06.08.2012

Сміливо у власне діло. Стильні поради, або Шопінг як професія

Стаття

Стильні поради, або Шопінг як професія

 

Багато хто з нас дає поради просто так, за «спасибі», а ось харків’янка Катерина Переверзєва спробувала давати платні поради. Зараз від бажаючих їх отримати немає відбою. Щоправда, для цього їй довелося стати чудовим докою в тому, на чому більшість або не розуміється зовсім, або ж має приблизне уявлення, але обійтися без цього не може. Коником Каті стали мода та стиль.

Здобувши дві вищі освіти: інженерну — для годиться та економічну — для життя, Катерина зрозуміла, що ані тією, ані іншою заробляти на хліб з маслом не буде. Не цікаво. Творчу натуру, її буквально душили в обіймах схеми, логарифми та креслення. І тоді Катерина вирішила ризикнути та здобути ще одну освіту — імідж-консультанта. Незвична для пересічного українця професія виявилася на диво запитуваною, що дало змогу дівчині заробляти на життя порадами про те, як правильно одягатися, що з чим поєднувати, а від чого краще відмовитися.

 

Катерино, що необхідно для того, щоб стати консультантом з іміджу?

 

Скільки себе пам’ятаю, подружки, знайомі завжди тягнули мене з собою по магазинах для того, щоб я допомогла підібрати їм одяг. Звичайно, я ніколи не відмовлялася, тому що мені й самій завжди подобалося комбінувати речі, спостерігати, як з величезної розмаїтості одягу починає вимальовуватися якийсь певний цікавий образ. Без зайвої скромності скажу, що в мене виходило за допомогою правильно підібраного одягу робити людей красивими та впевненими в собі. Але тривалий час це так і залишалося моїм хобі. Просто раніше я навіть не здогадувалася, що крім задоволення, моє захоплення може приносити ще і гроші. А коли дізналася — стала займатися цим професійно. На той момент у мене вже було дві вищі освіти, але вони мені знадобилися лише частково. Зате остання освіта, яку я отримала в Європейській Академії Іміджу (THE EUROPEAN IMAGE ACADEMY), — це моя гордість, моє покликання. Але моя нинішня професія просто зобов’язала бути в курсі всіх новинок. Тут неможливо, отримавши диплом, зупинитися і просто працювати. Мені постійно треба бути у течії. Тому я продовжую відвідувати різні курси та тренінги. Нещодавно відвідала семінар відомого ризького аналітика моди та імідж-дизайнера Костянтина Богомолова. Залишилася під великим враженням від його величезного багажу знань і досвіду.

 

Наскільки запитувані ваші послуги і чи висока конкуренція у вашому середовищі?

 

І тоді, коли я ще тільки починала, і зараз ніша імідж-консалтингу в Харкові практично не заповнена. Конкурентів дуже мало, і тому з дівчатами імідж-консультантами я вважаю за краще дружити, а не змагатися. Ділити нам нічого. Роботи, як-то кажуть, хоч греблю гати.

 

А хто в основному звертається до вас за допомогою?

 

Мої клієнти — люди, які хочуть виглядати стильно та впевнено. Вони різного віку та соціального стану. Кожному потрібне щось своє. Наприклад, є ті, хто просто втомився боротися з проблемою «вішати нікуди, вдягти нічого». Когось підвищили на посаді і тепер необхідно відповідати статусу. При цьому повний пакет послуг складається з аналізу колірної гамми, стилю, існуючого гардеробу та шопінг-супроводу. І мене тішить, що люди стали розуміти — від їх зовнішнього вигляду багато в чому залежить те, як їх сприйматимуть.

 

Чи відіграє для вас роль сума, яку клієнт готовий витратити на обновки?

 

Щоб відповісти на це запитання, потрібно хоча б мінімально розповісти про те, як я провожу послугу шопінг-супроводу. Напередодні шопінгу ми із замовником складаємо короткостроковий і довгостроковий список покупок. Далі визначаємося з бюджетом. Після цього я вже знаю, в яких магазинах проходитиме шопінг. Сума впливає тільки на те, скільки одиниць одягу ми купимо за один раз і в яких магазинах це буде зроблено. Адже є різні бренди, які розраховані на різний смак і гаманець. При цьому сама тривалість консультації обговорюється заздалегідь, але якщо ліміт часу вичерпано, а ми все ще перебуваємо у процесі пошуку, то я не стану зупинятися посеред магазину й багатозначно поглядати на годинник.

 

Чи доводилося відмовлятися від надання послуг, наприклад, через фінансову неспроможність клієнта?

 

Ні, такого не було. А для тих, хто хоче закріпити отримані теоретичні знання на практиці, але грошей на покупки поки що не має, я провожу так званий навчальний шопінг. Це нова послуга, під час якої клієнту зовсім не обов’язково що-небудь купувати. Ми просто ходимо по магазинах, і людина сама визначає, які речі їй личать, міряє, а я тільки коригую вибір. Наступного разу вона уже зможе самостійно зробити покупку і при цьому не накупити зайвого.

 

Чи часто доводиться переконувати клієнтів у необхідності тієї або іншої покупки?

 

Як правило, переконувати нікого не потрібно. У процесі примірки все стає очевидно без зайвих слів. Клієнт сам бачить, що йому дійсно добре в цьому фасоні та в цій колірній гаммі. При цьому я прагну враховувати смаки клієнтів. Важливо, щоб після консультації клієнт залишався у своїй зоні комфорту. Наприклад, якщо я знаю, що дівчина віддає перевагу взуттю на низькому ходу, я не наполягатиму та не перевзуватиму її у «шпильки». Є безліч варіантів для компромісу.

Набагато складніша справа з нареченими. Часто дівчата хочуть ту «ідеальну сукню», яка в реальності може зовсім не прикрашати наречену. У таких випадках я показую їм дві фотографії — там, де вони в жаданій сукні, і у вбранні, яке раджу я. Просто на фотографії часто можна самому побачити всі переваги та недоліки, які у дзеркалі можна і не розгледіти. Отже імідж-консультанту потрібно бути в якійсь мірі і психологом теж. Психологією я вже давно захоплююся. Це деколи допомагає в роботі.

 

Катю, перш ніж зайнятися консультуванням, на що довелося витратитися?

 

Найбільшу суму, яка склала основу стартового капіталу, було витрачено на інструментарій. Це хустки, якими я користуюся для визначення колірного типу клієнта. Я замовляла їх у своїй академії, у Москві. Їх вартість становить близько 700 євро. Але я не шкодую про це придбання, адже метод дирекції (визначення кольору за допомогою тестових хусток) є найбільш точним у визначенні природного колориту. Крім того, частину доходу я витрачаю на розкручування своєї справи через Інтернет. Ну і звісно, певна частина грошей йде на власний стиль. Мій чоловік, до речі, завжди жартує, що я обрала собі дуже вдалу професію.

 

Як ви себе рекламуєте?

 

На сьогодні соціальні мережі зробили рекламу дуже доступною. Багато хто знаходить мене через Інтернет. Ну і звичайно багато клієнтів радять мої послуги своїм друзям.

 

Якого стилю в одязі дотримуєтеся ви самі?

 

Мій стиль визначається настроєм. Завжди потрібно відповідати часу та місцю. Я романтик по натурі, а це — легкі сарафани і безліч різноманітних аксесуарів. Але можу й кеди з джинсами одягти. На зустріч із клієнтами намагаюсь одягатися стильно. Адже я сама собі візитна картка. Тут прислів’я про чоботаря без чобіт не працює. Зазвичай, до першої консультації я в телефонному режимі дізнаюся мінімальну інформацію про майбутнього клієнта: його вік, місце роботи. Наприклад, якщо я знаю, що має відбутися зустріч із жінкою середніх років, то я не вдягатимуся якось екстравагантно, а віддам перевагу класиці. З юними особами все якраз навпаки, потрібно показати себе, справити враження. З чоловіками віддаю перевагу класиці з елементами жіночності, щоб продемонструвати їм належний рівень професіоналізму, але при цьому не виглядати манірно, адже все ж таки моя професія творча.

 

А ваш чоловік прислухається до «стильних» порад?

 

Звичайно ж, усі речі ми купуємо тільки з мого «благословення». Для чоловіка взагалі свято, якщо речі я купую йому сама, без його особистої участі. На жаль, він, як і багато чоловіків, не любить ходити по магазинах.

 

Коли ви отримуєте максимальну кількість замовлень?

 

Приватні клієнти, яким цікавий повсякденний імідж, зазвичай вважають за краще звертатися в міжсезоння. Улітку всі їдуть на море. Весна, літо і частина осені — час весіль. Так само влітку частіше звертаються клієнти, які хочуть створити цікавий образ для фотосесії.

 

Катерино, а як ідуть справи з магазинами? Ви з ними співпрацюєте? Можете, наприклад, отримати знижку як постійний покупець?

 

Звісно, але не так часто, як мені б хотілося. Але в мене є дисконтні картки тих магазинів, де я буваю дуже часто.

 

А що ви думаєте про розпродажі?

 

За розпродажами потрібно стежити, але купувати на них речі слід дуже обережно. Моя порада — у жодному разі не купуйте модну річ наприкінці сезону. Дуже маленький шанс, що в наступному сезоні вона буде настільки ж актуальною. Зазвичай, така економія себе не виправдовує. На розпродажах я раджу купувати тільки нейтральні, базові речі. Ну і, звичайно ж, класику.