05.11.2012

Мораторій на перевірки єдиноподатників: особливості застосування

Стаття

Мораторій на перевірки єдиноподатників: особливості застосування

 

Відновлення цього року мораторію на перевірки платників єдиного податку спричинило низку запитань, оскільки законодавчі норми сформульовано вкрай нечітко. У зв’язку з цим у сьогоднішній статті ми спробуємо розібратися з тим, на кого він поширюється.

Влада КАРПОВА, консультант газети «Власне Діло», канд. екон. наук, сертифікований бухгалтер-практик (CAP)

 

Документи та скорочення статті

ПКУ — Податковий кодекс України від 02.12.2010 р. № 2755-VI.

КУпАП — Кодекс України про адміністративні правопорушення від 07.12.84 р. № 8073-X.

Закон № 4448 — Закон України «Про особливості здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності щодо фізичних осіб — підприємців та юридичних осіб, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності» від 23.02.2012 р. № 4448-VI.

Закон про нагляд — Закон України «Про основні засади
державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007 р. № 877-V.

Закон № 361 — Закон України «Про ветеринарну медицину» від 16.11.2006 р. № 361-V.

Закон № 4004 — Закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» від 24.02.94 р. № 4004-XII.

Постанова № 306 — постанова КМУ «Про затвердження критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності та визначається періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки» від 29.02.2012 р. № 306.

Постанова № 1405 — постанова КМУ «Про затвердження критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності для санітарного та епідемічного благополуччя населення та визначається періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) Державною санітарно-епідеміологічною службою та її територіальними органами» від 30.11.2011 р. № 1405.

ФБ — Фонд загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.

ФТВП — Фонд соціального страхування України з тимчасової втрати працездатності.

ФНВ — Фонд соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України.

РРО — реєстратори розрахункових операцій.

 

Який строк дії нових обмежень щодо перевірок

Мораторій на перевірки єдиноподатників було запроваджено частиною 11 статті 22 Закону про нагляд. Вони діяли «до введення в дію положень про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб’єктів малого підприємництва щодо фізичних осіб — підприємців і юридичних осіб».

Оскільки питання застосування спрощеної системи оподаткування було врегульовано шляхом унесення змін до ПКУ, з 01.01.2012 р. зазначені норми втратили чинність. І ось на зміну їм було прийнято Закон № 4448, який діє вже без обмеження будь-якими строками або умовами. Сам факт того, що запроваджений ним мораторій (а по суті, заборона) на перевірки діє безстроково, заперечується експертами. Однак, незважаючи на їх зауваження, Закон № 4448 було прийнято та підписано Президентом.

У результаті вийшло, що порядок проведення контрольних заходів єдиноподатників і, зокрема, передбачений Законом № 4448 мораторій на перевірки діятимуть постійно. Інакше кажучи, Законом № 4448 окреслена специфіка проведення перевірок платників єдиного податку.

 

Які особи можуть скористатися мораторієм

Як ми раніше зазначали, із нечітких норм Закону № 4448 не можна зробити однозначних висновків щодо кола осіб, на яких він поширюється. Так, його преамбула наводить на думку, що він стосується лише «спрощенців»: «Цей Закон визначає особливості здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності щодо фізичних осіб — підприємців та юридичних осіб, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності».

Проте вже інші висновки дозволяє зробити формулювання частини 1 статті 2 Закону № 4448, яка звучить так:

«1. Дія цього Закону поширюється на фізичних осіб — підприємців, які не зареєстровані платниками податку на додану вартість, діяльність яких не віднесена до високого ступеня ризику відповідно до Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) <…> та юридичних осіб, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, що передбачає включення податку на додану вартість до складу єдиного податку, діяльність яких не віднесена до високого ступеня ризику відповідно до Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності <…>»

Якщо дотримуватися системного тлумачення, то, найімовірніше, передбачалося, що Закон № 4448 повинен поширюватися лише на «спрощенців», оскільки аналогічні норми із Закону про нагляд діяли до внесення змін до спрощеної системи оподаткування. З цього можна зробити висновок, що він «прив’язаний» до «спрощенців». Тоді за логікою він повинен застосовуватися лише щодо таких осіб:

1) підприємців — платників єдиного податку, не зареєстрованих платниками ПДВ, діяльність яких не віднесено до високого ступеня ризику;

2) юридичних осіб — платників єдиного податку за ставками 5 і 10 %, діяльність яких не віднесено до високого ступеня ризику.

Водночас «розмиті» законодавчі формулювання дозволяють скористатися ним також підприємцям, які перебувають на загальній системі оподаткування, — неплатникам ПДВ, діяльність яких не віднесено до високого ступеня ризику.

Окремі проблеми виникають через застосування критерію «високий ступінь ризику». Відповідно до вимог Закону про нагляд постановами Кабміну були затверджені критерії, які умовно можна поділити на дві групи:

1) критерії, якими регламентується ступінь ризику для певного виду контрольних заходів (приклад: перевірки Пенсійного фонду України, органів пожежного нагляду, органів санітарно-ветеринарного нагляду тощо);

2) критерії, якими встановлено ступінь ризику для певного виду господарської діяльності (наприклад, госпдіяльність у сфері захисту рослин, госпдіяльність у сфері племінної справи у тваринництві тощо).

У зв’язку з цим виникає запитання: на які критерії слід орієнтуватися для цілей застосування Закону № 4448 ? Ми вважаємо, що тут слід діяти так:

— щодо конкретного контрольного заходу слід використовувати спеціально встановлені для нього критерії. Наприклад, у частині перевірок органів пожежного нагляду всім особам, незалежно виду діяльності, які вони провадять, необхідно визначати свій клас ризику на основі Критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності та визначається періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) у сфері техногенної і пожежної безпеки (додаток до постанови № 306);

— якщо для якогось контрольного заходу критерії окремо не встановлені, клас ризику слід зазначати виходячи з видів діяльності, що проваджуються суб’єктом господарювання.

Якщо єдиноподатник не відповідає зазначеним критеріям високого ступеня ризику, то на нього поширюється мораторій. Таким чином, може статися, що, наприклад, суб’єкт господарювання потрапить під мораторій на перевірки «пенсійників», але не впишеться в мораторій «пожежників» тощо.

Для полегшення такого аналізу ми навели таблицю із зазначенням нормативних актів, якими затверджено критерії ступеня ризику для певних видів діяльності (див. табл. 2 на с. 21).

 

На перевірки яких органів не поширюється мораторій

Це одне з найскладніших запитань, яке завдячує законодавцям. Ще на етапі аналізу законопроекту до Закону № 4448 експерти попереджали, що відповідні норми слід запроваджувати шляхом унесення змін до Закону про нагляд, проте до них не прислухалися. У результаті вийшло, що Закон № 4448 не
є самостійним нормативним актом і містить посилання на термінологію із Закону про нагляд, тобто він з ним нерозривно пов’язаний. Водночас незрозуміло, чи поширюються на Закон № 4448 обмеження у сфері застосування Закону про нагляд, установлені у статті 2 останнього. А це питання принципове, оскільки відповідно до зазначених норм Закон про нагляд не поширюється на досить широке коло осіб, до яких належать і податкові органи.

Найімовірніше, на практиці контролюючі органи, на які не поширюється Закон про нагляд, наполягатимуть на «непідпадання» їх і під норми Закону № 4448. Є підстави вважати, що такий підхід більше відповідає системному прочитанню законодавства, адже критерії ризику, на які посилається Закон № 4448, установлено для цілей застосування Закону про нагляд .

За умови такої інтерпретації не варто розраховувати на мораторій на перевірки в частині відносин, що виникають під час здійснення заходів:

— валютного контролю;

— митного контролю (лист ДМСУ від 10.02.2009 р. № 11/8-21/1096);

— державного експортного контролю;

— контролю за дотриманням бюджетного та податкового законодавства і касових операцій;

— контролю за дотриманням порядку проведення розрахунків: під ці перевірки, зокрема, підпадають фактичні перевірки розрахунків, що провадяться за допомогою РРО;

— контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів;

— страхового нагляду та інших видів спеціального державного контролю за діяльністю суб’єктів господарювання на ринку фінансових послуг;

— державного контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції (лист АМКУ від 05.10.2007 р. № 21-294/08-6479);

— державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду (лист Держархбудінспекції від 26.08.2010 р. № 26-17-5041);

— передбачених КУпАП: на
цій підставі в листі Держфінмоніторингу від 02.10.2007 р. № 6914/0800-4 було зроблено висновок, що на перевірки цього органу Закон про нагляд не поширюється;

— під час проведення оперативно-розшукової діяльності довідка 1, дізнання, прокурорського нагляду, досудового слідства та правосуддя;

— державного нагляду за дотриманням вимог ядерної та радіаційної безпеки;

— державного контролю та нагляду у сфері цивільної авіації.

Зауважимо також, що деякі контролюючі органи наполягають на тому, що дія Закону про нагляд на них не поширюється. До таких органів, зокрема, належать:

— ФТВП (листи виконавчої дирекції ФТВП від 07.12.2010 р. № 01-16-2493, від 15.08.2008 р. № 01-14-1692, від 12.12.2007 р. № 01-14-2696, від 02.10.2007 р. № 01-14-2045, лист Мінпраці від 13.04.2012 р. № 103/18/99-12);

— ФБ (листи Мінпраці від 13.04.2012 р. № 103/18/99-12, правління ФБ від 24.07.2008 р. № ДЦ-04-4530/0/6-08, Центру зайнятості від 15.08.2008 р. № ДЦ-04-5065/0/6-08);

— контрольно-ревізійна служба (державна фінансова інспекція) (листи ГоловКРУ від 12.08.2008 р. № 25-11/891, Мін’юсту від 21.08.2008 р. № 505-0-2-08-19);

— Держкомстат (лист Держкомстату від 04.10.2007 р. № 18-16/263);

— представники профспілок з питань охорони праці (лист Федерації профспілок України від 25.06.2008 р. № 06/01-26/1220).

Нечіткі формулювання Закону про нагляд не дозволяють дійти однозначних висновків щодо того, чи відповідає законодавству «відмова» від нього зазначених органів. Однак з урахуванням цієї позиції поширити мораторій згідно із Законом № 4448 на контрольні заходи, що проводяться зазначеними органами, буде досить проблематично.

 

У чому полягають привілеї мораторію

Якщо підприємець або підприємство підпадає під дію Закону № 4448, то щодо нього можуть проводитися лише обмежені види перевірок, визначені пунктами 1 і 2 статті 3 Закону № 4448.

1. Перевірки за дотриманням санітарного законодавства (пункт 1 статті 3 Закону № 4448). Стосовно єдиноподатників, які належать до середнього та низького ступенів ризику, органи державного нагляду мають право проводити лише позапланові перевірки за дотриманням санітарного законодавства. Планові перевірки щодо цієї категорії осіб проводитися не можуть. Однозначно під ці обмеження підпадають перевірки, що провадяться відповідно до Критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності для санітарного та епідемічного благополуччя населення та визначається періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) (додаток до постанови № 1405).

Водночас виникає запитання: чи поширюються зазначені правила на перевірки, що проводяться ветеринарною службоюдовідка 2 ? З одного боку, ці перевірки проводяться відповідно до Закону № 361 і належать до заходів ветеринарно-санітарного контролю, а не санітарного контролю згідно із Законом № 4004. Водночас раніше офіційні органи схилялися до того, що і ветеринарно-санітарний контроль підпадає під санітарний контроль стосовно мораторіїв на перевірки (лист Держкомпідприємництва від 19.10.2009 р. № 12678). На цій підставі єдиноподатники можуть відстоювати поширення мораторію на перевірки згідно із Законом № 4448 і на контроль ветеринарної служби.

2. Перевірки органів захисту прав споживачів (пункт 1 статті 3 Закону № 4448). Стосовно осіб, що належать до середнього та низького ступенів ризику довідка 3, можуть здійснюватися лише позапланові перевірки за скаргами споживачів . Право на проведення планових перевірок відсутнє.

3. Перевірки органів Пенсійного фонду (пункт 2 статті 3 Закону № 4448). Стосовно осіб, діяльність яких віднесено до низького ступеня ризику, планові та позапланові перевірки не проводяться довідка 4.

А ось щодо підприємців та юридичних осіб, діяльність яких віднесена до середнього та високого ступенів ризику, органи Пенсійного фонду мають право проводити як планові, так і позапланові перевірки.

Решта контролюючих органів (за винятком зазначених у цьому розділі статті) не має права проводити планові та позапланові перевірки єдиноподатників, діяльність яких віднесено до середнього та низького ступенів ризику.

Підсумуємо викладене в табл. 1. Перелік нормативних актів, якими встановлюються критерії ризику, ми наведемо в табл. 2.

 

Таблиця 1

Порядок проведення контрольних заходів єдиноподатників —
неплатників ПДВ

Контрольний захід

Склад контрольних заходів

високий ступінь ризику

середній ступінь ризику

низький ступінь ризику

1. Перевірки за дотриманням санітарного законодавства, ветеринарно-санітарного контролю

Перевірки проводяться в загальному порядку

Лише позапланові перевірки

2. Перевірки органів захисту прав споживачів

Перевірки проводяться в загальному порядку

Лише позапланові перевірки за скаргами споживачів

3. Перевірки органів Пенсійного фонду

Перевірки проводяться в загальному порядку

Перевірки не проводяться

4. Перевірки контролюючих органів у різних сферах діяльності (див. табл. 2)

Перевірки проводяться в загальному порядку

Перевірки не проводяться

5. Інші перевірки

Перевірки проводяться в загальному порядку

 

Таблиця 2

Нормативні акти, якими встановлюються критерії ризику

Сфера контролю

Нормативний акт

1

2

1. Госпдіяльність суб’єктів господарювання в частині додержання вимог законодавства про працю

Додаток до постанови КМУ від 17.11.2010 р. № 1059

2. Госпдіяльність у сфері промислової безпеки та охорони праці

Додаток до постанови КМУ від 28.04.2009 р. № 413

3. Госпдіяльність у сфері техногенної та пожежної безпеки

Додаток до постанови КМУ від 29.02.2012 р. № 306

4. Контроль за додержанням вимог технічних регламентів, стандартів, норм та правил (крім будівельних, санітарно-гігієнічних, санітарно-протиепідемічних і ветеринарних норм та правил) і законодавства України щодо захисту прав споживачів

Постанова КМУ від 27.12.2008 р. № 1164

5. Госпдіяльність суб’єктів господарювання, які повинні виконувати норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів

Постанова КМУ від 03.12.2009 р. № 1288

6. Госпдіяльність суб’єктів господарювання, які мають статус страхувальників у сфері загальнообов’язкового державного соціального страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинюють втрату працездатності1

Додаток до постанови КМУ від 03.06.2009 р. № 540 у редакції постанови КМУ від 15.06.2011 р. № 636

7. Госпдіяльність у сфері енергоефективності та енергозбереження

Додаток до постанови КМУ від 22.10.2008 р. № 935

8. Госпдіяльність з реалізації суб’єктами господарювання продукції, товарів та послуг, щодо яких запроваджено державне регулювання цін (тарифів)2

Додаток до постанови КМУ від 21.05.2008 р. № 483

9. Госпдіяльність стосовно безпеки навколишнього природного середовища3

Постанова КМУ від 19.03.2008 р. № 212

10. Госпдіяльність у сфері карантину рослин

Постанова КМУ від 30.10.2008 р. № 947

11. Госпдіяльність у сфері використання та охорони вод, відтворення водних ресурсів

Додаток до постанови КМУ від 27.12.2008 р. № 1139

12. Держконтроль за використанням та охороною земель

Додаток до постанови КМУ від 20.05.2009 р. № 477

13. Госпдіяльність, що підлягає держнагляду (контролю) в сільськогосподарському насінництві4

Додаток до постанови КМУ від 28.04.2009 р. № 406

14. Госпдіяльність у сфері захисту рослин

Додаток до постанови КМУ від 27.05.2009 р. № 513

15. Госпдіяльність у сфері лісового насінництва та розсадництва

Постанова КМУ від 01.12.2010 р. № 1093

16. Госпдіяльність, пов’язана з використанням об’єктів права інтелектуальної власності на сорти рослин

Постанова КМУ від 26.10.2011 р. № 1113

17. Госпдіяльність у сфері племінної справи у тваринництві

Постанова КМУ від 24.02.2010 р. № 178

18. Госпдіяльність у сфері рибного господарства

Постанова КМУ від 14.10.2009 р. № 1126

19. Госпдіяльність у сфері квітково-декоративного насінництва та розсадництва

Додаток до постанови КМУ від 03.09.2009 р. № 939

20. Госпдіяльність, пов’язана з формуванням ресурсів сільськогосподарської продукції та визначенням її якості

Додаток до постанови КМУ від 01.07.2009 р. № 656

21. Госпдіяльність у сфері автомобільного транспорту5

Постанова КМУ від 03.09.2008 р. № 790

22. Госпдіяльність у сфері морського та річкового транспорту5

Додаток до постанови КМУ від 03.06.2009 р. № 548

23. Госпдіяльність у туристичній сфері6

Додаток до постанови КМУ від 21.01.2009 р. № 25

24. Діяльність у сфері охорони здоров’я для безпеки життя та здоров’я населення7

Додаток до постанови КМУ від 10.09.2008 р. № 843

25. Госпдіяльність у сфері надання послуг, пов’язаних з охороною державної та іншої власності, а також охорони громадян

Додаток до постанови КМУ від 07.07.2010 р. № 565

26. Госпдіяльність у сфері криптографічного захисту інформації

Додаток 1 до постанови КМУ від 06.08.2008 р. № 698

27. Госпдіяльність у сфері послуг електронного цифрового підпису

Додаток до постанови КМУ від 06.08.2008 р. № 699

28. Госпдіяльність у житловій сфері, пов’язана з наданням послуг з утримання будинків та споруд і прибудинкових територій, управління будинком, спорудою або групою будинків

Додаток до постанови КМУ від 28.03.2012 р. № 259

29. Госпдіяльність, пов’язана із забезпеченням належного технічного стану та/або утримання об’єктів, споруд, обладнання, мереж сфери благоустрою населених пунктів, сфери захоронення та сфери вивезення побутових відходів

Додаток до постанови КМУ від 07.10.2009 р. № 1048

30. Госпдіяльність у сфері питного водопостачання та водовідведення

Додаток 1 до постанови КМУ від 14.01.2009 р. № 16

31. Госпдіяльність, пов’язана з використанням об’єктів права інтелектуальної власності

Постанова КМУ від 22.12.2010 р. № 1174

32. Госпдіяльність з надання освітніх послуг в системі загальної середньої і професійно-технічної освіти

Постанова КМУ від 30.03.2011 р. № 311

33. Госпдіяльність з надання освітніх послуг у системі вищої освіти

Додаток до постанови КМУ від 02.03.2010 р. № 238

34. Госпдіяльність у сфері виробництва спеціальних засобів, заряджених речовинами сльозоточивої та дратівної дії, індивідуального захисту, активної оборони та їх продажу

Постанова КМУ від 23.03.2011 р. № 292

35. Госпдіяльність у сфері виробництва, ремонту, торгівлі вогнепальною зброєю невоєнного призначення та боєприпасами до неї, холодною та пневматичною зброєю калібру понад 4,5 міліметра і швидкістю польоту кулі понад 100 метрів за секунду

Постанова КМУ від 23.03.2011 р. № 290

36. Госпдіяльність із розробки, виготовлення спеціальних технічних засобів для зняття інформації з каналів зв’язку, інших засобів негласного отримання інформації, торгівлі ними

Додаток до постанови КМУ від 15.12.2010 р. № 1137

37. Госпдіяльність із запровадження, увезення, вивезення голографічних захисних елементів

Додаток до постанови КМУ від 27.10.2010 р. № 977

38. Діяльність митного брокера

Додаток до постанови КМУ від 21.03.2012 р. № 219

39. Госпдіяльність із заготівлі, переробки, металургійної переробки металобрухту кольорових і чорних металів

Постанова КМУ від 26.10.2011 р. № 1104

40. Госпдіяльність із виробництва особливо небезпечних хімічних речовин (за Переліком особливо небезпечних хімічних речовин, виготовлення та реалізація яких підлягають ліцензуванню, затвердженим постановою КМУ від 17.08.98 р. № 1287)

Додаток до постанови КМУ від 26.10.2011 р. № 1100

41. Госпдіяльність, пов’язана зі збиранням, обробкою, зберіганням, захистом і використанням інформації, що становить кредитну історію

Додаток до постанови КМУ від 15.04.2009 р. № 353

42. Госпдіяльність щодо об’єктів культурної спадщини

Додаток до постанови КМУ від 21.01.2009 р. № 21

43. Госпдіяльність у сфері фізичної культури і спорту8

Додаток до постанови КМУ від 17.12.2008 р. № 1097

44. Госпдіяльність із посередництва у працевлаштуванні за кордоном

Додаток до постанови КМУ від 19.11.2008 р. № 1013

45. Госпдіяльність, пов’язана з виробництвом дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення, напівдорогоцінного каміння, виготовленням виробів з них, збиранням та первинною обробкою їх відходів і брухту, торгівлею дорогоцінними металами та дорогоцінним камінням у сирому та обробленому вигляді та виробами з них

Додаток 1 до постанови КМУ від 16.10.2008 р. № 909

1 У листі виконавчої дирекції ФНВ від 17.06.2009 р. № 595-07-2 було підтверджено, що Закон про нагляд поширюється на перевірки, які проводяться цим органом.

2 У листі Мінекономіки від 15.08.2008 р. № 200/7-6/4101-03 було підтверджено, що контрольні заходи проводяться Держцінінспекцією відповідно до Закону про нагляд.

3 У листі Мінприроди від 15.10.2009 р. № 16517/20/10-09 було підтверджено, що на зазначені перевірки поширюються Закон про нагляд і мораторій на перевірки, що діяв на той час.

4 У листі Мінагрополітики від 09.07.2009 р. № 37-31-2-16/11825 указувалося на те, що на перевірки, які здійснюються цим міністерством, поширюються Закон про нагляд і мораторій, що діяв на той час.

5 У листі Мінтрансзв’язку від 05.10.2007 р. № 6888/15/10-07 було підтверджено, що на перевірки, які здійснюються цим міністерством, поширюється Закон про нагляд.

6 Мінкультури в листі від 02.04.2010 р. № 197/11-2/22-10 підтвердило, що на здійснювані ним перевірки поширюються Закон про нагляд і мораторій, що діяв на той час.

7 Поширення на перевірки Держлікінспекцією Закону про нагляд і мораторію, що застосовувався на той час, було підтверджено в листі цього органу від 13.04.2010 р. № 5950-03/13.1/17-10.

8 У листі Мінсім’ї від 30.03.2010 р. № 12.1/3271 було підтверджено, що Закон про нагляд і мораторій на перевірки, що діяв на той час, діють стосовно контролю за наявністю ліцензії у суб’єкта господарювання, який здійснюється міністерством.

 

Довідкова інформація (довідка)

1 У листі МВС від 30.01.2012 р. № 1289/Чн було підтверджено, що на заходи щодо оперативно-розшукової діяльності, які проводяться міліцією, Закон про нагляд не поширюється. Водночас з листа випливає, що цей Закон діє стосовно контрольних функцій підрозділів Головного управління Державної автомобільної інспекції МВС, Державної служби охорони МВС, підрозділів міліції громадської безпеки, управлінь боротьби з незаконним обігом наркотиків МВС, підрозділів ветеринарної міліції, що проводяться міліцією.

2 Критерії оцінки ступеня ризику від провадження господарської діяльності, яка підлягає державному ветеринарно-санітарному контролю та нагляду, наведено в додатку до постанови КМУ від 24.09.2008 р. № 848.

3 Критерії, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності, пов’язаної з виробництвом, випуском і реалізацією продукції (виконанням робіт, наданням послуг), і визначається періодичність проведення планових заходів державного нагляду (контролю), затверджено постановою КМУ від 27.12.2008 р. № 1164.

4 У листах ПФУ від 02.04.2009 р. № 5835/03-30, від 20.02.2009 р. № 2874/09-10, від 19.08.2008 р. № 14639/09-10 було підтверджено, що діяльність цього органу регламентується, зокрема, Законом про нагляд.

Критерії для проведення перевірок Пенсійним фондом наведено в постанові КМУ від 09.03.2011 р. № 233.