистемнику включати до витрат ПДВ, сплачений до бюджету

Відповідь на запитання

Чи можна з 01.01.2011 р. підприємцю-загальносистемнику включати до витрат ПДВ, сплачений до бюджету

 

ЗАПИТАННЯ.

Чи може сьогодні підприємець на загальній системі оподаткування відносити на витрати ПДВ, сплачений до бюджету, оскільки Інструкцію № 12 досі не скасовано?

 

ВІДПОВІДЬ. Ні, не може. Інструкція № 12 сьогодні діє лише стосовно підприємців на фіксподатку. Порядок формування доходів і витрат підприємців на загальній системі оподаткування з 01.01.2011 р. регламентується статтею 177 ПКУ, в якій нічого не зазначено про можливість віднесення на витрати ПДВ, сплаченого до бюджету. При формуванні витрат слід орієнтуватися: у I кварталі 2011 року — на пункт 5.2 Закону про податок на прибуток, починаючи з II кварталу 2011 року — на розділ III ПКУ. У жодному із зазначених нормативних документів такого виду витрат, як сплачений до бюджету ПДВ, не передбачено.


Документи консультації

ПКУ

— Податковий кодекс України від 02.12.2010 р. № 2755-VI.

Закон про податок на прибуток

— Закон України «Про оподаткування прибутку підприємств» у редакції Закону України від 22.05.97 р. № 283/97-ВР.

Інструкція № 12 — Інструкція про оподаткування доходів фізичних осіб від заняття підприємницькою діяльністю, затверджена наказом ГДПІУ від 21.04.93 р. № 12.