17.03.2014

Сміливо у власне діло. Відпочиваємо активно, або Як заробити у відпустці

Стаття

Відпочиваємо активно, або Як заробити у відпустці

Киянка Олеся Надточій два роки пропрацювала у школі вчителем і розчарувалася — її новаторські ідеї та невгамовна енергія виявилися нікому не потрібні, а перспектива кар’єрного зростання і зовсім дорівнювала нулю. Не засмучуючись із цього приводу, дівчина вирішила знайти більш відповідне застосування своєму організаторському таланту і зайнялася реалізацією власних проектів, які незабаром почали приносити молодій підприємниці не тільки задоволення, а й стабільний дохід. Одне з дітищ Олесі — організація літніх фітнес-турів по Україні для людей, що бажають відпочивати з користю. Сама ідея, як усе геніальне, виникла спонтанно — активна та цілеспрямована, Олеся навіть на відпочинку не могла бути без діла. Вранці займалася зарядкою, увечері йшла на пробіжку і незабаром зрозуміла, що до неї готові приєднатися багато курортників. У свою наступну відпустку Олеся відправилася вже разом з однодумцями, таким чином поєднавши, здавалося б, абсолютно несумісні речі — відпочинок і роботу.

Олесю, як виникла ідея організувати фітнес-тури?

 

 

О. Н. З одного боку все вийшло цілком спонтанно, з іншого — це була спроба вирішити власні незручності, пов’язані з відпусткою. Фітнес-тури — це, можна сказати, тепер наш сімейний бізнес. Моя сестра — фітнес-тренер. Я також веду активний спосіб життя, займаюся фітнесом. І тому нам не зовсім підходив формат відпочинку в режимі «пляж — їжа — поспати» і так по колу цілих два тижні. Хотілося купатися, відпочивати, висипатися, але при цьому не випадати із звичного ритму і не привозити з відпустки пару зайвих кілограмів, як це зазвичай трапляється. Якось я шукала в Інтернеті інформацію про відпочинок і побачила словосполуку «фітнес-тур». Зацікавилася, а коли розібралася, зрозуміла, що у нас вийде! І хоча тоді була осінь, сезон уже давно закінчився, але я одразу ж створила групи «ФітТуру» в соціальних мережах, а вже ближче до Нового року свій сайт — fittour.com.ua.

Хто були ваші перші клієнти?

 

О. Н. Як перші, так і наступні клієнти — це ті, хто також шукає якийсь новий формат відпочинку, більш активний та різноманітний. Хтось їде в тур, щоб увійти в ритм тренувань, адже за 10 днів настільки звикаєш, що потім просто не можеш приїхати додому і все закинути. Також з нами їздять дівчата, яким просто ні з ким поїхати у відпустку. А тут збирається компанія однодумців. Багато хто спілкується з нами потім і після турів.

 

Олесю, що включає поняття «фітнес-тур»? І що робити, якщо клієнту, наприклад, не худіється під час відпочинку? На що розраховують ваші клієнти і що обіцяєте їм напередодні поїздки?

 

О. Н. Для нас фітнес-тур — це, перш за все, повноцінний відпочинок клієнта. Він не повинен думати ні про що. Ми обираємо місце з чудовими пляжами, чистим морем і найкращий готель. Також ми піклуємося про те, щоб тренування не заважали дівчатам насолоджуватися відпочинком, тому проводиться всього два тренування на день — уранці силове, а ввечері, на заході сонця, — йога на березі моря. День же повністю вільний, і можна купатися, загоряти, їздити на екскурсії і робити все, що заманеться. Крім цього, у програму туру включено бесіди про здорове харчування, а кожен учасник отримує особисту консультацію від тренера. Ми не ставимо ні перед собою, ні перед клієнтами мети схуднути за десять днів на десять кілограмів. По-перше, це шкідливо для здоров’я, а по-друге, навіщо мучити себе у відпустці? При цьому дівчата повертаються додому схудлими на декілька кілограмів, підтягнутими і щасливими.

 

Який стартовий капітал знадобився для розкручування власного діла?

 

О. Н. Річ у тім, що фітнес-тури — не єдиний бізнес, яким я займаюся після закінчення школи, тому розкручувався він за рахунок оборотних коштів. Але розвиваючись саме в цьому напрямі, потрібно буде на старті витратитися на сайт, рекламу. Також знадобляться кошти на бронювання готелю, оскільки в гарячий сезон це потрібно робити заздалегідь. Можу сказати, що вже перший тур себе окупив. Не можу зауважити, щоб ми щось заробили, але і в мінус тоді не пішли.

 

При цьому ви згадали, що фітнес-туризм — це все ж таки сезонний бізнес. Чи є альтернатива на час простою?

 

О. Н. Найближчим часом я планую зайнятися організацією турів і за кордон. Тоді проводитимемо їх цілорічно. Зараз же виходить тільки влітку, а решту часу я присвячую себе іншим проектам.

 

У такому разі чи можна говорити про постійних клієнтів? На кого розраховані ваші послуги?

О. Н. Той, хто одного разу з’їздив у фітнес-тур і побував на вечірній йозі біля моря на заході сонці, уже не уявляє, як можна віддати перевагу пасивному та одноманітному відпочинку. А клієнти в нас дуже різні, хоча переважно жінки. Чоловіки телефонують, цікавляться, але ніхто з них так жодного разу і не поїхав з нами. Напевно, їм складніше відмовитися від традиційного відпочинку. Хоча всі тренування проходять у велнес-форматі і дозволяють кожному контролювати допустиме навантаження.

 

Наскільки сильна конкуренція у вашому ділі?

 

О. Н. В Україні є декілька компаній, які займаються організацією фітнес-турів. Проте специфіка в усіх різна. У когось це кемпінг на березі моря, у когось тур спрямовано на максимально можливий результат з 3 — 4 тренуваннями на день. У нас це, у першу чергу, відпочинок, але активний, спрямований на те, щоб відновити психічне та фізичне здоров’я, набратися сил, а також сформувати правильні звички у тренуваннях та харчуванні та не думати про те, де жити і чим харчуватися. Тому ми швидше не конкуруємо, а доповнюємо один одного і допомагаємо клієнту визначитися, який саме формат йому більше до душі.

 

Який найкращий спосіб реклами ви для себе визначили?

 

О. Н. Фітнес-тури — це новий напрям, не всі про це чули, а якщо щось і чули, то не знають нюансів, тому зараз ми прагнемо використовувати будь-які рекламні ресурси, щоб якомога більше людей про нас дізналися. Хтось шукає цілеспрямовано і знаходить, а хтось дізнається про існування фітнес-турів через рекламу в соціальних мережах і тизерну рекламу. Ми поки що прагнемо знайти свого клієнта всіма доступними способами.