03.06.2013

Сміливо у власне діло. Меблі для квітів

Стаття

Меблі для квітів

 

Харків’янин Віталій Цимбал не вважає себе майстром на всі руки, проте підставки для квітів, виготовлені його компанією, мають попит не тільки в Україні, а і в країнах ближнього зарубіжжя.

При цьому молодому підприємцю навіть не довелося відвойовувати вільне місце під сонцем у великокаліберних виробників корпусних меблів — швидко зайняти безхазяйну нішу Віталію допомогла його давня звичка звертати увагу на найнепримітніші дрібниці та вміння домовлятися з найбільш незговірливими партнерами. Саме комунікативні здібності підприємця дозволили протоптати його «Планеті полиць» стежку до гаманців квітникарів-аматорів.

 

Віталію, напевно, ідея зайнятися виготовленням підставок для квітів підказана життям. Як усе сталося?

 

Займатися власним ділом мені хотілося з дитинства, але я довго не міг визначитися з вибором. Перспектива просто бути найманим робітником не дуже мене приваблювала. Я мріяв створювати щось нове, удосконалювати, прагнув бути попереду інших. Можна сказати, що це певна авантюра. Одного дня я випадково знайшов в Інтернеті російський проект «Бізнес-молодість» (БМ). Напевно, після знайомства у мене й з’явилися конкретні ідеї. Я зрозумів, що треба щось робити, а не просто сидіти на місці та мріяти. Я став аналізувати, чим би міг займатися, і несподівано мені згадалася розмова з господарем квіткового магазина, який нарікав, що квіти вже просто нікуди ставити, вітрини заповнені, а відповідних підставок немає. Потім зовсім випадково я почув розмову, в якій жінка скаржилася, що шукає хорошу підставку під квіти — таку, щоб і красиво було, і площу можна було б заощадити, але всі її пошуки поки що безрезультатні. Ось я й подумав — а чому б мені не зайнятися виготовленням цих самих підставок? Так і зародилася ідея займатися продажем і виготовленням підставок для квітів. Вивчивши те, що пропонував Інтернет, я зрозумів, що в нашій країні підставок для квітів не виробляють взагалі, а якщо вони і є, то в основному тільки ковані. А їх у квартиру або магазин не кожен готовий купити через не зовсім привабливий зовнішній вигляд. Залишалося виготовляти їх із ДСП (деревно-стружкової плити). Цей матеріал універсальний, стійкий до зміни температури та вологи, а головне, що красиво виглядає в готовому вигляді і має широку колірну гамму. Не відкладаючи на потім, я вирішив спершу виготовити щось схоже на те, що вже пропонували російські сайти, та поглянути, чи матиме в нас це попит. Результат перевершив усі мої очікування. Ми осміліли та почали вже самі проектувати дизайн, намагаючись урахувати побажання кожного конкретного клієнта. Можу сказати, що наразі ми розширили асортимент до 27 різноманітних видів підставок, які відрізняються не тільки ціновою категорією, а й оригінальним дизайном і місткістю.

 

Реалізація будь-якої ідеї вимагає капіталовкладень. Про який стартовий капітал ішлося у вашому випадку?

 

У моєму випадку він був просто смішним. Менше нікуди. На момент старту в мене було приблизно 1000 грн. і все. Я приїхав до Харкова зі Слов’янська, вступив до університету і починав своє діло, не маючи жодної матеріальної підтримки. А ще ж треба було щось їсти, оплачувати житло, одягатися. Тому прагнув економити на всьому — створив безкоштовний сайт, знайшов постачальників, домовився про знижки. Спершу працював сам, було важко, усе доводилося робити одному. І навіть коли отримав перший прибуток, взагалі не йшлося про те, щоб витратити його на себе — потрібно було реінвестувати ці гроші у справу.

 

На чому намагалися економити і на чому реально вдалося це зробити?

 

Інколи здається, що не варто наймати людину на роботу, адже ти й сам можеш зробити все сам. Але це ілюзія. Я вважаю, що виготовленням виробів повинен займатися справжній профі, а я в цей час працюватиму над рекламою, знайду покупців — робитиму те, що в мене виходить набагато краще, ніж майструвати. Так, знайшовши постачальників матеріалів, ми вирішили не займатися кустарним виробництвом, а одразу домовилися передавати їм усі замовлення на виготовлення полиць для квітів. Таким чином, уся продукція була виготовлена на верстатах, призначених для виготовлення корпусних меблів. Самому в домашніх умовах продукцію такої якості зробити було неможливо.

 

Якби починали все сьогодні, яких помилок удалося б уникнути?

 

Сьогодні я вже не боюся самостійно шукати клієнтів, постачальників, а головне, роблю це швидко. Висловлюся, можливо, різко, але це так — сьогодні такий час, що краще робити на трійку, але швидше, ніж на п’ятірку, але дуже довго. Що стосується співробітників, то головне набирати однодумців, які допомагатимуть розвиватися далі, або людей, які роблять твоє діло краще за тебе, керуючись виключно інтуїцією.

 

Віталію, ви працюєте на замовлення — які ризики та переваги такої роботи з клієнтами?

 

Не знаю, добре це чи погано, але ми працюємо тільки під замовлення, тому що виготовити все й одразу, у всій різноманітності колірної гамми неможливо тільки тому, що на це потрібні гроші. Та й продати все це буде складно. Когось влаштує колір, але не підійдуть розміри, комусь навпаки. Але з часом ми плануємо відкрити роздрібний магазин, в якому знаходитимуться товари, які користуються найбільшим попитом, у найпоширенішій колірній гаммі. Людина зможе поглянути на якість виробу, помацати, оцінити розміри, місткість і потім за каталогом обрати найбільш підходящий колір цього виробу. Що стосується ризиків, то в основному ми працюємо за стовідсотковою передоплатою, тим самим зводячи ризик до нуля. Але частину замовлень приймаємо без передоплати, хоча були випадки, коли люди відмовлялися від замовлення. Однак, працюючи під замовлення, ми завжди враховуємо всі побажання клієнта, що є для нас конкурентною перевагою.

Сьогодні нам вдалося налагодити доставку продукції до будь-якого міста України не більш ніж за 2 дні. Крім того, є досвід доставки до країн СНД. В основному замовлення надходять з Росії, Білорусі, Азербайджану. Для нас немає територіальних обмежень. І це теж плюс на нашу користь.