Темы статей
Выбрать темы

Порядок регулювання тарифів на соцпослуги змінено

Станкус Татьяна, эксперт журнала «Бюджетная бухгалтерия»
Кабмін постановою № 486* уніс зміни до Порядку № 428**, яким визначено умови регулювання тарифів на соціальні послуги. Нумо розглядати ці зміни разом.

* Постанова КМУ «Про внесення змін до Порядку регулювання тарифів на соціальні послуги» від 30.04.2024 № 486.

** Порядок регулювання тарифів на соціальні послуги, затверджений постановою КМУ від 01.06.2020 № 428.

Визначення основних понять

Оновлений Порядок № 428 містить визначення таких основних понять, як тариф на соціальну послугу та замовник соціальної послуги. Наведемо їх.

Тариф на соціальну послугу — це вартість одиниці соцпослуги, що надається замовнику соцпослуги, визначена як грошове вираження планованих економічно обґрунтованих витрат, пов’язаних з її наданням, які включаються до вартості такої соцпослуги.

Замовник соціальної послуги — це фізична особа, яка замовляє соцпослугу для себе або іншої особи, або юридична особа незалежно від форми власності, яка замовляє соцпослугу для фізичної особи та бере на себе фінансові зобов’язання щодо її оплати.

Ці визначення наведені у п. 2 Порядку № 428.

Що впливає на формування тарифу?

Пунктом 3 оновленого Порядку № 428 передбачено формування тарифу на соцпослугу відповідно до:

— планового обсягу надання соцпослуги;

— економічно обґрунтованих планових витрат, визначених на підставі державних стандартів соцпослуги;

— планового змісту соцпослуги для визначеної категорії отримувачів соцпослуги;

— техніко-економічних розрахунків;

— кошторисів з урахуванням ставок податків і зборів;

— чинних або прогнозованих цін на матеріальні ресурси, роботи та послуги;

— розміру зарплати у плановому періоді.

При цьому витрати, об’єктивне нормування яких неможливе, слід планувати з урахуванням:

— фактичних витрат за попередній рік;

— прогнозу індексів зміни цін на матеріальні ресурси, роботи та послуги;

— зміни розміру зарплати у плановому періоді.

Водночас, як і раніше, тариф на соцпослугу має формувати безпосередньо надавач соцпослуги. Централізованого державного формування тарифів на соцпослуги наразі не передбачено.

Погодження переліку статей калькулювання

Зверніть увагу: п. 7 Порядку № 428 передбачено погодження статей калькулювання вартості соцпослуг як для державного, так і для комунального сектору.

Так, перелік статей калькулювання собівартості соцпослуги встановлюють надавачі соцпослуг державного сектору за погодженням з міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади в межах їх компетенції.

Що ж до комунального сектору, то перелік статей калькулювання собівартості соцпослуги встановлюють надавачі соцпослуг за погодженням з органами місцевого самоврядування, місцевими держадміністраціями у межах їх компетенції.

Склад собівартості

Новий п. 8 Порядку № 428 тепер містить склад собівартості соцпослуги.

Зокрема, до складу виробничої собівартості соцпослуги включаються:

— прямі витрати на оплату праці;

— прямі матеріальні витрати;

— інші прямі витрати;

— змінні загальновиробничі та постійні розподілені загальновиробничі витрати.

При цьому варто врахувати, що змінні загальновиробничі та постійні розподілені загальновиробничі витрати розподіляються між різними соцпослугами із застосуванням бази розподілу (годин праці, заробітної плати, обсягу діяльності, прямих витрат тощо).

Таку базу надавач соцпослуг визначає самостійно.

Адміністративні витрати

Як і раніше, адмінвитрати слід включати до тарифу у розмірі, що не перевищує 15 % витрат на оплату праці працівників, які безпосередньо надають таку послугу.

Втім, тепер якщо адмінвитрати менші за вищезазначений розмір, то вони включаються до тарифу на соцпослугу в розмірі, що не перевищує фактичного розміру адмінвитрат. Це чітко передбачено п. 10 Порядку № 428. Тобто розмір адмінвитрат в будь-якому разі розраховувати потрібно. А далі вже порівнюйте його з 15 % витрат на оплату праці та вирішуйте, яку саме суму включати до тарифу.

Врахування додаткових джерел покриття витрат на надання соцпослуги

Як і раніше, тариф на соцпослугу необхідно обчислювати з урахуванням собівартості послуги, адмінвитрат, ПДВ, єдиного податку.

Проте відтепер п. 13 Порядку № 428 передбачено можливість установлення нижчого тарифу за рішенням засновника надавача соцпослуг, якщо є змога покриття витрат за рахунок джерел, не заборонених законодавством.

Зміна тарифу

Зміна тарифу залишилась можливою. Умови такої зміни прописані у п. 12 Порядку № 428.

Так, перерахунок тарифу на соцпослугу проводиться шляхом коригування (перегляду) лише тих складових тарифу, за якими відбулися цінові зміни.

УВАГА!

Зазначені зміни запрацювали з 04.05.2024

Докладніше про надання платних соціальних послуг читайте у статті «Платні соціальні послуги» // «Бюджетна бухгалтерія», 2024, № 13.

App
Скачайте наше мобильное приложение Factor

© Factor.Media, 1995 -
Все права защищены

Использование материалов без согласования с редакцией запрещено

Ознакомиться с договором-офертой

Присоединяйтесь
Адрес
г. Харьков, 61002, ул. Сумская, 106а
Мы принимаем
ic-privat ic-visa ic-visa

Мы используем cookie-файлы, чтобы сделать сайт максимально удобным для вас и анализировать использование наших продуктов и услуг, чтобы увеличить качество рекламных и маркетинговых активностей. Узнать больше о том, как мы используем эти файлы можно здесь.

Спасибо, что читаете нас Войдите и читайте дальше