Теми статей
Обрати теми

Блокування податкових накладних: коли, куди і що подаємо?

Костюк Дмитро, заступник головного редактора
Багато платників ПДВ не з чуток знають про проблеми, пов’язані з блокуванням ПН/РК, включенням платників до категорії ризикових, поданням Таблиці даних. На жаль, дії податківців часто треба контролювати, відстежувати, оскаржувати. Та і самі платники повинні впоратися зі своїм клопотом у встановлені строки. Причому строки та порядок дій платників і податківців змінюються із завидною регулярністю. Узяти хоча б карантинне і воєнне заморожування перебігу строків.., а тут ще чергові зміни до Порядку № 1165*, які не завжди відповідають ПКУ… Не заблукати в цих законодавчих нетрях допоможе наша таблиця.

* zakon.rada.gov.ua/laws/show/1165-2019-%D0%BF#Text

Що подаємо

Куди

подаємо

Коли подаємо

Коли повинні прийняти рішення

Правило мовчазної

згоди

Розблокування ПН/РК

Повідомлення (J/F 1312603) і копії документів, які підтверджують здійснення операції придбання, перевезення, зберігання, продажу, підтвердження якості тощо. Окрім цього, бажано подати копії оборотно-сальдової відомості (рах. 10, 28 тощо), інформацію про трудові ресурси (штатний розпис), ф. № 20-ОПП, технологічні карти, калькуляції тощо

Регіональна комісія

Протягом

365 к. дн., що настають за датою виникнення ПЗ, відображеного в ПН/РК

(через дію ВС перебіг цього строку було призупинено, але з 01.08.2023 він продовжив спливати)

Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації ПН/РК приймають протягом

5 роб. дн., що настають за датою отримання документів

(через дію ВС перебіг строку до кінця ВС було призупинено, але з 01.08.2023 він продовжив спливати)

Працює

Додаткові документи (J/F 1360102) і пояснення (J/F1307801) до «розблокувального» повідомлення (див. вище і п. 9 Порядку прийняття рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затвердженого наказом Мінфіну від 12.12.2019 № 520)

Регіональна комісія

Податківці можуть направити платникові повідомлення про надання додаткових пояснень та/або документів для розблокування.

Надати додаткові документи платник має право протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання повідомлення про необхідність подання таких додаткових документів

(через дію ВС перебіг строку було призупинено, але з 01.08.2023 він продовжив спливати)

Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації ПН/РК приймають протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання додаткових документів і пояснень.

Якщо платник не надав додаткових документів і пояснень, то податківці приймають рішення про відмову в реєстрації ПН/РК протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання платником повідомлення

(через дію ВС перебіг строку було призупинено, але з 01.08.2023 він продовжив спливати)

Працює

Адміністративне оскарження рішення про відмову в реєстрації ПН/РК

Скарга згідно з п. 56.23 ПКУ

(J/F 1313203),

до якої можна додати документи і пояснення

Центральна

комісія

Протягом

10 робочих днів, що настають за днем прийняття рішення про відмову в реєстрації ПН/РК*

03.01.2023 відновлено перебіг строків для подання скарги, які були призупинені через дію ВС)

Протягом

10 календарних днів з дня отримання скарги, на період ВС — протягом 10 робочих днів

(перебіг строку розгляду скарг відновлена з 03.01.2023)

Працює

Виведення з категорії ризикового платника

Повідомлення

(J/F 1314901)

і копії документів, які підтверджують відсутність ризикового статусу (по суті, це ті ж документи, що і на розблокування ПН, але з ухилом на неризиковість платника, а не окремої операції)

Регіональна

комісія

Строк подання не встановлений**.

У разі відмови можна подавати повторно (заборони немає)

Рішення про відповідність/невідповідність критеріям ризиковості приймають протягом

7 робочих днів, що настають за датою надходження документів

(через дію ВС перебіг строку було призупинено, але з 01.08.2023 він продовжив спливати)

Працює

Адміністративне оскарження рішення про відповідність ризиковим критеріям

Скарга в загальному порядку (ст. 56 ПКУ), до якої можна додати документи і пояснення

Центральна

комісія

Протягом

10 робочих днів, що настають за днем прийняття оскаржуваного рішення*

(через дію ВС перебіг строку призупинено, але з 01.08.2023 він продовжив спливати)

Протягом

10 календарних днів з дня отримання скарги***

(через дію ВС перебіг строку призупинена, але з 01.08.2023 він продовжив спливати)

Працює

Подання Таблиці даних

Таблиця даних (J/F 1312303) з поясненнями про наявність власних і орендованих приміщень, виробничих потужностей, земельних ділянок, найманого персоналу, доходу від здійснення діяльності за попередній період, технологічних процесів і специфіки бізнесу, залишків готової продукції, сировини тощо з копіями підтвердних документів

Регіональна

комісія

Строк подання не встановлений.

У разі неврахування можна подавати повторно (заборони немає)

Рішення про врахування/неврахування таблиці приймають протягом

5 робочих днів після її отримання

(через дію ВС перебіг строку було призупинено, але з 01.08.2023 він продовжив спливати)

Не працює

(не передбачено)

Адміністративне оскарження неврахування Таблиці даних

Скарга в загальному порядку (ст. 56 ПКУ)

Якщо рішення прийняте регіональною комісією — до центральної комісії)****

Протягом

10 робочих днів, що настають за днем прийняття оскаржуваного рішення*

(через дію ВС перебіг строку було призупинено, але з 01.08.2023 він продовжив спливати)

Протягом

10 календарних днів з дня отримання скарги***

(через дію ВС перебіг строку призупинено, але з 01.08.2023 він продовжив спливати)

Працює

* Хоча згідно з п. 56.3 ПКУ 10 робочих днів відлічуються з дня, що настає за днем отримання рішення (а не прийняття). Тобто тут є суперечність між п. 3 Порядку оскарження № 1165 і п. 56.3 ПКУ (проте радимо орієнтуватися саме на Порядок оскарження № 1165).

** Платник сам зацікавлений подати швидше. Інакше всі ПН/РК (окрім тих, які не моніторяться) блокуватимуться.

***Хоча згідно з п. 56.8 податківці зобов’язані прийняти і направити рішення за скаргою протягом 20 календарних днів, що настають за днем отримання скарги. Тобто тут є суперечність між п. 12 Порядку оскарження № 1165 і п. 56.8 ПКУ (проте радимо орієнтуватися на ПКУ, оскільки більш тривалі строки в цьому випадку безпечніші).

**** Якщо рішення прийняте центральною комісією, то оскарження можливе тільки в суді.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі