07.04.2014

Сміливо у власне діло. Міні-номери авто, або Як заробити на брелоках

Стаття

Міні-номери авто, або Як заробити на брелоках

Складати яйця в одну корзину, як мінімум, недалекоглядно, — вважає двадцятисемирічний підприємець з Артемівська Олег Сметанін. Тому паралельно з основним джерелом доходів, зосередженим в IT-сфері, він займається розвитком альтернативного бізнесу — наносить на брелоки номерні знаки автомобілів замовників і логотипи компаній. Наскільки прибутковою є ця справа та які витрати доведеться понести на старті, Олег розповів «Власному Ділу».

Олегу, нанесення на брелоки номерних знаків — це ваше власне ноу-хау чи ідея була запозичена?

 

О. С. Звичайно, дуже хотілося, щоб ідея належала саме мені, але, на жаль, щось схоже я побачив в Інтернеті. У Росії вже достатньо багато людей займаються виготовленням такої сувенірної продукції. Мені задум дуже сподобався, я прорахував усі витрати і зрозумів, що ідея прибуткова, а процес окупності не займе багато часу. Узагалі, щоб досягти успіху в будь-якій справі, у неї потрібно вірити і йти до кінця, не звертаючи уваги на падіння. Але на практиці виходить так, що якщо дати готовий бізнес-план з виготовлення цих же самих брелоків, наприклад, сотні людей, то почнуть виробництво максимум п’ятеро. Тому що комусь стане просто лінь, хтось подумає, що на цьому не заробиш. Кожен знайде поважну причину, і тільки ці п’ятеро наважаться спробувати. Адже будь-яка, навіть найпростіша ідея може перерости у великий бізнес.

 

Для вас виготовлення брелоків-сувенірів — це альтернативний варіант бізнесу чи самостійний вид заробітку?

 

О. С. Як і будь-який інший бізнес, мій теж вимагає підстрахування. Забувати про запасний аерод­ром — одна з найбільших помилок підприємців-початківців. Зважаючи на нестабільний стан економіки в нашій країні, не можна бути впевненим у тому, що бізнес не прогорить. Тому в будь-якому бізнесі обов’язково розвивати додаткове діло, яке в разі чого дозволить триматися на плаву. Для мене таким страхувальним аеродромом якраз і є виготовлення брелоків з держномерами авто.

 

У скільки вам обійшовся старт і на що були витрачені кошти?

 

О. С. За мірками деяких стартапів, для того щоб почати виготовлення брелоків з індивідуальними номерами автомобілів, глобальні капіталовкладення не знадобляться. При правильному підході всі витрати зводяться до купівлі дешевого принтера і витратних матеріалів. Мені ж для старту знадобилося 1600 грн. Більша частина цих грошей пішла на витратні матеріали. З часом можна буде замінити техніку на більш професійну. Наприклад, для перенесення зображення на заготівку потрібний термопрес, але в домашніх умовах для виробництва невеликих партій можна обійтися звичайною радянською праскою. Ось і вся арифметика. Єдине, на що хотілося б звернути увагу, — це те, що для друку обов’язково потрібний принтер Epson, оскільки решта принтерів використовують технологію друку, не сумісну з нашим виробництвом. На брелок можна нанести буквально все, що може на ньому поміститися, — будь-який текст чи зображення. Періодично мені замовляють корпоративні брелоки з логотипами та інтернет-адресами компаній. Одне з останніх таких замовлень — від компанії METR+. Думаю, усі, хто купує іграшки для своїх маленьких дітей, знають, що це за компанія. Ще на майбутнє є ідея запропонувати свої брелоки ігровому співтовариству. Ті, хто грає у комп’ютерні ігри, будуть із задоволенням купувати брелоки з логотипом улюбленої гри. Отже, якщо провести мозковий штурм, можна розвинути цей вид бізнесу до величезних масштабів. У результаті все зводиться до прагнення людини досягати поставлених цілей.

 

На яку поверхню найкраще наносити зображення?

 

О. С. За основу найкраще підходять сталеві заготовки, які не йдуть ні в яке порівняння з пластмасовими. Та й нанесений на сталеву поверхню принт менш схильний до пошкоджень. Є ще гумові заготовки, але їх навіть не варто розглядати.

 

Олегу, а як швидко ви змогли повернути вкладені у справу кошти та почали отримувати прибуток?

 

О. С. Вкладені 1600 гривень окупилися приблизно за два тижні. І це при тому, що на рекламу я витрачав порівняно невеликі гроші. Якби я не став економити на рекламі, то можна було повернути гроші і швидше. Уже маючи за плечима досвід, я можу сказати, що у просуванні цього бізнесу все залежить від кількості грошей, які ви можете вкласти в рекламу. Сидіти і чекати клієнтів, не витрачаючи грошей на рекламу, — це марна трата часу.

 

Брелоки з номерними знаками — вироби ексклюзивні, тисячами штук їх не наштампуєш. Тобто працювати доводиться виключно під замовлення. Як знаходите своїх клієнтів?

 

О. С. Для спілкування з клієнтами та їх пошуку в мене є група «ВКонтакте». Вона набагато спрощує бізнес і представляє величезний потенціал для подальшого розвитку. Для залучення клієнтів використовую рекламу в Інтернеті — таргетована реклама в соціальній мережі, а також тизерні мережі. Ті, хто не користується цими видами реклами для розвитку свого бізнесу, багато втрачають. Ще у планах є ідея для офлайнової реклами. Наприклад, можна роздавати листівки на виїздах з авторинків. Здав ідею, але мені не шкода, можливо, комусь знадобиться. Може, мій досвід мотивує когось зайнятися нарешті розвитком свого, нехай і невеликого бізнесу. Що стосується замовлень, то тут усе просто. Для формування замовлення клієнт пише номер свого авто і те, що він хоче побачити на зворотному боці брелока. Далі, виходячи з побажань клієнта, робиться макет брелока у програмі Adobe Illustrator і надсилається клієнту на ухвалення. Після ухвалення брелок виготовляється і надсилається клієнту. Оплата приймається двома способами. Перший — це передоплата на картку, а другий — оплата посилки післяплатою. За статистикою передоплату вносять 30 % покупців. Решта замовляють післяплатою.

 

Наскільки сильна конкуренція серед виробників такої сувенірної продукції?

 

О. С. В Україні цей вид бізнесу тільки в зародку, чого не скажеш про Росію. Отже, можна без вагань стартувати і про жодну конкуренцію навіть не замислюватися. Клієнтів вистачить на всіх.