20.05.2013

Сміливо у власне діло. Декорації для настрою

Стаття

Декорації для настрою

 

Харків’янка Марія Януш – представниця покоління, яке після закінчення вищого навчального закладу вже не шукає роботу «на когось», а одразу прагне відкрити власне діло. Адже все, що для цього необхідне, – досвід, зв’язки, мінімальний стартовий капітал – Марія прагнула накопити ще у студентські роки. Активна, комунікабельна та креативна, вже тоді дівчина розуміла, що цілком може реалізувати себе у сфері івент-послуг. Але отримавши диплом, їй довелося деякий час зачекати з реалізацією давньої мрії – дівчина вийшла заміж і стала мамою. Зате коли доньці виповнився рік, Марія взялася реалізовувати давні плани з подвоєною енергією. Сьогодні її власна студія святкового декору «Котофей» встигає обслуговувати по декілька клієнтів в тиждень, виготовляючи всілякі декорації для весіль, свят, днів народження або фотосесій, а сама Марія мріє про той час, коли назва її дітища стане серед професіоналів ім’ям прозивним.

 

Маріє, зазвичай отримавши диплом, випускники у пошуках роботи штурмують кадрові агенції, а ви вирішили піти іншим шляхом. З чого почалася історія вашого сімейного бізнесу?

 

У мене давно з’являлися думки почати свою справу у сфері івента, але зі спрямованістю було складно визначитися. Тут стільки всього цікавого – і свята, і декор… Але хапатися за все відразу, не маючи досвіду, важко. Я вирішила спершу зайнятися виготовленням святкових декорацій. Це помпони, квіти, гірлянди, іменні розтяжки, бонбоньєрки, об’ємні букви, дерева побажань, різні аксесуари для фотосесій. Родзинка нашого декору в тому, що всі деталі виготовляються вручну.

 

Яка сума знадобилася вам для старту?

 

Як і будь-який бізнес, студія декору вимагає капітальних вкладень, але головне – завжди мати різні ідеї для розвитку, які роблять нашу роботу унікальною. Стартовий капітал нашої студії склав близько $1000, до яких входила реєстрація нашої торгової марки, закупівля матеріалів, створення композицій для прикладів робіт, реклама.

 

У будь-якому великому місті івент-послуги пропонує більше сотні агенцій. Відчули вже на собі конкуренцію?

Без конкуренції бізнес неможливий, особливо святковий. У нашому випадку конкуренція – двигун прогресу, саме вона вимагає постійного розвитку. Тому доводиться постійно створювати щось нове, пропонуючи клієнтам унікальну концепцію свята.

 

Як новачкам пробитися в перший ешелон? Яка реклама себе виправдала?

 

Ми намагаємося рекламувати себе в соціальних мережах, на сайтах, ну і, звичайно ж, наші клієнти рекламують нас своїм друзям. Після вдало оформлених проектів до нас стало все більше і більше надходити пропозицій про співпрацю, зросла кількість замовлень.

 

Машо, є стереотип, що маленька дитина та кар’єра – речі несумісні. Ви як вважаєте?

 

Вести бізнес і займатися вихованням дитини вдвічі складніше. Звичайно, деякі замовлення я прагну виконувати в домашніх умовах, щоб більше приділити часу дитині. Але якщо вдома не впоратися, то прошу посидіти з нею маму. А що робити – такі реалії. Звичайно, можна було ще посидіти в декреті, але справа в тому, що в цій сфері стартувати є сенс на початку року, щоб устигнути підготуватися до сезону, набратися досвіду, ознайомитися з модними тенденціями в оформленні. Як і в будь-якому бізнесі, у нашій справі теж спостерігаються підйоми та спади – максимум замовлень припадає на період з квітня по жовтень. Узимку, звичайно, замовлень менше, однак є час підготуватися до нового сезону. Якщо ж говорити не тільки про весілля, а, наприклад, про виготовлення декорацій для оформлення фотосесій – то тут замовлення надходять постійно.

 

Наскільки трудомістким є виготовлення декорації?

 

Усе залежить від елементу декору та їх кількості. На одні може йти 10 хвилин, а на інші декілька днів. Узагалі замовлення ми прагнемо приймати мінімум за тиждень до дня Х, але інколи буває й так, що за декілька днів замовляють, і тоді доводиться квапитися.

 

Машо, у житті трапляються випадки, коли від замовлення простіше відмовитися. Для вас є якийсь власний перелік «але», за умови яких угода не відбудеться?

Узагалі-то, у всьому світі прийнято, що замовник завжди правий. Ми згодні з цим і враховуємо всі побажання нашого клієнта до щонайменших деталей. Утім, одне єдине «але» все ж таки є – ми розпочинаємо виконання замовлення тільки після отримання передоплати. Вона гарантія того, що наша праця не пропаде даремно. Немає передоплати – отже, немає замовлення. Тільки в цьому випадку можемо відмовити.

 

Хто зазвичай звертається до вас за допомогою?

 

Наші послуги, швидше за все, розраховані на середній клас – це звичайні люди, які хочуть привнести у своє життя більше яскравих фарб, додати своєму святу деяку родзинку і просто отримати естетичне задоволення. Але є й клієнти, які жадають унікальності, замовляють те, чого ще ні в кого не було, – вони і можуть, і хочуть дивувати. Тому ми прагнемо працювати для всіх.