13.10.2011

Для реєстрації декларацій з питань будівництва заява не потрібна

Лист від 30.08.2011 р. № 6946

Для реєстрації декларацій з питань будівництва заява не потрібна

 

Лист Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва від 30.08.2011 р. № 6946

 

Державним комітетом України з питань регуляторної політики та підприємництва розглянуто

лист виконавчого комітету Червоноградської міської ради Львівської області від 11.08.2011 № 3/13-3377/3-16 щодо необхідності подання заяви до декларацій з питань будівництва (початок виконання підготовчих робіт, виконання будівельних робіт, прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів), та в межах компетенції, повідомляється.

Згідно з

частиною першою статті 34 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» (далі — Закон України) замовник має право виконувати будівельні роботи після, зокрема, реєстрації відповідною інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю декларації про початок виконання будівельних робіт — щодо об'єктів будівництва, що належать до I — III категорій складності.

Прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів

, що належать до I — III категорій складності, та об'єктів, будівництво яких здійснювалося на підставі будівельного паспорта, здійснюється шляхом реєстрації відповідною інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі поданої замовником декларації про готовність об'єкта до експлуатації.

Форма декларації про готовність об'єкта до експлуатації, порядок її подання і реєстрації визначаються Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до

частини другої статті 35 Закону України виконання підготовчих робіт, у тому числі з винесення інженерних мереж та видалення зелених насаджень, може здійснюватися на підставі зареєстрованої декларації про початок виконання будівельних робіт чи дозволу на виконання будівельних робіт.

Згідно з

пунктом 8 Порядку виконання підготовчих робіт, який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 № 466, замовник (його уповноважена особа) заповнює і подає особисто або надсилає рекомендованим листом з описом вкладення до Інспекції два примірники декларації за формою згідно з додатком 2.

Пунктом 9 Порядку виконання будівельних робіт

, що затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 № 466, замовник (його уповноважена особа) заповнює і подає особисто або надсилає рекомендованим листом з описом вкладення до Інспекції два примірники декларації за формою згідно з додатком 2.

Згідно з

пунктом 18 Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, що затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 № 461, замовник (його уповноважена особа) подає особисто або надсилає рекомендованим листом з описом вкладення до Інспекції два примірники декларації за формою згідно з додатком 1.

Декларація з латинської мови declaratio, від declare — заявляю, оповіщаю.

Суттю декларативного принципу є

подання документа, що надається до відповідного державного органу, із зазначенням відомостей, на підставі яких він виконує певні дії щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності, що належать до його компетенції.

Виходячи з аналізу чинного законодавства України,

для реєстрації декларацій з питань будівництва необхідність подання суб'єктом господарювання заяви відсутня .

 

Перший заступник голови — голова ліквідаційної комісії Г. Яцишина

 

КОМЕНТАР

 

Лист

, що коментується, Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва (далі — Держкомпідприємництва) містить роз'яснення відносно необхідності подання додаткових документів у формі заяви до декларацій з питань будівництва (початок виконання підготовчих робіт, виконання будівельних робіт, прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів).

Держкомпідприємництва в цьому аспекті дає чітку відповідь, що для реєстрації декларацій з питань будівництва

необхідність подання суб'єктом господарювання заяви відсутня.

І дійсно, ні

Порядок виконання підготовчих робіт, ні Порядок виконання будівельних робіт, затверджені постановою КМУ від 13.04.2011 р № 466, не містять вимог щодо подання таких заяв. Окремо можна додати, що подання заяви було б навіть зайвим, адже зазначення всіх необхідних відомостей про суб'єкта господарювання та про об'єкт будівництва передбачено у формах самих декларацій.

Це ж стосується і подання декларації про готовність об'єкта до експлуатації, визначеного у

Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, затвердженому постановою КМУ від 13.04.2011 р. № 461.

Щоправда,

слід звернути увагу на такий момент. Декларація про початок виконання підготовчих робіт та декларація про початок виконання будівельних робіт приймаються лише у відповідних дозвільних центрах за місцем знаходження об'єкта (відповідно до абз. 2 п. 7 Порядку виконання підготовчих робіт та абз. 2 п. 8 Порядку виконання будівельних робіт).

Нагадаємо, що

раніше існували суперечності щодо того, куди суб'єкт господарювання має подавати декларації: до дозвільного центру чи безпосередньо до відповідної інспекції ДАБІ. Спричинені вони були положеннями, що містилися у постанові КМУ № 466 та давали можливість їх неоднозначного трактування.

З прийняттям постанови

КМУ «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 р. № 466» від 07.09.2011 р. № 949 це питання було врегульовано.

А от щодо подання

декларації про готовність об'єкта до експлуатації питання залишається відкритим: до дозвільного центру чи до відповідної інспекції ДАБІ? Доведеться чекати на додаткові роз' яснення.

 

Яна Брусенцова