05.03.2012

Сміливо у власне діло. Футболковий ексклюзив

Стаття

Футболковий ексклюзив

 

Ви все ще за звичкою лаєте дітей за те, що вони малюють на шпалерах? Ось і марно! Інколи у спробі прикрасити довколишню повсякденність яскравими барвами криється справжнісінька бізнес-ідея, і дитяче захоплення розмальовувати все, що потрапить під руку, при розумному підході та успішному збігу обставин цілком може стати дуже прибутковим ділом. А прикладом цього може стати досвід сімнадцятирічного школяра з Конотопа Дмитра Олещенка. Ще недавно парубок коли-не-коли мав прочухана від батьків за те, що псує фарбами одяг. Зате сьогодні Дмитро отримує за це непогані гонорари від замовників, мимоволі ставши одним із законодавців моди на футболки з ексклюзивними малюнками. А ще у свої юні роки він уже має за плечима непоганий стартовий майданчик для подальшого розвитку унікального діла.

 

Дмитре, чи пам'ятаєш свою першу продану футболку?

 

Ой, найпершу футболку я розписував без аерографа, за допомогою різної техніки нанесення батику — саме ця фарба для тканин найдоступніша в нашому місті. Але вона виявилася абсолютно непридатною для малюнків на одязі, довго не висихала, розтікалася та линяла під час прання. Тож перші мої малюнки абсолютно не окупилися. Але я тоді не засмутився. Навпаки, ці найперші невдачі стали поштовхом для того, щоб зрозуміти: а як же правильно? З'явився азарт, і я почав пробувати різну техніку нанесення малюнків на одяг, але батик уже не використовував. Ось так, експериментуючи та перепсувавши чималу кількість футболок, я одного дня дійшов і до свого старенького аерографа, який раніше використовував у стендовому моделюванні. Спочатку спробував зробити простий напис на тканині. У мене вийшло! Виявилось, що саме аерографія є найкращим способом розпису футболок. Але, побоюючись зіпсувати матеріал, я перший час наносив дуже примітивні малюнки на тканину, при цьому постійно ускладнюючи собі завдання. Просто тут важливо навчитися з першого разу все малювати, виправляти намальоване небажано, а на тканині взагалі неможливо, фарби не перекривають одна одну повністю, тому виконувати малюнок на тканині найскладніше. Якщо потрібно щось написати на футболці, я спочатку роблю трафарет, а на складному малюнку просто позначаю, що і де приблизно має бути, а потім малюю, інколи використовуючи різні трафарети. Зараз я вже без побоювання виконую і складні малюнки. Отже, можна сказати — я художник-самоук.

 

На що витратив перші зароблені гроші?

 

Усі виручені від продажу футболок гроші відразу витрачалися на купівлю нового обладнання та витратних матеріалів. Тому власне стартового капіталу в мене не було. Усе почалося спонтанно. Зробив — друзям сподобалося, вони купили, почали носити, а заразом і рекламувати мене. З'явилися клієнти — і мені доводилося всю виручку вкладати у фарби. Футболки люди зазвичай приносили свої, хоча я вже замислююся про те, щоб самостійно закупити ростовку.

 

Малюнки цікаві, а от наскільки вони довговічні?

 

Малюнок наноситься спеціальними фарбами для тканини, тож якщо не забувати про деякі правила догляду, то він практично не блякне. Тому я завжди нагадую людям перед купівлею, як з футболкою треба поводитися. Прати такі речі можна лише через тиждень після нанесення малюнка, у пральній машинці на режимі делікатного прання та без віджимання. Обов'язково в холодній воді порошком для кольорових тканин, і ні в якому разі не для білих.

 

Замовники самі кажуть, що їм намалювати, або ти пропонуєш уже готові футболки з малюнками?

 

Переважно люди приходять до мене з конкретною задумкою, показують, що потрібно намалювати, або ж ми разом із клієнтом розробляємо проект майбутнього малюнка на комп'ютері. Але на сьогодні я ще почав співпрацю з магазином одягу в місті Дніпропетровську. Мені надсилають футболки, я сам вигадую малюнок, наношу його та відправляю назад до магазину. Працюю здебільшого на замовлення. Фіксованих цін у мене немає, оскільки це ж не штампується, а малюється руками. Зазвичай я дивлюся на малюнок, приблизно розраховую, скільки часу мені на нього потрібно, яка кількість фарби, і потім говорю замовнику ціну, тобто ціна для кожної футболки розраховується окремо. Про надхмарні ціни не йдеться, та я й не ставив собі за мету заробити цими малюнками багато грошей, це було тільки прагнення до чогось нового. І я радий, що в мене вийшло. Створюючи свої роботи, я отримую величезне задоволення. Хоча і матеріальна підтримка відіграє чималу роль.